Blokująca się kierownica
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Blokująca się kierownica
Witam od jakiegoś czasu borykam się z problemem , otóż głównie przy skręcie w prawo napotykam opór na kole kierowniczym towarzyszy temu zgrzyt ( gdy mocniej szarpnę mogę kręcić dalej kierownicą ). Jest to naprawdę denerwujące i trzeba się trochę napocić przy bardziej krętych drogach , w lewo takiego problemu nie ma , bądź znikomo się pojawia .
Jeśli to ma jakieś znaczenie to MKII GTI 1988 rok 1,8 8v oznaczenie silnika PF , wersja bez wspomagania .
Co to może być co dokładnie sprawdzić ?
Jeśli to ma jakieś znaczenie to MKII GTI 1988 rok 1,8 8v oznaczenie silnika PF , wersja bez wspomagania .
Co to może być co dokładnie sprawdzić ?
Do sprawdzenia :
-łożyska w kolumnie kierowniczej
-Krzyżak ten co łaczy kolumne z przekladnią, ( jest pod taką gumową osloną)
-Łożysko poduszki amortyzatora
-łożyska w kolumnie kierowniczej
-Krzyżak ten co łaczy kolumne z przekladnią, ( jest pod taką gumową osloną)
-Łożysko poduszki amortyzatora
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
Wyglada mi to na ten krzyzak!
na foto zaznaczylem gdzie sie znajduje:

odchyl ta gume i zobaczysz ten krzyzak, wykonując szybkie ruchy kierownicą zobaczysz w jakim jest stanie
pozdrawiam
na foto zaznaczylem gdzie sie znajduje:

odchyl ta gume i zobaczysz ten krzyzak, wykonując szybkie ruchy kierownicą zobaczysz w jakim jest stanie

pozdrawiam
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
Z tego co widziałem na Twoim filmiku to chyba masz luz w łożyskach w kolumnie, bo kierownica się ruszała w górę i w dół.
Krzyżaki to najłatwiej sprawdzić patrząc na nie i lekko kręcąc kierownicą w lewo i w prawo, nie wiem gdzie są w mkII ( czy w środku auta przy pedałach, czy w komorze silnika przed maglownicą, a może tu i tu) jeśli są w kabinie to możesz sam włożyć głowę przed fotel kierowcy i "bujając" kierownicą na boki zobaczyć czy jest luz. Jeśli pod maską to poproś kogoś niech pokręci kierownicą, a Ty sprawdź czy przy maglownicy jest ok czy jest luz.
Z doświadczenia wiem że wyrobionym krzyżakom towarzyszy stukanie przy lekkich *#cenzura#* kierownicą.
Krzyżaki to najłatwiej sprawdzić patrząc na nie i lekko kręcąc kierownicą w lewo i w prawo, nie wiem gdzie są w mkII ( czy w środku auta przy pedałach, czy w komorze silnika przed maglownicą, a może tu i tu) jeśli są w kabinie to możesz sam włożyć głowę przed fotel kierowcy i "bujając" kierownicą na boki zobaczyć czy jest luz. Jeśli pod maską to poproś kogoś niech pokręci kierownicą, a Ty sprawdź czy przy maglownicy jest ok czy jest luz.
Z doświadczenia wiem że wyrobionym krzyżakom towarzyszy stukanie przy lekkich *#cenzura#* kierownicą.
:cady: [url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11964][img]http://www.motostat.pl/user_images/11964/icon4.png[/img][/url] :mk3:
Luz na Lożyskach swoją droga , ale az tak duzego oporu by nie robily, obstawiam krzyzak, mialem kiedys we fiescie, to podczas jazdy kierownica mi się zblokowala, na szczescie jakoś silowo ją odblokowalem a wszystkiemu byl winny wlasnie krzyzak
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
Łożyska są w porządku , rozłączyłem krzyżak od przekładni i kolumny kierowniczej i dalej był opór wyszło na to że maglownica jest do wymiany w najbliższym czasie , narazie wiele pomogło poluzowanie śruby regulacyjnej przy ślimaku przekładni, nie jest idealnie ,ale jest o niebo lepiej , a aktualnie nie mam warunków na walczenie z przekładnią, dawać do warsztatu się nie opłaci bo za dużo by to wyniosło 

Dzięki wielkie za pomoc w rozwiązaniu zagadki


Dzięki wielkie za pomoc w rozwiązaniu zagadki

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości