Pasek rozrządu- ustawianie silnik rp

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
domino_87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn gru 26, 2005 13:22
Lokalizacja: Stary Sącz
Kontakt:

Pasek rozrządu- ustawianie silnik rp

Post autor: domino_87 » czw mar 16, 2006 01:38

Mam problem... Chciałbym sobie zmieniś pasek rozrządu.
Mam książke serwisową le itak nie rozumiem wszystkich punktów.
Silniczek palił mi na dotyk... Byłem ciekaw jak tam wygląda paseczek... okazało sie że tarł już po obudowie :crazy: wziołem sie za naprężanie...
niechcąco pchnołem samochód i paseczek sobie przeskoczył... :grin:
Chciałem ustawić tak jak doradził mi kolega... (ściągnąć wszystkie koła i kliny ustawić w jednym kierunku... niestety to nie wyszło bo nie da rady ściągnąć koła zębatego na wale. Zabrałem sie za ustawianie "książkowe"
Ustawiłem koło pasowe na wale na znaku, koło wałka rozrządu znakiem z tyłu koła na wysokości obudowy od paska (powierzchnia głowicy). Teraz następny problem... ustawienie koła od aparatu zapłonowego... ustawiłem punktami w jedną strone (tzn jak koło wałka rozrządu było punktem do góry to koło aparatu zapłonowego też...) Niestety silnik nie chciał odpalić tylko czasem troszke jakby łapał... odpaliłem dopiero po przesunięciu koła od aparatu o około 4 zęby w prawo i regulacji aparatem... Silnik ma swoją moc i spoczko sie zbiera tylko jest problem z paleniem... kręci dość długo i tak jakby go coś blokowało... Gdy jednak odpali chodzi normalnie. Jutro kupie sobie nowy pasek i wieczorem bede zakładał... Chce to zrobić dobrze żeby wszystko poskładać tak jak powinno być i cieszyć sie z tego pięknego samochodu...

Prosze jedynie o tą pomoc... (bo nie wiem co z tymi kołami,rozrząd- aparat i wogóle czy dobrze ustawiam...)

Z góry dziękuje...
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » czw mar 16, 2006 09:36

musisz ustawic wszystkie koła po znakach tj najważniejsze jest ustawienie na wałku rozrządu. napinacz paska nie ma znaczenia jak go ustawisz. ustaw kolo na wałku po znakach a wszystko bedzie ok



Awatar użytkownika
domino_87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn gru 26, 2005 13:22
Lokalizacja: Stary Sącz
Kontakt:

Post autor: domino_87 » czw mar 16, 2006 09:43

To że trzeba ustawić po znakach to ja wiem... nie wiem Tylko jak mają być w stosunku do siebie znaki na kole wałka rozrządu i kole aparatu zapłonowego... Jaki powinien być zwis paska po napięciu??



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw mar 16, 2006 19:13

Ustaw na wale korbowym znakiem na kółku do znaku na kadłubie.Na rozrządzie znakiem na kółku do znaku na osłonie paska u góry.A zapłon- zdejmij kopułkę i niech palec pokazuje 1 cylinder ( powinna być tam kropka ),potem zapłon na lampę,albo poproztu wyprzedź trochę,zeby chodził równo.

[ Dodano: Czw Mar 16, 2006 18:14 ]
A " zwis" ;) tak,żeby się dał obrocić o 45 stopni miedzy zapłonem a rozrządem



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw mar 16, 2006 19:42

stonefree pisze:A " zwis" tak,żeby się dał obrocić o 45 stopni miedzy zapłonem a rozrządem
musi dać się obrócić na najdłuższym odcinku o 90 stopni :bigok:


:-k ...

Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: Norbert » czw mar 16, 2006 21:42

Niedawno zrobiłem to samo co Ty...

Dzięki radom także na tym forum naprawiłem.
Podsumowałem sobie wiadomości i tak to mniej więcej wygląda:

1. Zdejmij plastyk na skrzyni biegów (wykręć cały) - tam jest na obudowie skrzyni trójkąt oraz na kole zamachowym jest nacięcie - muszą się zgadzać.

2. Ustaw zawory na pierwszym cylindrze aby były zamknięte -wałek musi się układać dokładnie tak jak na zdjęciu - obie krzywki uniesione lekko. Podobny kąt.

Obrazek

Nacięcie na kole od wałka rozrządu nie ustawia się na płaszczyźnie głowicy lecz na wysokości tej blaszki widocznej na foto, przy czym - jeżeli przypadnie niżej np o pół ząbka - to przestawić go tak - aby był powyżej tej blaszki.

Obrazek

3. Zdejmij obudowę z aparatu zapłonowego - palec rozdzielacza musi wskazywać nacięcie oraz cylinder nr 1 (patrz kabel zapłonowy)

Obrazek

Nacięcia na kołach zębatych od strony przodu silnika nie muszą się zgadzać, jednak jesli wszystko ustawisz tak jak napisałem - będziesz wiedział że jest dobrze.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw mar 16, 2006 22:59

norekm pisze:Niedawno zrobiłem to samo
, o bravissimo !!! :pub:



jusci
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw paź 07, 2004 18:25
Lokalizacja: Zamość LZ
Kontakt:

Post autor: jusci » czw mar 16, 2006 23:19

No ale punkt to się koledze należy!!! :kufel: :kufel: :kufel:


pozdro!

Awatar użytkownika
domino_87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn gru 26, 2005 13:22
Lokalizacja: Stary Sącz
Kontakt:

Post autor: domino_87 » czw mar 16, 2006 23:42

Mam jeszcze jedno pytanko... W którą strone sie wyprzedza zapłon w tym silniku?? Tak jak mi sie wydaje w lewo?? (patrząc z góry na aparat :hmm: ) A w prawo opóźnia??



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt mar 17, 2006 01:32

domino_87 pisze:W którą strone sie wyprzedza zapłon
Dla pewności wrzuć piątkę z przodem na lewarku i zakręć kołem w przód.A potem obróć rozdzielaczem przeciwnie niż wiruje palec ;)

[ Dodano: Pią Mar 17, 2006 00:34 ]
misiek10111 pisze:stonefree napisał/a:
A " zwis" tak,żeby się dał obrocić o 45 stopni miedzy zapłonem a rozrządem

musi dać się obrócić na najdłuższym odcinku o 90 stopni
Pewnie masz rację,patrząc po postach ;)P.S. Gdzie zdobyć tensometr VAG do pomiaru naprężenie? ;)



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt mar 17, 2006 06:41

stonefree pisze:Pewnie masz rację,patrząc po postach
tak się robi według fachowej literatury - jeżeli dobrze rozumuję że "zwis" to chodzi wam o naciąg paska


:-k ...

Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: Norbert » pt mar 17, 2006 09:42

domino_87 pisze:Mam jeszcze jedno pytanko... W którą strone sie wyprzedza zapłon w tym silniku?? Tak jak mi sie wydaje w lewo?? (patrząc z góry na aparat :hmm: ) A w prawo opóźnia??
tak

[ Dodano: Pią Mar 17, 2006 8:48 am ]
Przy okazji ustawiania rozrządu dowiedziałem się, że silnik 1,8 RP jest bezkolizyjny.
Zatem zerwanie paska rozrządu nie powoduje uszkodzeń :)



jusci
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw paź 07, 2004 18:25
Lokalizacja: Zamość LZ
Kontakt:

Post autor: jusci » pt mar 17, 2006 22:12

norekm proponuję ten opis wrzucić do FAQ. Dobry opis, a ludziska czesto pytają o ustawienia rozrządu.


pozdro!

Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: Norbert » pt mar 17, 2006 22:34

Rozmawiałem z Adminem - zrobię poradę - może w ten weekend.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 125 gości