Sprawdzanie Oleju w silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
EvRo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt paź 04, 2005 14:36
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Sprawdzanie Oleju w silniku

Post autor: EvRo » czw mar 16, 2006 12:41

Witam może to głupie pytanie i mnie wysmiejecie panowie ale mam taki mały problem.
Niedawno wymieniałem uszczelke pod miską w moim MK 2 i przy okazji wymieniłem olej w silniku.
Nalałem oleju troszke powyżej połowy stanu na bagnecie. No i oczywiscie co jakis czas sobie ten stan sprawdzam i nagle zauważyłem jak silnik jest zimny i po dłuższm postoju przeważnie po nocy to jak sprawdze stan oleju to mam powyżej max. A jak go odpale pochodzi troszke zgasze go odczekam az olej spłynie to stan jest tak jak nalałem.

I w końcu moje pytanie czy w Golfie II olej sie sprawdza na ciepłym czy zimnym silniku??
:-k



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » czw mar 16, 2006 12:44

Silnik powinien troszke pochodzic, potem odstać o wtedy sprawdzać. Tak przynajmniej mi mechanicy mówili. Al epowiem szczerze, że takich różnic w stanie oleju międzu zimnym a ciepłym, to napewno nie mam.


Obrazek

Awatar użytkownika
EvRo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt paź 04, 2005 14:36
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: EvRo » czw mar 16, 2006 12:48

tauka pisze:Silnik powinien troszke pochodzic, potem odstać o wtedy sprawdzać. Tak przynajmniej mi mechanicy mówili. Al epowiem szczerze, że takich różnic w stanie oleju międzu zimnym a ciepłym, to napewno nie mam.
Dzieki za rade :grin:



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw mar 16, 2006 14:07

EvRo pisze: jest zimny i po dłuższm postoju przeważnie po nocy
I to jest najbardziej obiektywna metoda. Olej musi być w misce abyś go sprawdził, a nie w całym silniku. Więc trzeba troche czasu aby po wyłaczeniu silnika olej powrócił do miski olejowej


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

racer18

Post autor: racer18 » czw mar 16, 2006 15:45

Ogólnie rzecz biorąc sprawa wygląda tak:
- podczas wymiany oleju i zalaniu nowego należy uruchomić silnik żeby nowy olej wszedł w obieg, wyłączyć silnik i odczekać min 5min bo olej jest jeszcze zimny i wolno spływa. Po tym czasie ustalony stan oleju powinien być najbardziej miarodajny i taki sam jak podczas normalnej eksploatacji.
- podczas sprawdzania oleju na codzień najlepszą metodą jest sprawdzanie poziomu oleju przed uruchomieniem silnika(ważne żeby samochód stał równo), lub kilka minut po zakończeniu jazdy (ok. 5min)
Jeśli różnica w poziomach oleju przed rozpoczęciem jazdy i po zakończeniu różni się znaczne to może to wskazywać na spływanie oleju z pompy i filtra. Tak czy inaczej jeśli kontrolka ciśn. nie sygnalizuje awarii a stan nie jest niższy niż pół pola na miarce to jest jak najbardziej ok ;)



Awatar użytkownika
EvRo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt paź 04, 2005 14:36
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: EvRo » czw mar 16, 2006 17:20

Tak czy inaczej jeśli kontrolka ciśn. nie sygnalizuje awarii a stan nie jest niższy niż pół pola na miarce to jest jak najbardziej ok
racer18 wielkie dzieki :prayer:



racer18

Post autor: racer18 » czw mar 16, 2006 18:03

EvRo pisze:racer18 wielkie dzieki
Spoko. Nie ma za co, polecam się na przyszłość (dzięki za głosik). Pozdrawiam :okej:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 193 gości