RP Nie chodzi na wszystkie gary jak zimny, zalewa paliwem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1470
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

RP Nie chodzi na wszystkie gary jak zimny, zalewa paliwem

Post autor: kwadrat » sob sty 30, 2010 16:32

Mam problem z moim RPekiem. Jak jest zimny to nie chodzi na wszystkie gary, dopiero jak się trochę nagrzeje, to chodzi normalnie, ale na jałowym biegu też gdzieś nieraz nie łapie na wszystkie gary. Ostatnio ma duże problemy z odpaleniem, tzn odpala od razu, ale tak jakby na 2, 3 gary, albo jak odpalę jak jest zimny i zaraz zgaszę, to potrafi nie odpalić już. Pomaga przeczyszczenie świec, które są czarne, w sadzy i zalane paliwem(tzn. pomaga na tyle, że odpali, ale i tak nie równo chodzi, nie na wszystkie gary). Czuć benzyną z rury, nieważne czy zimny czy ciepły. I ostatnio po mieście spalił mi ok 20l/100km, zawsze spalał mi więcej niż by mi się wydawało, ale nie aż tak. Ssanie jest normalnie, ale jak się nagrzeje i puszcze gaz to dosyć gwałtownie schodzi do za niskich obrotów (500?)i od razu wskazówka podskakuje do prawidłowych wartości. I jeszcze jak np. jadę na trójce na niskich obrotach (1000) i próbuje przyspieszyć, leciutko wciskając gaz to szarpie nim, ale to nie jest szarpanie takie normalne, tylko takie jakby coś mu dolegało. Czytając tematy na forum, pomyślałem, że to może wina wtrysku, że leje albo coś takiego (czytałem też o membranie od regulatora ciśnienia paliwa), albo czerwonego czujnika od podgrzewania jeża, bo chyba mi nie działa, ale to by chyba nie stwarzało takich problemów. Ostatnio zobaczyłem, ze mam benzynę w oleju, co mnie bardzo zmobilizowało do wykrycia usterki. Dzisiaj się za to wziąłem, zdjąłem pokrywę tą plastikową od wtrysku, kumpel przekręcił zapłon, ale nie widziałem, żeby się gdzieś lało, ba w ogóle nie widziałem, żeby się benzyna lała, no chyba że jej nie widać, na tyle. Wtrysk w środku jest cały brudny, nie wiem czy tak powinno być, załączam zdjęcie jak to wygląda
Obrazek
Jakieś pomysły? A jak się dostać do tej mębranki od regulatora ciśnienia paliwa? Trzeba te małe śruby na torxa odkręcić? Chciałbym wyjąć cały wtrysk, przewody paliwoe mają normalny gwint? Bo nie chcę niczego urwać


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » sob sty 30, 2010 16:46

Kolego nic nie napisałeś w jakim stanie masz układ zapłonowy w swoim MK...
Wtrysk .. to inna sprawa - ale zacząłbym od sprawdzenia kabli - świec ( i ewentualnej ich wymianie) oraz aparatu zapłonowego...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1470
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » sob sty 30, 2010 17:21

Haki, świece niedawno wymieniane, kopułka z palcem wyglądają na dobre (zasiegałem rady kolegi, który bawi się w mechanikę), kable w nocy nie mają przebić. I tak będę musiał to wymienić, ale wątpię, że wina leży po stronie kabli, kopułki. Jak myślisz? były ba aż takie objawy przez kijowy układ zapłonowy?


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Awatar użytkownika
Spid3r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz wrz 30, 2007 22:48
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Spid3r » sob sty 30, 2010 17:30

Powodów może być tak naprawdę kilka... Ja podobne objawy przerabiałem już w swoim RP, ale w miare upływu czasu wymieniałem w nim, a to kable, świece, kopułke, sonde lambda (sprawdź czy działa), czujnik temperatury (niebieski), może łapie lewe powietrze, podokręcaj opaski, dalej... ustawienie zapłonu, filtr powietrza...większość być może z tych elementów musisz po prostu wymienić.
Ja miałem dodatkowo problem z obrotami... to była kombinacja silnika krokowego, regulatora przepustnicy, podciśnień, kąta wtrysku i wyprzedzonego zapłonu. Od tamtej naprawy... mam spokój z odpalaniem i z obrotami, ale Ty powinieneś rzucić okiem na te elementy, które opisałem wyżej.
Powodzenia.


Pola Monola + Coca Cola... no i V-Power Racing.

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » sob sty 30, 2010 17:32

kwadrat pisze:Haki, świece niedawno wymieniane, kopułka z palcem wyglądają na dobre (zasiegałem rady kolegi, który bawi się w mechanikę), kable w nocy nie mają przebić. I tak będę musiał to wymienić, ale wątpię, że wina leży po stronie kabli, kopułki. Jak myślisz? były ba aż takie objawy przez kijowy układ zapłonowy?
Brudy...
Zapewne wszystko na tym polega.
Zmyć monowtrysk - przykładowo czymś takim:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » sob sty 30, 2010 19:51

kwadrat pisze:Haki, świece niedawno wymieniane, kopułka z palcem wyglądają na dobre (zasiegałem rady kolegi, który bawi się w mechanikę), kable w nocy nie mają przebić. I tak będę musiał to wymienić, ale wątpię, że wina leży po stronie kabli, kopułki. Jak myślisz? były ba aż takie objawy przez kijowy układ zapłonowy?
Dokładnie ... poczytaj o nalotach na świecach a raczej o ich barwie - wiele ci to powie.
http://www.data.com.pl/2_serwis/infotech/swiece_2.html tu popatrz i porównaj u siebie ...

Dodam ,że u siebie miałem podobnie i nic nie czyściłem.. żądnego monowtrysku nie ruszałem w POLO - ma przejechane grubo ponad 350 tys ... jest zasyfiony ale pali na dotyk a świece czyste. U mnie pomogło - wymiana kabli na ori ( bo pseudo silikony za 50 zł .. waliły iskrą ale na boki nie świece - później sam aparat zapłonowy - nowa kopułka i palec.

Możesz też mieć zbyt bogatą , albo zbyt ubogą mieszankę i stąd taki nalot...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1470
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » sob sty 30, 2010 20:17

Niedawno wymieniałem rozrząd (był trochę przestawiony o 1, 2 ząbki), ustawiałem zapłon u mechaniora i po tym zabiego co dało się odczuc, ze się zmieniło to moc. Odczuwalne jest że znacznie lepiej teraz chodzi. Filtr powietrza, paliwa zmieniane nie tak dawno, sonda prawdopodobnie nie działa idealnie, ale to będę jeszcze sprawdzał, ale sonda i tak łapie dopiero od 60 stopni, a więc na zimnym i tak nie działa
Tak wygląda te membranka od regulatora ciśnienia paliwa. Wydaje mi się, że nie wygląda za specjalnie, mechanicznych uszkodzeń nie widzę, ale to ona chyba jest przyczyną, że mam taki brudny wtrysk tzn. chyba profesjonalnie się to nazywa zespołem przepustnicy. Zdjęcie zrobione zaraz po jej wyjęciu
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 30 Sty 2010 19:22 ]
Haki, mam dokładnie takie świece jak na drugim przykładzie 3/4. Stawiasz na zapłon jednak. Jutro jak dobrze pójdzie wszystko to zgadam się z takim dalszym kumplem, bo on ma niby GT, ale coś tam pomodzone w silniku, że niby ponad 100km, ale całkiem możliwe, że to RP. To może się z nim podmienie na kable, kopułke.
Zauważyłem teraz jeszcze takie jakby pękniecie w tym wtrysku tzn między regulatorem, a wtryskiem na tej "przejściówce"

Wyczyściłem wszystko w tym wtrysku z tego dziadostwa, teraz wygląda znacznie lepiej
Ostatnio zmieniony sob sty 30, 2010 20:24 przez kwadrat, łącznie zmieniany 1 raz.


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » sob sty 30, 2010 20:52

Ja też mam ten sam problem! Napisz kolega o postępach w naprawie. Mi też już brakuje na to siły.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » sob sty 30, 2010 21:05

Kolego kwadrat czekam na rezultaty ,,, będziemy wiedzieli co dalej i czego ewentualnie szukać.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » sob sty 30, 2010 21:28

ja miałem to w vencie, wymieniane było tyle rzeczy że głowa boli, jeden nauczyciel w szkole spojrzał i wyszło ze winny był wąż od podciśnenia przy 4 cylindrze. no i nieco zapłon jeszcze jest przestawiony- też sprawdź.



Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1470
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » ndz sty 31, 2010 00:03

Haki, dzięki za zainteresowanie
matisim pisze:winny był wąż od podciśnenia przy 4 cylindrze. no i nieco zapłon jeszcze jest przestawiony- też sprawdź.
Wąż przy cylindrze sprawdzałem parę dni temu i wyglądał na dobry, ale teraz jutro jeszczę raz sprawdze, może po wyjęciu tego wtrysku będzie coś więcej widać.


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Awatar użytkownika
YACHOO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 16:27
Lokalizacja: Sompolno
Kontakt:

Post autor: YACHOO » ndz sty 31, 2010 01:01

Takie juz sa czasem kaprysne te eRPeki mialem podobny problem zasyfiony mialem monowtrysk w moim przypadku pomoglo ale czasem na zimno nie ma mocy przez chwile i poszarpuje ale zaraz mu przechodzi


Fire jak lód, Ice jak ogień?? czy jakoś tak... :) mój V.A.G http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=268927&postdays=0&postorder=asc&start=0

ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » ndz sty 31, 2010 01:10

Witam jabym zaczał od sprawdzenia układu zapłonowego a nastepnie szczelnosci przewodów dochodzących do wtrysku



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz sty 31, 2010 01:16

YACHOO masz rację. Czasem już nie wiem na czym polega działania sterownika tego silnika. Wszyscy piszą o sprawdzaniu podciśnienia, zapłonu i innych pierdołek a to chociaż bym na głowie stanął nic nie daje. Czekam aż może znajdzie ciekawą przyczynę takiego a nie innego zachowania.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 313 gości