łożysko/sprzęgiełko alternatora czy regeneracja całości?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Fenomen89
- Gadatliwa bestia
- Posty: 984
- Rejestracja: wt sty 16, 2007 09:59
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
łożysko/sprzęgiełko alternatora czy regeneracja całości?
Witam!
od pewnego czasu coraz bardziej staje się słyszalny metaliczny stukot/pisk z okolic alternatora, jak się włączy więcej odbiorników prądu... na 'czysto' jest cisza, włączy się światła, słychać delikatne popiskiwanie, radio, klime, słychać bardzo wyraźnie...
teraz pytanie:
wymieniać samo sprzęgiełko czy może zregenerować cały alternator? czy przy regeneracji alternator, sprzęgiełko też jest wymieniane czy to oddzielnie trzeba?
jak to się ma kwotowo? coś z tym trzeba zrobić, bo ten metaliczny stukot jest z deczka denerwujący
od pewnego czasu coraz bardziej staje się słyszalny metaliczny stukot/pisk z okolic alternatora, jak się włączy więcej odbiorników prądu... na 'czysto' jest cisza, włączy się światła, słychać delikatne popiskiwanie, radio, klime, słychać bardzo wyraźnie...
teraz pytanie:
wymieniać samo sprzęgiełko czy może zregenerować cały alternator? czy przy regeneracji alternator, sprzęgiełko też jest wymieniane czy to oddzielnie trzeba?
jak to się ma kwotowo? coś z tym trzeba zrobić, bo ten metaliczny stukot jest z deczka denerwujący
sprzegiełko na altern. mozna wymienic bez wyciagania go z auta /zluzować pasek/ potzreba jednak spec. nasadki z wieloklinem i troche gimnastyki.Można sprawdzić sprzegiełko kierunkowe ,powinno sie obacać w jedna strone w druga blokować ,kręć łapatkami alt.od strony sprzegielłka. Po mojemu jednak wyciagnij go z auta i posprawdzać całego i w razie czego powymieniać wszystko co potrzeba a więc ;
-rolke ze sprzegiełkiem
-2 lozyska alt.
- regulator ze szcz./można same szcz. home made/
koszt nazwijmy to regeneracji alternatora to okolo 400 zł /200 zł rolka,45 łozyska,reg. 110+ 50 zł robocizna/
A sa rózne rodz. aternatorów i nie wszystkie mają sprze. kierunkowe.
-rolke ze sprzegiełkiem
-2 lozyska alt.
- regulator ze szcz./można same szcz. home made/
koszt nazwijmy to regeneracji alternatora to okolo 400 zł /200 zł rolka,45 łozyska,reg. 110+ 50 zł robocizna/
A sa rózne rodz. aternatorów i nie wszystkie mają sprze. kierunkowe.
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 15:32 przez gluszcz, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak napisał gluszcz sprawdź sprzęgiełko.
Wg. mnie nie ma sensu bawić się w całą regenerację jeżeli będzie uszkodzone sprzęgiełko.
Pamiętaj że uszkodzenie sprzęgiełka ma negatywny wpływ na napinacz paska (bardzo szybko go uszkadza) więc jeżeli okaże się niesprawne sugeruję zrobić to jak najszybciej
Wg. mnie nie ma sensu bawić się w całą regenerację jeżeli będzie uszkodzone sprzęgiełko.
Pamiętaj że uszkodzenie sprzęgiełka ma negatywny wpływ na napinacz paska (bardzo szybko go uszkadza) więc jeżeli okaże się niesprawne sugeruję zrobić to jak najszybciej
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]
-
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf MK7.5 Variant
- Silnik: DGTE
A wg mnie jest sens bawić sie w regeneracje. Ja przy zmianie napinacza paska zregenerowałem alternator i była to słuszna decyzja. Sprzęgło było na wykończeniu (ori) do tego łożyska szumiały, a komutator wołał o zmianę. Mam teraz święty spokój Zależy jaki przebieg, ale ja robiłem przy 215 tys km. U Taty w toledo zrobiłem to samo przy 185 tys km i też była to dobra decyzja.
- Fenomen89
- Gadatliwa bestia
- Posty: 984
- Rejestracja: wt sty 16, 2007 09:59
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
gluszcz, dzięki za info, o kluczu wiedziałem, tylko się zastanawiałem właśnie, czy może od razu całości nie zrobić...
napinacz wymieniałem jakoś w tamtym roku... także nie chciałbym, by się rozje....tom17 pisze:Pamiętaj że uszkodzenie sprzęgiełka ma negatywny wpływ na napinacz paska (bardzo szybko go uszkadza) więc jeżeli okaże się niesprawne sugeruję zrobić to jak najszybciej
aż tak źle z tym osprzętem? nie jestem pewien ile mój ma przebieguToledziak pisze:Sprzęgło było na wykończeniu (ori) do tego łożyska szumiały, a komutator wołał o zmianę.
i tak nie mam klucza wieloklinowego, więc dam to mechanikowiToledziak pisze:Mój Tata ma własnie AHF bez klimy i wcale nie miałem problemów z wyjęciem alternatora. Z klimą może być troszkę więcej odkręcania, ale na bank sie da.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 495 gości