Chrobotanie wstecznego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pestekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 18:18
Lokalizacja: Szczecin

Chrobotanie wstecznego

Post autor: pestekk » sob sty 30, 2010 23:36

Witam,
mam problem z biegiem wstecznym w moim golfie 2.0 ADY. Otóż jak wbije wsteczny bieg i wycofuję, a koła się zaboksują na śniegu i zwiększę obroty silnika 2000-3000 to słychać takie jakby strzelanie, pykanie. Dźwięk podobny do padniętego przegubu, ale ma on tylko miejsce na biegu wstecznym. Co to może być? Dodam, że cała skrzynka jak na przejechane 260 000 km, sprawuje się wyśmienicie.



mzawrotniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr paź 31, 2007 14:31
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: mzawrotniak » sob sty 30, 2010 23:43

Obstawiam przegub..
Miałem podobnie.. lubił strzelić na skręconych kołach przy jeździe prosto, ale dało mi do myślenia, jak stanąłem z górki, chciałem cofnąć, depnąłem gaz a tu.. grzechotka i auto NIIC.. zmniejszyłem obroty i ruszył..
Na wstecznym masz największe obciążenie na przeguby, inny kąt, nacisk większy, no i odwrotny tryb pracy zębatek. Wymieniaj chłopie póki jeździsz :) Mi w końcu nie ruszył ze skrzyżowania.. :)
Koszty nie duże, a ile pewniej i bezpieczniej się będziesz czuł (pomyśl o przegubie przy wyprzedzaniu :D )

Pozdro



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Re: Chrobotanie wstecznego

Post autor: Jesionvr6 » sob sty 30, 2010 23:45

pestekk pisze:Witam,
mam problem z biegiem wstecznym w moim golfie 2.0 ADY. Otóż jak wbije wsteczny bieg i wycofuję, a koła się zaboksują na śniegu i zwiększę obroty silnika 2000-3000 to słychać takie jakby strzelanie, pykanie. Dźwięk podobny do padniętego przegubu, ale ma on tylko miejsce na biegu wstecznym. Co to może być? Dodam, że cała skrzynka jak na przejechane 260 000 km, sprawuje się wyśmienicie.
moim zdaniem brak jednego lub więcej zębów na którymś kole od wstecznego biegu wewnątrz skrzyni biegów


Obrazek

mzawrotniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr paź 31, 2007 14:31
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: mzawrotniak » sob sty 30, 2010 23:49

ale nie dawałoby efektu tylko przy dużym obciążeniu (przyblokowanych kołach)..



pestekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 18:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pestekk » ndz sty 31, 2010 00:14

ale padnięte przeguby byłoby słychać przy ruszaniu ze skręconymi kołami, czy niekoniecznie?? Ewentualnie macie jakiś sposób na sprawdzenie przegubów??



mzawrotniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr paź 31, 2007 14:31
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: mzawrotniak » ndz sty 31, 2010 00:19

Nie koniecznie.. Masz 4 przeguby (po 2 na stronę) więc te przy kole słychać, te przy silniku już nie..
Oceń przeguby wzroko-dotykowo.. ;) Zobacz czy nie są zalane jakieś, czy opaski (osłonki) się mocno trzymają (jak nie to wpadł syf i je szlag trafił).. Zobacz czy masz luzy (i jakie) ruszając osią..
U mnie (ale były już w kiepskim stanie przeguby) miały spory luz, stukały na pełnym skręcie, przeskakiwały na ruszaniu mocnym na wstecznym, opaski były poluzowane i zalane..
Tyle że mi 3 z 4 przegubów poleciały :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 387 gości