Rozrusznik spowalnia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

latający
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn sty 25, 2010 01:34
Lokalizacja: Warszawa

Rozrusznik spowalnia

Post autor: latający » pt sty 29, 2010 01:00

Witam wszystkich

Czytałem sporo ale nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie więc zadaję, morze ktoś pomoże mi rozwiązać problem.

Golf 1,9 D
Niedawno robiłem regenerację rozrusznika : bendix , szczotkotrzymacz , tulejki potem pękł magnes w stojanie też został wymieniony a teraz mam problem . Rano jak chcę odpalić golfika to przez dwie sekundy rozrusznik kręci normalnie i jak zaczyna załapywać silnik to rozrusznik kręci ale stanowczo wolniej, po jakiś 10 - 15 próbach udaje mi się odpalić . Podczas takiego odpalania pod rurą wydechową jest aż czarno . Na ciepłym silniku jest normalnie odpala . Od razu mowie ze to nie jest akumulator bo jest nowy a sprawdzałem na innym i jest to samo. Nie wiem co jest grane co prawda podejrzewam , że świece się popaliły albo jakaś przerwa na kablach ? Może jest ktoś w stanie podpowiedzieć mi co mam z tym fantem zrobić ????

Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony pt sty 29, 2010 01:02 przez latający, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt sty 29, 2010 01:31

Ponieważ jest to Diesel z wtryskiem pośrednim, konieczny jest doskonały stan nie tylko silnika ale i osprzętu. W tym wypadku świece żarowe muszą być sprawne, bezpiecznik świec nie przepalony. Pobór prądu przez świece powinien wynosić ok. 32 ampery (jeśli Kolega ma możliwość to sprawdzić - inaczej trzeba skontrolować lampką z dwoma kabelkami każdą ze świec osobno).
Do tego polecam kontrolę czystości końcówek kabli, klem i ich podokręcanie.
I oczywistość może ale: czy Kolega odpala na wyciągniętej gałce rozruchowej?
Coraz wolniejsze obroty rozrusznika są zrozumiałe nawet przy nowym akumulatorze - każdy start to poważne obciążenie dla akumulatora.



latający
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn sty 25, 2010 01:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: latający » pt sty 29, 2010 01:50

Dzięki za radę jak się wyrobię to jurto pojadę do elektryka niech sprawdzi prąd poboru przez świece bo sam to jestem zielony w elektryce samochodowej . A co do końcówek kabli i klem to wszystko jest git . Co do tej gałki rozruchowej to nie mam nic takiego bo jest to 1,9 D z 1997r silnik 1Z . Ale dziękuję za pomoc i wędruje do ciebie punkcik :)
A całą resztę zainteresowanych pomocą zapraszam :)



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » pt sty 29, 2010 01:56

No świece może (sprawne świece na pewno są potrzebne przy obecnej temperaturze) i nie grzeją ale zwalnianie rozrusznika nie jest raczej normalne na sprawnym aku. Albo aku słaby (kolega pisze że dobry więc odpada raczej) albo coś z rozrusznikiem. Ja bym sprawdził rozrusznik na luzie czy lekko kręci, bo może w nim coś przyciera?

A może aku ma za małą pojemność ?
Ostatnio zmieniony pt sty 29, 2010 01:56 przez poolak2006, łącznie zmieniany 1 raz.



vwmkII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: vwmkII » pt sty 29, 2010 01:58

Zico63b, z tą wyciagnieta galką to bywa roznie u mnie np rozrusznik szybciej kreci jesli przyspieszacz jest wcisniety po wyciagnieciu rozrusznik od razu zwalnia i nie da sie zapalic samochodu, wyciagam go dopiero gdy zaskoczy.
latający, czy to wolniejsze krecenie wystepuje tylko jak jest np mroz czy przy temp powyzej zera takze ?? U mnie dzieje sie tak tylko gdy temperatura jest ponizej 0. Sprobuj kolego odlaczyc kabel czerwony od rozrusznika przekrecic kluczyk w pozycje grzania swiec i czyms metalowym najlepiej jakims kluczykiem 10-ką albo mniejszym zewrzeć tą blaszke na ktora byl nalozony kabel z sąsiadujacym przewodem wtedy rozrusznik zacznie krecic u mnie przy takim zabiegu nie zwalnia :) jesli tobie tez pomoze to wymien caly kabel albo wyczysc zlacze i zmien konektor bo ten ktory jest raczej bedzie zasniedzialy . Milego dlubania :)



Awatar użytkownika
michalqqr
...
...
Posty: 1052
Rejestracja: sob cze 07, 2008 20:36
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: michalqqr » pt sty 29, 2010 02:12

latający pisze:bo jest to 1,9 D z 1997r silnik 1Z
albo 1Z albo D, 1Z to TDI może masz 1Y ?
Ostatnio zmieniony pt sty 29, 2010 02:12 przez michalqqr, łącznie zmieniany 1 raz.



latający
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn sty 25, 2010 01:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: latający » pt sty 29, 2010 02:15

polak2006
Akumulator jest na pewno dobry 74 AH 680 A i jest to nówka kupiony w grudniu .

vwmkII
Co do tego wolniejszego kręcenia to na pewno minusowe temperatury a dokładnie to od dwóch dni bo dwa dni temu mył robiony rozrusznik , a co do tego klucza 10-ki to mam wątpliwości czy mnie nie kopnie spore napięcie . Ale pojadę jutro do elektryka morze ona jakimiś magicznymi przyrządami posprawdza mi kable :)

[ Dodano: 29 Sty 2010 01:19 ]
michalqqr
Widzisz kolego jak robiłem rozrząd to mechanik kupił do 1Y a potem się ostro zdziwił bo mam korpus od 1Z i taki rozrząd pasował a jak mu mówiłem przez telefon ze mam takie oznaczenie na silniku to mnie wyśmiał i powiedział ze to nie możliwe , potem zmienił zdanie :)



vwmkII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: vwmkII » pt sty 29, 2010 02:20

nic cie kolego nie kopnie , zaufaj mi :helm:



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt sty 29, 2010 02:20

W 1Z łatwo sprawdza się wstępnie stan świec, dostęp jest wprost doskonały i polecam w miarę możności to często wykonać, nawet samemu. Zdejmuje śię listwę zasilającą i lampką sprawdza każdą świecę - ma być przepływ, lampka świecić.
Te silniki zapalają o wiele łatwiej i niesprawność świec trudniej zauważyć.
To spowalnianie rozrusznika też jest takie "uznaniowe" - trochę wolniej przy każdym z kolejnych zapalań zawsze chodzi. Pytanie tylko, jak bardzo spowalnia? Dobre by bylo nagranie nawet telefonem :grin:
W 1997 już nie było w produkcji 1Y;
1Y to 64 konny zwykły Diesel, bez śladu elektroniki, mało kabelków pod maską;
AEY lub AEF to też 64 konny Diesel, lecz sterowany elektronicznie, bez turbiny;
1Z to w pełni elektronicznie sterowany 90 konny silnik z turbiną a z tyłu nadwozia literki TDI - to tak w telegraficznym skrócie.
Czyli jaki to silnik u Kolegi?
Ostatnio zmieniony pt sty 29, 2010 02:28 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



latający
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn sty 25, 2010 01:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: latający » pt sty 29, 2010 02:29

Zico63b
Spowolnienie jest słyszalne aż do takiego stopnia że silnik nie chce zagadać :( Masz rację dostęp do świec jest w zasadzie banalny lecz mam takie pytanie co do sprawdzenia świec : jeden kabelek do świecy a drugi do korpusu silnika ?



vwmkII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: vwmkII » pt sty 29, 2010 02:32

latający, tak , do + tylko nie zapomnij zdjac listwy ze swiec :)
Ostatnio zmieniony pt sty 29, 2010 02:44 przez vwmkII, łącznie zmieniany 1 raz.



latający
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn sty 25, 2010 01:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: latający » pt sty 29, 2010 02:34

Ogółem mówiąc jest to Golf III 1.9 D 75 KM silnik 1Z bez turbiny :(
ponoć jeden z najżywotniejszych silników



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt sty 29, 2010 02:36

Zdejmujemy listwę, bez kluczyka w stacyjce, jeden kabelek do zacisku świecy a drugi do plusa akumulatora i lampka powinna zaświecić pełnym swoim blaskiem.
Jak już pisałem, to takie wstępne sprawdzanie. Może się zdarzyć, że świeca pobiera a jest niesprawna ale to już inna sprawa - na początek i to wystarczy.
Teraz czy w ogóle jest zasilanie na swiecach? Listwę mamy nadal zdjętą i do zacisku tej listwy wchodzącego do dowolnej ze świec podłączamy lampkę - drugi przewód do blachy; włączamy zapłon, kontrolka ma zaświecić (warunek: silnik zimny, od min. dwóch godzin nie palony).
Czyli AAZ, fakt - żywotny :okej:

[ Dodano: 29 Sty 2010 01:41 ]
vwmkII pisze:latający, tak , albo gdzies do masy tylko nie zapomnij zdjac listwy ze swiec :)
- to nie ma prawa zaświecić.
Sprawdzamy przecież ciągłość przewodzenia przez świecą, zasilić świecę musimy z "obcego" źródła czyli z akumulatora.
Ostatnio zmieniony pt sty 29, 2010 02:38 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



vwmkII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: vwmkII » pt sty 29, 2010 02:45

wiem , wiem juz sie poprawilem :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 103 gości