Migająca kontrolka układu chłodzenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » sob sty 30, 2010 17:43

Młody90 pisze:A co z ty wentylatorem ?
Zimą nie jest łatwo (o ile w ogóle się da) sprawić żeby wiatrak zaczął chodzić... Dlaczego uważasz co jest jest z nim nie tak ??

[ Dodano: 30 Sty 2010 16:45 ]
Młody90 pisze:pochodziło i po 3-4 minutach szybko sie nagrzało a wentylator dalej nie chodził .
u mnie latem potrzeba z 10minut żeby wiatrak się załączył

[ Dodano: 30 Sty 2010 16:50 ]
rozumiem gdyby silnik się przegrzewał i wiatrak by nie chodził...wtedy można się martwić. Wiatraka zadaniem nie jet chodzenie przez cały czas czy nawet jak silnik jest ciepły...jego zadaniem jest nie doprowadzenie do przegrzania silnika...wiatrak załącza się na chwilę kiedy temperatura płynu chłodzącego jest wysoka. temperatura w chwilę się obniży i wiatrak już się wyłączy. Np. u mnie latem na biegu jałowym wiatrak załącza się na jakieś 5sekund...co klika minut



Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » sob sty 30, 2010 17:53

zimą to on by musiał chodzić za 30min na wolnych obrotach zeby załapał temperature, wymień ten korek koniecznie na nowy! koszt kilku złotych bo problem może powrócić w trasie! Zalej płynem i porządnie odpowietrz będzie dobrze.

gdyby wentylator sie nie załączał przy wysokiej temperaturze to przyczyna by była jasna ze czujnik ale co on ma wspólnego z szybkim nagrzewaniem się auta?
Ostatnio zmieniony sob sty 30, 2010 17:54 przez kamien11985, łącznie zmieniany 1 raz.


www.opolskiVAG.pl

Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Młody90 » sob sty 30, 2010 17:56

Damian3942 pisze:u mnie latem potrzeba z 10minut żeby wiatrak się załączył
ale wkoncu temperatura rośnie to powinien chłodzić.. a mrozów u mnie nie ma w tym czasie..
Damian3942 pisze:sprawdzasz to tak: odepnij od chłodnicy kabelki i bierzesz wsuwkę i wkładasz na pin 1 i 2 lub 1 i 3
nie zrobi mi sie spięcie :chytry: ? , ja w szkole tak wybijam korki xD



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » sob sty 30, 2010 18:03

Młody90 pisze:ale wkoncu temperatura rośnie to powinien chłodzić
tak jak pisałem...wiatrak nie ma chodzić cały czas...tylko jak musi. To że wskaźnik pokazuje 90stopni nie znaczy że tyle jest. Jakby wiatrak załączał się tak jak być chciał to
Młody90 pisze:nie zrobi mi sie spięcie :chytry: ? , ja w szkole tak wybijam korki xD
miałbyś wiecznie niedogrzany silnik...
ale do wybicia korków łączysz plus z minusem a tutaj tylko zamykasz obwód, omijasz w ten sposób włącznik którym jest czujnik. Tak jakbyś wyciągnął kabelki z włącznika światła (takiego w domu) i połączył...korki strzelą czy światło się zapali ?? Wiadomo że światło się zapali :)



Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Młody90 » sob sty 30, 2010 18:11

jutro jest niedziela , kupię ORI czujnik . Dla pewnosci to jest to nie ? http://photos03.allegroimg.pl/photos/or ... /892987467

ale nie daje mi tez spokoju dlaczego po wlaczeniu swiatel dopiero kontrolka swieci ?



Awatar użytkownika
TOMASZ13
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: śr paź 14, 2009 13:11
Lokalizacja: ZACHODNIOPOMORSKIE

Post autor: TOMASZ13 » sob sty 30, 2010 18:46

Młody90 pisze:mysle ze to nie czujnik , szybko nagrzewa mi sie silnik , nie chodzi wentylator , a po otwarciu maski uciekał płyn , tylko nie wiem jak , przeciez korek jest zamkniety na maxa .
co do szybkiego nagrzewania się silnika stawiam na termostat może być zamknięty
a co uciekania płynu przy zamkniętym korku to nic nadzwyczajnego w starszych autach (na szczęście mojego to nie dotyczy) siostra miała taka przygodę z korkiem w oplu kadecie(ten na wtrysku chyba z 91) zaczął szybko się gotować itp itd wymieniłem jej cały zbiorniczek z korkiem i jak ręka odjął płyn sie tera trzyma na takim samym poziomie sadze ze sama wymiana korka na nowy załatwi sprawe nowy bedzie kosztował ok 10 zł brat do bmw 525tds kupował i tyle kosztowało



Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Młody90 » sob sty 30, 2010 19:28

a moze ktos wypowie sie ze 100% pewnością co to może byc :chytry:

termostat czy czujnik ? , a moze to i to ?



bogib184
Forum Master
Forum Master
Posty: 1441
Rejestracja: czw gru 31, 2009 17:50
Lokalizacja: Pułtusk/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: bogib184 » sob sty 30, 2010 20:00

Po pierwsze wiatrak włączy się na pierwszy bieg jak silnik osiągnie zdaje się 95 stopni, więc jeżeli tyle nie osiągnąłeś to nie wiem o co pytasz... po 3-4 min silnik się nagrzał ?? A co wtedy pokazuje ci wskaźnik, że masz ponad 90 stopni ??
Po drugie: termostat w 99% zacina się na otwarciu, chyba, że masz pecha i należysz to 1% pozostałych przypadków.
Po trzecie: jak wywala płyn to możesz zmienić korek, dolej płyn i porządnie odpowietrz ale to nie jest gwarancją, że będzie lala, mi wywalało płyn i prosta rzecz - padła głowica, nabija ciśnienie do układu, układ się zapowietrza i sadzi płyn korkiem, nawet jeśli byś zamurował zbiorniczek to rozsadzi wąż albo co innego. A jeżeli po 3-4 min już przewala ci ponad 90 stopni to masz w układzie bardzo mało płynu bo jeśli to głowica to w układzie masz od groma powietrza i niewiele cieczy chłodzącej.
Jak ten korek nie pomoże jedź na sprawdzenie szczelności głowicy i pomiar ciśnienia na garnkach i może to ci coś wyjaśni.
Ostatnio zmieniony sob sty 30, 2010 20:04 przez bogib184, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Młody90 » sob sty 30, 2010 21:01

bogib184 pisze:Po trzecie: jak wywala płyn to możesz zmienić korek, dolej płyn i porządnie odpowietrz ale to nie jest gwarancją, że będzie lala, mi wywalało płyn i prosta rzecz - padła głowica, nabija ciśnienie do układu, układ się zapowietrza i sadzi płyn korkiem, nawet jeśli byś zamurował zbiorniczek to rozsadzi wąż albo co innego. A jeżeli po 3-4 min już przewala ci ponad 90 stopni to masz w układzie bardzo mało płynu bo jeśli to głowica to w układzie masz od groma powietrza i niewiele cieczy chłodzącej.
Jak ten korek nie pomoże jedź na sprawdzenie szczelności głowicy i pomiar ciśnienia na garnkach i może to ci coś wyjaśni.
to bym odrzucil bo korek juz jest szczelny i nic sie nie leje..



Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » sob sty 30, 2010 23:11

na sprawdzenie czujnika są dwa sposoby grzejesz auto i patrzysz co się dzieje lub wykręcasz i przykładasz do czegoś ciepłego (rozgrzanego do odpowiedniej temo np woda prosto z sagana) tylko kontrolki muszą się świecić w aucie i nie wkładaj całego bo zwarcie zrobisz mam na mysli kable nie uruchamiaj silnika przy wykręconym czujniku

[ Dodano: 30 Sty 2010 22:13 ]
a jak chcesz sprawdzić termostat to przy odpowiedniej temp. dolny wąż chłodnicy powinien robić się ciepły nie pamietam jaka to temp.


passat b5 115KM AZM 2003r

Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » ndz sty 31, 2010 09:01

czujnik który masz w zbiorniczku wyrównawczym pełni 2 funkcje
1. daje sygnał gdy jest za mało płynu
2. daje sygnał gdy temp. osiąga już poziom krytyczny - wtedy też powinna zacząć Ci migać kontrolka.
Czujnik temperatury płynu chłodzącego podaje wskazanie tylko na wskaźnik temp.
Zrób tak :wyłącz zapłon, odepnij wtyczkę od zbiorniczka wyrównawczego i zewrzyj te 2 kabelki. po czym włącz zapłon. Jak będzie dalej migać to jest gdzieś przerwa na kablach, jak nie to czujnik walnięty. czujnik nie jest drogi
http://www.allegro.pl/item893802545_czu ... lf_ii.html


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Młody90 » ndz sty 31, 2010 12:45

hanti pisze:czujnik który masz w zbiorniczku wyrównawczym pełni 2 funkcje
1. daje sygnał gdy jest za mało płynu
2. daje sygnał gdy temp. osiąga już poziom krytyczny - wtedy też powinna zacząć Ci migać kontrolka.
Czujnik temperatury płynu chłodzącego podaje wskazanie tylko na wskaźnik temp.
Zrób tak :wyłącz zapłon, odepnij wtyczkę od zbiorniczka wyrównawczego i zewrzyj te 2 kabelki. po czym włącz zapłon. Jak będzie dalej migać to jest gdzieś przerwa na kablach, jak nie to czujnik walnięty. czujnik nie jest drogi
http://www.allegro.pl/item893802545_czu ... lf_ii.html
no poszedlem do auta , otwarlem maske i co najgorsze mam tylko od zbiorniczka 2 węże , ktory jeden idzie do chłodnicy drugi do "kolanka" gdzie ida jescze 2 inne węże .
żadnych kabelków tam nie mam..



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » ndz sty 31, 2010 12:57

jak masz taki jak na zdięciu z aukcji to nie masz czujnika, jest on montowany obok korka.
poszukaj czy w okolicach zbiorniczka nie masz małej wtyczki z 2przewodami.

http://www.allegro.pl/item876274633_zbi ... _4_88.html


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Młody90 » ndz sty 31, 2010 13:01

no dokladnie tak to wyglada jak na zdjeciu tylko mam inny zbiorniczek , korek jest na srodku , i nie jest to 1.4 jak na zdjeciu tylko mam 1.6 , znalazł bys jakies foto albo jakis opis jak te kabelki wygladają ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 316 gości