Sonda LAMBDA
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Sonda LAMBDA
Koldzy moze bylo pisane na forum ale nie mogłem się doszukać a mam pytanie mianowicie jak sprawdzić czy SONDA LAMBDA działa poprawnie poniewaz mam powody twierdzić ze to właśnie ona jest przyczyną bardzo niskich obrotów na zimnym silniku ale z kolei jesli złapie temp. do okolo 40-50 C* to jest ok niestety przy okolo 90 C* wtedy robią się za wysokie bo jakieś 11-12 tyś. A moze to krokowiec?
++++++++ CB CH.19 ++++++++
PRESIDENT JACKSON
PRESIDENT JACKSON
Terz mi się tak wydaje ze jednak to krokowiec i nawet jest sporo na ten temat na forum. Poprostu zachowuje sie tak jak by stał w miejscu czyli na zimnym silniku nie podnosił obrotów a z kolei na rozgrzanym nie obnizał... Więc poszukiwania zaczne od krokowca i podziele sie doswiadczeniami ze społecznością VW-owców... POZDR...
++++++++ CB CH.19 ++++++++
PRESIDENT JACKSON
PRESIDENT JACKSON
Lambdę sprawdzisz zwykłym miernikiem. Warunek - nie może to być miernik za 5 zł z marketu - tylko renomowanej marki - np UNI-T
Miernik nastawiasz na pomiar napięcia do 2v, silnik musi być rozgrzany.
+ z miernika podłaczasz do czarnego przewodu sondy, "-" do masy pojazdu (może być do obudowy alternatora).... Miernik musi pokazywać zmiany napięcia w zakresie od 0,2 do 0,9 V
Miernik nastawiasz na pomiar napięcia do 2v, silnik musi być rozgrzany.
+ z miernika podłaczasz do czarnego przewodu sondy, "-" do masy pojazdu (może być do obudowy alternatora).... Miernik musi pokazywać zmiany napięcia w zakresie od 0,2 do 0,9 V
Podpinam się do tematu sondy. Mianowicie w ostatnim czasie spalanie wzrosło mi do 16L/100km (1.8 ABS benzyna) wydech i świece mocno okopcone ale suche, bez śladów oleju. Mechanik sprawdził sonde lambda (1-przewodowa) i stwierdził, że trzeba ją wymienić bo zawisła na 0,4V. Wycenił nową (BOSCH) na 260zł. W sklepie z częściami zaproponowano mi również sondę BOSCHA ale za 160zł. I kogo słuchać? Sprzedawca twierdzi, że przy 1-przewodowych nie ma wielkiej filozofii i można śmiało brać sonde BOSCHA dedykowaną dla Golfa III. Mechanik twierdzi, że warto dołożyć 100zł i wziąść tą którą on proponuje, dedykowana konkretnie dla tego silnika. Co Wy na to? Bo sam już nie wiem co mam robić
...::: cmu :::...
Jeszcze nie wymieniłem, bo nie mogę wykręcić - jeden z mechaników tez się poddał.
mam okopcone świece i wydech. Ale jak podłączę sie pod kompa gazowego to sonda działa - choć nie zawsze...
Wyskakuje "błąd sondy lambda" co jakiś czas - częściej na benzynie.
Gazu teraz spala mi 13 l/100 km - cały przebieg po Poznaniu - krótkie trasy - do 8 km.
mam okopcone świece i wydech. Ale jak podłączę sie pod kompa gazowego to sonda działa - choć nie zawsze...
Wyskakuje "błąd sondy lambda" co jakiś czas - częściej na benzynie.
Gazu teraz spala mi 13 l/100 km - cały przebieg po Poznaniu - krótkie trasy - do 8 km.
Ja jeżdże na benzynce i spalanie dochodzące momentami do 16L/100km potrafi człowieka dobić. Też robie zwykle krótkie trasy - na tygodniu codziennie min 2x8km, ale co 2,3 tygodnie w weekend przepalam go po trasie 500km Poczekam do wypłaty z tymi zakupami. Może do tego czasu wymienisz sonde i opiszesz różnice przed/po wymianie
...::: cmu :::...
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Może będę złośliwy pytając co ty masz za silnik w w swoim golfie skoro osiąga takie obroty??rooboo pisze:ale z kolei jesli złapie temp. do okolo 40-50 C* to jest ok niestety przy okolo 90 C* wtedy robią się za wysokie bo jakieś 11-12 tyś
Oczywiście rozumiem że chodzi o 1100 1200?? Sprawdz krokowca...
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
Witam Koledzy ... Od teraz z czystym sumieniem moge dać po punkcie dla wypowiedzi z KROKOWCEM poniewaz tylko i wyłącznie KROKOWIEC był winowajcą moich kłopotów z obrotami na biegu jałowym. Uszkodzenie polegało na tym ze jakis helmut nie potrafił go złożyć poprawnie i powyginał styki odpowiedzialne za ustalanie pozycji popychacza (działał tylko jeden a drogi był podwinięty) styki znajdują się w środku tedo koła zębatego na foto w załączniku... Pozdrawiam i dziękuję...
[ Dodano: Sro Kwi 26, 2006 09:28 ]
Dlaczego nie wyświetlają się załączniki???
[ Dodano: Sro Kwi 26, 2006 09:28 ]
Dlaczego nie wyświetlają się załączniki???
++++++++ CB CH.19 ++++++++
PRESIDENT JACKSON
PRESIDENT JACKSON
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 168 gości