Zamiast belki zderzeniowej (pod zderzakiem) stalowy profil.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Zamiast belki zderzeniowej (pod zderzakiem) stalowy profil.
Jako, że obecnie siedzę w temacie haków holowniczych w większości przypadków zastępuje się aluminiową belkę zderzeniową, która znajduje się pod zderzakiem, stalową belką haka. Pytanie jest następujące:
Jakie by były skutki uderzenia w tył, gdybym zastąpił oryginalną belkę zderzeniową belką stalową o parametrach np. fi60x5, albo kwadrat 60x60x5, albo jakiś inny profil np. dwuteownik (nie znam teraz na szybko wytrzymałości na zginanie) i przykręcił ją w oryginalne otwory do podłużnic oraz dodatkowo w otwory montażowe haka holowniczego?
Czy zniszczenia byłyby mniejsze, bo belka by się mniej odkształciła? Czy może większe, bo więcej energii poszłoby w podłogę i podłużnice, a belka została 'prawie' nienaruszona?
(Masa takiej belki to około 10kg, więc nie stanowiło by to problemu ze spalaniem itp.)
Jakie by były skutki uderzenia w tył, gdybym zastąpił oryginalną belkę zderzeniową belką stalową o parametrach np. fi60x5, albo kwadrat 60x60x5, albo jakiś inny profil np. dwuteownik (nie znam teraz na szybko wytrzymałości na zginanie) i przykręcił ją w oryginalne otwory do podłużnic oraz dodatkowo w otwory montażowe haka holowniczego?
Czy zniszczenia byłyby mniejsze, bo belka by się mniej odkształciła? Czy może większe, bo więcej energii poszłoby w podłogę i podłużnice, a belka została 'prawie' nienaruszona?
(Masa takiej belki to około 10kg, więc nie stanowiło by to problemu ze spalaniem itp.)
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 12:18 przez michajlow, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A3 1.8T AUM
- PAPAYOS
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
Tak jak piszę kolega wyżej, energia uderzenia musię sie gdzieś podziać... Jak dostaniesz centralnie w tył to pognie się tylko belka, jak ją zastąpisz czymś twardszym może być tak, że stalowy element zostanie nie naruszony, a podłużnice pogną się w harmonijki...
Ale każdy ma prawo do wyboru...
Pozdrawiam
PAPAYOS
Ale każdy ma prawo do wyboru...
Pozdrawiam
PAPAYOS
https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
taaa...pamiętam kiedyś widziałem czołowe zderzenie poloneza z jakimś starym mercedesem. Zdarzenie miało miejsce w mieście także nie było tam ogromnych prędkości...mercedes poskładany prawie do wysokości szyby przedniej...polonez ledwo do silnika się powyginał. Mercedes miał strefy zgniotu, stary polonez pewnie nie...pomimo że poldek wyglądał dużo lepiej to kierowca miał coś nie tak z nogami (nie wiem czy połamane czy co)...kierowcy mercedesa nic się nie stało.enesen pisze:oryginalna belka ma za zadanie również pochłaniać energię uderzenia
Podobnie by to zadziałało gdyby z tyłu wstawić dwuteownik....
ale przecież mogłaby się podziać w aucie uderzającym, jako, że jest mniej wytrzymałe i ma strefy zgniotu.PAPAYOS pisze:energia uderzenia musię sie gdzieś podziać
Teraz tak mi przyszło do głowy przykład crashtestu Smarta (coś 100km/h w skośną betonową ścianę). Kabina jako bryła nie naruszona, ale w środku jak po tornadzie, więc kierowca raczej nie przeżyłby przeciążeń.
Audi A3 1.8T AUM
- PAPAYOS
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
Tu wchodzą nie stety nieubłagalne prawa fizyki, zasada zachowania pędu i energii. Zeby twoje auto nic nie "uszło" musiałoby być z litej stali, ważyć z 5 ton, być na stałe przytwierdzone do drogi, a auto które by ciebie uderzyło musiałoby być bolidem F1. A sam wiesz, że tak nie jest i tak nie będzie... Energia podczas zderzenia powinna zostać pochłonięta albo rozproszona, a jak wstawisz stalową belkę to zostanie przekazana, robiąc znacznie więcej szkód może nie samemu autu, ale kierowcy i pasażerom.michajlow pisze:ale przecież mogłaby się podziać w aucie uderzającym, jako, że jest mniej wytrzymałe i ma strefy zgniotu
Pozdrawiam
PAPAYOS
https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
W zasadzie tak, ale montując odpinany jesteś prounijny Pomijając fakt przepisów bo wiadomo że poza Szwajcarią można zarejestrowanym w PL autem jechać ze stałym hakiem, to taki hak jest troszkę źle widziany, jeśli ktoś by się miał tym przejmować
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- dominik528
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: sob gru 19, 2009 21:24
- Lokalizacja: Lipinki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 192 gości