coś nie tak z chłodzeniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mark_89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr lut 18, 2009 20:46
Lokalizacja: krosno/podkarpacie

Post autor: mark_89 » czw sty 28, 2010 17:13

no ale tak nagle wychładza?? z gorącego przez letnie i do zimnego?? w sumie tak sie dzieje na 3 i 4 biegu nadmuchu,


potrzebny mi ktoś z 1,3mh kto by mi mógł porobić zdjęcia każdego z węzy gdzie wchodzi wychodzi bo chce jeszcze zobaczyć czy wszystko jest na swoim miejscu mógłby ktoś pomóc?? ew etka mile widziana byłbym bardzo wdzięczny



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 28, 2010 17:45

nie powinno to mieć miejsca, zarówna na jałowych obrotach jak i po dodaniu gazu płyn powinien być tłoczony przez nagrzewnicę.
Tomasz Bis pisze:Po odkręceniu korka i zwiększeniu obrotów powinno być widać wzrost przepływu płynu przez wężyk idący od chłodnicy /cienki/ . To oznacza że układ jest sprawny i pompa pompuje.
to akurat jeszcze wcale nie oznacza ze jest sprawny układ.
Wszystko wskazuje na urkęcony wirnik pompy lub zapowietrzony układ.
Doprowadz do otwarcia termostatu i układ się sam odpowietrzy.



mark_89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr lut 18, 2009 20:46
Lokalizacja: krosno/podkarpacie

Post autor: mark_89 » czw sty 28, 2010 18:05

właśnie że termostat się otworzył, puścił ładnie, ale dalej nie grzeje na postoju



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 28, 2010 18:22

czyli można z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić że w układzie nie ma już powietrza. Jeśli tak to znaczy że ciśnienie wody jest za słabe na jałowych obrotach żeby wymusić przepływ przez nagrzewnicę. Po dodaniu gazu jest wystarczający lub być może masz nieszczelną klapkę w obudowie nagrzewnicy która oddziela ciepłe od zimnego lub obkręcony wilnik pompy wody. Chyba inne możliwości się wyczerpały.
Ostatnio zmieniony czw sty 28, 2010 18:23 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



mark_89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr lut 18, 2009 20:46
Lokalizacja: krosno/podkarpacie

Post autor: mark_89 » czw sty 28, 2010 18:44

nie wiem chyba przyjrzeć by się jeszcze raz pompie, klapka w obudowie raczej nie bo wtedy bym raczej miał cały czas mieszane a tak jak jadę to mam bardzo gorące powietrze, a czy jak któryś wąż jest inaczej podpięty (zamieniony z innym) to też by tak było??



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 28, 2010 18:56

być może masz na odwrót podpięte przewod do nagrzewnicy, ale nie wiem czy to dawało aż taki objaw.
Teraz mi tak jeszcze przyszło do głowy że może pasek na pompie luźny ale wtedy nieco inaczej opisywałbyś ten problem.



mark_89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr lut 18, 2009 20:46
Lokalizacja: krosno/podkarpacie

Post autor: mark_89 » czw sty 28, 2010 19:40

no to tak teraz krótka trasa ok 4km w jedną stronę po ok 6km wskazówka na liczniku jest na połowie ogrzewanie chodzi na 3 biegu cały czas gorąco, przyjeżdżam otwieram maskę macam węże dolny od chłodnicy letni, góra gorąca, znów zapowietrzony?? ale ogrzewanie było non stop, więc sam juz niewiem



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 28, 2010 19:48

przestań robić takie testy, one nic nie wnoszą do sprawy w Twojej sytacji.
Dolny ma być znacznie chłodniejszy niż górny - to znacy ze chłodnica schładza ciecz i tak ma być.
Myslalem ze problemem jest teraz brak ogrzewania na postoju wiec nie wiem po co robisz testy jeżdząc.



mark_89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr lut 18, 2009 20:46
Lokalizacja: krosno/podkarpacie

Post autor: mark_89 » czw sty 28, 2010 19:54

nie zrobiłem testu byłem byłem na zakupach to raz, masz racje się kur..a przewrażliwiłem ale troche kasy teraz wydałem a efekt póki co marny

a z tym ogrzewaniem to już sam nie wiem jadę jest stoję nie ma :grrr:



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 28, 2010 19:57

powiem to po raz ostani :) bo już nic nowego nie wymyślę a i tak w kółko powtarzam to samo:
klapa w obudowie nagrzewnicy przepuszcza, luźny pasek, uwalona pompa...to moje typy. pzdr



mark_89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr lut 18, 2009 20:46
Lokalizacja: krosno/podkarpacie

Post autor: mark_89 » czw sty 28, 2010 20:12

jak czas znajde to jutro idzie na przegląd nagrzewnica i ta klapka oraz stan paska



albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » czw sty 28, 2010 21:30

mark_89 pisze:no to tak teraz krótka trasa ok 4km w jedną stronę po ok 6km wskazówka na liczniku jest na połowie ogrzewanie chodzi na 3 biegu cały czas gorąco, przyjeżdżam otwieram maskę macam węże dolny od chłodnicy letni, góra gorąca, znów zapowietrzony?? ale ogrzewanie było non stop, więc sam juz niewiem
dolny wąż będzie gorący jak się otworzy termostat i pójdzie na duży obieg -na trasie 4-6 km gdzie ci ma się silnik zagrzać to takiej temperatury



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 365 gości