Swap hebli z 256 na 280
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Swap hebli z 256 na 280
Witam, posiadam w swoim mk3 heble 256 wentylowane i niestety te heble to porażka przy większych prędkościach, chce zmienić na tarcze 280 ale zostać przy rozstawie 4x100 i pytanie czy tylko zestaw od g60 pasuje p&p?? Bo to że tarcza ma być od G60 to wiem tylko kwestia czy moge zastosować zacisk z jazmem od czegoś innego ?? Słysząłem też gdzieś że moje zaciski mogą być tylko jazmo z g60, jak to jest ?? Orientuje się ktoś? lub robił coś takiego u siebie ?? Myślałem też nad zmianą na 288 ale tu juz wchodzi w gre przejście na rozstaw 5x100 a tu juz chyba za dużo do wymiany.
Ostatnio zmieniony pt sty 29, 2010 22:11 przez ewaldino, łącznie zmieniany 2 razy.
Ja mam u siebie w mk3 tarcze od g60/toledo AFN połączone z zaciskami od audi A6 i wszystko pasuje jak nalezy tylko klocek wystaje 2 mm poza tarcze ale to nie przeszkadza w użytkowaniu a hamulce lepsze niż seryjne w vr6/gti i rozstaw 4x100
to jest najtansze rozwiązanie jak chcesz znacznie poprawić hamulce.
to jest najtansze rozwiązanie jak chcesz znacznie poprawić hamulce.
Od jakiego modelu a6 masz te zaciski?? Tak teraz patrze że jeszcze ibiza 2.0 16V miała też heble 280. to jak to jest mój zacisk różni sie czymś od tego z G60 czy ibizy ?? Bo zauwazyłem ze zacisk od gti/vr6 nie poidejdzie bo jest inne osadzenie tarczy.jeson pisze:Ja mam u siebie w mk3 tarcze od g60/toledo AFN połączone z zaciskami od audi A6
W ogóle robił ktoś takaz miane u siebie ? jaka jest rożnica w hamowaniu miedzy 256 a 280?? Jest znaczna poprawa czy wciąż lipa ? Bo szerokość klocka jest chyba ta sama? Dopiero jeśłi się nie myle to 288 ma juz większy klocek.
Ostatnio zmieniony sob sty 30, 2010 17:08 przez ewaldino, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
ewaldino, nie robiłem zamiany, ale mam w domu Mk3 z 280 i Vento z 256. Tak szczerze - to róznica jak dla mnie nie jest zauważalna. Musi jakaś być ale pewnie trzeba ostro jeździć a ja nie praktykuję. Jeśli jeszcze nie podjąłeś ostatecznej decyzji to proponuję doprowadź do stanu idealnego to co masz. Nie zapominaj o tyle. Niesprawność tam jakaś, małe zapowietrzenie czy bardzo zdarte tarcze wyraźnie przekłada się na ogólną jakość hamowania
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
W tym sęk że tarcze przód i klocki mam nóweczki tarcze bosch klocki jurid. Tył klocki grube tarcze bez fal, płyn wymieniany rok temu z odpowietrzeniem oczywiście i jak dla mnie lipa. Tak ze 120km/h to dość dobrze haumją, Lecz ja czesto gęsto ganiam pod 180 i tu już sa problemy, nie wspominając hamowania z 200 wtedy juz tylko łu łu łu łu
Paweł marek też gdzieś właśnie słyszałem ze szału w różnicy między nimi nie ma że dopiero 288 dają rade ale to juz zmiana roztawu na 5x100 i kupno nowych alu w takim roztawie.
Paweł marek też gdzieś właśnie słyszałem ze szału w różnicy między nimi nie ma że dopiero 288 dają rade ale to juz zmiana roztawu na 5x100 i kupno nowych alu w takim roztawie.
Ostatnio zmieniony sob sty 30, 2010 18:39 przez ewaldino, łącznie zmieniany 2 razy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
też mi się zdarza ale łułu niema. Ty masz zestaw tip top, ja mam szajsowate Brembo i Ferodo. Możeś nie dotarł jeszcze, a może pompa czy też serwo coś nie teges. Najlepiej jakbyś to porównał z jakimś mk3 GT na zwykłych 256-kach.
No ale właściwie nie odpowiadam ci na pierwsze pytanie. W tej kwesti mógłbyś użyć wyszukiwarki bo było sporo razy. Szroty pełne sa używek kupując zaciski pod 280 możesz sobie kupić przecież po pieniądzach resztę od mk3 gti(zwrotnice, wahacz stabilizator itd)
No ale właściwie nie odpowiadam ci na pierwsze pytanie. W tej kwesti mógłbyś użyć wyszukiwarki bo było sporo razy. Szroty pełne sa używek kupując zaciski pod 280 możesz sobie kupić przecież po pieniądzach resztę od mk3 gti(zwrotnice, wahacz stabilizator itd)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Użytkownik
- Posty: 454
- Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
- Lokalizacja: Sanok
- Auto: mk2
- Silnik: vr6
- Kontakt:
ja kupiłem udało mi sie na alllegro od passata za 50 zł 2 zwrotnice z zaciski i nawt trcze tylko musze je dać do piaskowania i moze je założę
Ostatnio zmieniony sob sty 30, 2010 19:46 przez szczepan69, łącznie zmieniany 1 raz.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
nie wiem jakie to są większe prędkości dla Ciebie ale jak Ci się grzeją heble 256 od jednego hamowania to przyjrzałbym się tyłowi czy dobrze hamuje. Nie bez znaczenia jest też dobór odpowiedniego klocka do tarczy (jakiej fimry masz to i to? nie każdy klocek hamuje tak samo na każdej tarczy, niektóre się wręcz nie lubią) oraz sama jakość klocka. Rozdział sił hamowania może też stanowić problem (działanie korektora). W pełni sprawne hample 256 powinny dać sobie spokojnie radę z jednym hamowaniem nawet z 200kmh. Spadek siły hamowania nie powinien być specjalnie zauważalny.
Ja stawiam na jakiś problem z układem hamulcowym a nie to że same w sobie hable 256 są za słabe. Widzę że podobnie myśli Paweł Marek,
[ Dodano: Sob Sty 30, 2010 19:57 ]
edit: hamulce są przeważnie tak dobrane do danego modelu samochodu że może on wykonać z palcem w tyłku hamowania z Vmax katalogowej którą podaje producent. Inaczej byłaby to kompromitacja dla producenta zarówno samochodu jak i układu hamulcowego (które przeważnie jeśli nie zawsze wykonują zewnętrzne firmy). Jeśli VW zleca wykonanie układu hamulcowego do danego samochodu np firmie LUCAS to niewyobrażam sobie aby dobierano je tak aby auto miało problemy z hamulcami. Leży to w interesie każdej ze stron począwszy od klienta, przez volkswagena a na lucasie kończąc.
Ja stawiam na jakiś problem z układem hamulcowym a nie to że same w sobie hable 256 są za słabe. Widzę że podobnie myśli Paweł Marek,
[ Dodano: Sob Sty 30, 2010 19:57 ]
edit: hamulce są przeważnie tak dobrane do danego modelu samochodu że może on wykonać z palcem w tyłku hamowania z Vmax katalogowej którą podaje producent. Inaczej byłaby to kompromitacja dla producenta zarówno samochodu jak i układu hamulcowego (które przeważnie jeśli nie zawsze wykonują zewnętrzne firmy). Jeśli VW zleca wykonanie układu hamulcowego do danego samochodu np firmie LUCAS to niewyobrażam sobie aby dobierano je tak aby auto miało problemy z hamulcami. Leży to w interesie każdej ze stron począwszy od klienta, przez volkswagena a na lucasie kończąc.
mam od A6 od 95 do 2005 klocek o połowe wiekszy niż w mk3 gti i skuteczność hamowania z 200 km/h jest rewelacyjna i powiem że jezdze szybko i nie ma żadnych spaleń tarczy czy klocków wszystko działa normalnie a 256mm, które miałem wcześniej spaliły sie po pierwszym hamowaniu, także jak jezdzisz szybko to wybierz moją opcjeewaldino pisze:Od jakiego modelu a6 masz te zaciski?? Tak teraz patrze że jeszcze ibiza 2.0 16V miała też heble 280. to jak to jest mój zacisk różni sie czymś od tego z G60 czy ibizy ?? Bo zauwazyłem ze zacisk od gti/vr6 nie poidejdzie bo jest inne osadzenie tarczy.jeson pisze:Ja mam u siebie w mk3 tarcze od g60/toledo AFN połączone z zaciskami od audi A6
W ogóle robił ktoś takaz miane u siebie ? jaka jest rożnica w hamowaniu miedzy 256 a 280?? Jest znaczna poprawa czy wciąż lipa ? Bo szerokość klocka jest chyba ta sama? Dopiero jeśłi się nie myle to 288 ma juz większy klocek.
ewaldino, tak jak mówią porównaj z innym mk3 które posiada podobne do twojego hamulce bo jeżeli 256 wentylowane na nowych tarczach i klockach maja problem auto zatrzymać z 200 to ja nie wiem jakim cudem moje zestarzałe zwykłe 239 ze 160 na jedno hamowanie działaja prawidłowo
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 250 gości