Migająca kontrolka układu chłodzenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Migająca kontrolka układu chłodzenia

Post autor: Młody90 » pt sty 29, 2010 21:56

Witam .

Fakt faktem migała mi kontrolka płynu chłodnicy , dolałem i dalej mi miga.. co jest przyczyna ?



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » pt sty 29, 2010 22:01




Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » pt sty 29, 2010 22:05

jak masz czujnik poziomu płynu to może on


www.opolskiVAG.pl

Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Młody90 » pt sty 29, 2010 22:11

kamien11985 pisze:jak masz czujnik poziomu płynu to może on
zadnego czujnika nie mam..



Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » pt sty 29, 2010 22:13

może czujnik temp płynu chłodniczego zwariował


www.opolskiVAG.pl

Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Młody90 » sob sty 30, 2010 12:22

mysle ze to nie czujnik , szybko nagrzewa mi sie silnik , nie chodzi wentylator , a po otwarciu maski uciekał płyn , tylko nie wiem jak , przeciez korek jest zamkniety na maxa .



golfikdina
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw gru 17, 2009 00:03
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: golfikdina » sob sty 30, 2010 12:47

Miałem podobnie jak ty, wpierw nalej i sprawdz czy czasem pod autem nie ucieka ci odrazu po dolaniu płyn. Jak nie ucieka to czujnik



Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Młody90 » sob sty 30, 2010 13:22

golfikdina pisze:Miałem podobnie jak ty, wpierw nalej i sprawdz czy czasem pod autem nie ucieka ci odrazu po dolaniu płyn. Jak nie ucieka to czujnik
ale to nie zmienia faktu ze wentylator mi nie kręci . Zaraz po uruchomieniu silnika powienien kręcić..
Ostatnio zmieniony sob sty 30, 2010 13:22 przez Młody90, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » sob sty 30, 2010 13:26

Młody90 pisze:wentylator mi nie kręci . Zaraz po uruchomieniu silnika powienien kręcić..
wentylator na chłodnicy ?? on się załącza jak musi a nie po uruchomieniu silnika...ma za zadanie chłodzić płyn w chłodnicy kiedy ten jest za gorący. Najpierw otwiera się termostat a później dopiero chodzi wiatrak...



Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Młody90 » sob sty 30, 2010 13:31

Qto pisze:on się załącza jak musi a nie po uruchomieniu silnika...ma za zadanie chłodzić płyn w chłodnicy kiedy ten jest za gorący
no własnie. Wczoraj dolałem plynu prawie na maxa . I dzisiaj rano odpaliłem autko i przejechałem z 5 km i nagrzał sie bardzo szybko do 3 kreski . Kiedy zrobiłem postój , otwarłem maske i zaczeło parować ze zbiornika gdzie wlałem płyn .
Zrobiłem dwa zdjęcia chłodnicy . Sa dwa wtyki i powiedzcie mi ktory jest który .

http://img148.imageshack.us/img148/3739/dsc00010yt.jpg
http://img246.imageshack.us/img246/5118/dsc00009ls.jpg
Ostatnio zmieniony sob sty 30, 2010 13:31 przez Młody90, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » sob sty 30, 2010 14:01

odkręć korek od zbiorniczka i zobacz czy nie ma zawiniętej uszczelki ja miałem zawinietą i wyrzucał płyn przez zaworek bezpieczeństwa

aha korek zbiorniczka z płynem nie może być całkiem dokręcony, dokręcasz na maksa i popuszczasz odrobine pozdro
Ostatnio zmieniony sob sty 30, 2010 14:02 przez kamien11985, łącznie zmieniany 2 razy.


www.opolskiVAG.pl

Awatar użytkownika
damian_piaski
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 786
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
Lokalizacja: krynica morska-piaski
Kontakt:

Post autor: damian_piaski » sob sty 30, 2010 14:06

http://img148.imageshack..../dsc00010yt.jpg zasilanie wiatraka

http://img246.imageshack..../dsc00009ls.jpg a to czujnik ktory daje sygnał/ załącza dmuchawke. widze tam izolacje- sprawdz te kable bo mogą byc upalone albo przerwane.

Młody wiatrak sie kręci cały czas w samochodach z silnikami montowanymi wzdłużnie wtedy wiatrak ma napęd paskiem klinowym z wału korbowego.

poszukaj tematow na temat pompy wody i objawy walniętej uszczelki pod głowicą moze tam znajdziesz odpowiedz . pozdrawiam


Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)

Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Młody90 » sob sty 30, 2010 17:26

izolacje sprawdzilem , jak dla mnie to wszystko z izolacja dobrze , nic nie poprzepalane ,
nie wiem jak sprawdzic czy czujnik i zasilanie wiatraka maja jakiekolwiek napiecie , ale zauwazylem ze po wlaczeniu zaplonu , kontrolka znika , po zapaleniu auta tez sie nie wlacza , ale po wlaczeniu swiatel zaczyna migać , pomiga i zgaśnie , zostawilem na benie troszke autko , pochodziło i po 3-4 minutach szybko sie nagrzało a wentylator dalej nie chodził .
Tak jak kolega wyżej napisał uszczelka korka byla lekko ugięta dlatego płyn wypływał.
A co z ty wentylatorem ?



Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » sob sty 30, 2010 17:41

sprawdzasz to tak: odepnij od chłodnicy kabelki i bierzesz wsuwkę i wkładasz na pin 1 i 2 lub 1 i 3 :) jak nie kreci to winna w łączeniu pewnie bedzie koło aku masz kostkę idzie pod nim od strony silnika na sciance zobaczysz kostkę i sprawdz ją :)


tu masz foto co i jak: tylko nie patrz na czerwone strzałki i te wtyczkę :) ale taką samą masz mieć od strony aku przy chłodnicy i na niej spinasz spinką tylko żeby cie nie kopło! :)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/290 ... 54dc6.html

[ Dodano: 30 Sty 2010 16:42 ]
co do wentylatora po spięciu powinien się kręcić nawet na wyłączonym zapłonie i przy obojetnej temp :)


passat b5 115KM AZM 2003r

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 317 gości