[mk3]Migająca kontrolka oleju i sygnał dźwiękowy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Mam Golfa III 1.8; 75KM; AAM.
1. Poziom oleju jest w porządku;
2. Olej wymieniałem 8000km temu (CASTROL PROTECTION 15W40 i filtr Filtorna) (może tylko wymienić olej i inny filtr??
Teraz w weekend miałem to samo !!! Po przejechaniu 50 km piszczy czujnik tak z 3 razy i mruga kontrolka oleju ale wcześniej jechałem kilka kilometrów 140 na godzinie. Zaraz po usłyszeniu tego dźwienku wrzuciłem na luz i było oki. Po tym jeszcze miałem takie coś 2 razy. Ale tylko po przekroczeniu 140 na godzine.
Jeden kolega powiedział mi ze może być w misce olejowej syf i poma oleju nie ma cisniena po przekroczeniu 140 na godzine i nie podaje tyle oleju i nie ma smarowania. Powiedział mi też abym tego nie lekceważył i wszedł tu moze macie jakieś rady oprócz tu wymienionych. Dajcie info na forum
1. Poziom oleju jest w porządku;
2. Olej wymieniałem 8000km temu (CASTROL PROTECTION 15W40 i filtr Filtorna) (może tylko wymienić olej i inny filtr??
Teraz w weekend miałem to samo !!! Po przejechaniu 50 km piszczy czujnik tak z 3 razy i mruga kontrolka oleju ale wcześniej jechałem kilka kilometrów 140 na godzinie. Zaraz po usłyszeniu tego dźwienku wrzuciłem na luz i było oki. Po tym jeszcze miałem takie coś 2 razy. Ale tylko po przekroczeniu 140 na godzine.
Jeden kolega powiedział mi ze może być w misce olejowej syf i poma oleju nie ma cisniena po przekroczeniu 140 na godzine i nie podaje tyle oleju i nie ma smarowania. Powiedział mi też abym tego nie lekceważył i wszedł tu moze macie jakieś rady oprócz tu wymienionych. Dajcie info na forum
- marcinoo28
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 17:49
- Lokalizacja: ostroleka
Nie mierzyłem na zimnym silniku! Ale jak jest zimny to jest wszystko ok.
Wczoraj mierzyłem jeszcze raz na ciepłym silniku i na czujniku dalej silnika pow. 4bar przy 2000obr./min a na drugim czujniku tym bliżej silnika przy tych samycho obr. zaledwi 2bar a na biegu jałowym nawet do 0.5bar spadało.
Więc mogą to być panewki?
Wczoraj mierzyłem jeszcze raz na ciepłym silniku i na czujniku dalej silnika pow. 4bar przy 2000obr./min a na drugim czujniku tym bliżej silnika przy tych samycho obr. zaledwi 2bar a na biegu jałowym nawet do 0.5bar spadało.
Więc mogą to być panewki?
------------
Spiotr
Spiotr
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: czw lut 16, 2006 01:03
- Lokalizacja: bychawa
- marcinoo28
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 17:49
- Lokalizacja: ostroleka
- Arecki1979
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: sob sty 07, 2006 15:13
- Lokalizacja: Wyszków
Za piszczenie odpowiada biały czujnik. Jak byście chcieli pozbyć się tego sygnału to można zewrzeć przewód czujnika do masy (ale nie polecam tego na dłuższą metę) bo jeśli czujnik jest walnięty to wszystko ok. ale jeśli nie to można silnik zatrzeć.
Bo w końcu ten czujnik po coś jest!
Bo w końcu ten czujnik po coś jest!
------------
Spiotr
Spiotr
Ja w sobotę wymieniam uszczelkę pod głowicą to będę zmieniał też olej na Castrol GTX 3 Protection i filtr MANN (poprzednie olej Shell Helix Super filtr Filtrona) przy okazji wymiana poduszek silnika i skrzyni zobaczę wtedy czy będzie piszczało czy nie wyczyszczę też czujnik bo może być zasyfiony od mazi którą wyprodukował Shell Helix Super oraz SMOK (czy jak to się zwie) pompy oleju i potem na pomiar ciśnienia. Dodam że mam ten sam motor w passaciespiotr24 pisze:Za piszczenie odpowiada biały czujnik. Jak byście chcieli pozbyć się tego sygnału to można zewrzeć przewód czujnika do masy (ale nie polecam tego na dłuższą metę) bo jeśli czujnik jest walnięty to wszystko ok. ale jeśli nie to można silnik zatrzeć.
Bo w końcu ten czujnik po coś jest!
P.S. wie ktoś jak zrobić pomiar ciśnienia samemu, bo chyba w mojej okolicy ciężko.
Ciśnienie można zmierzyć samemu stosując manometr do mierzenia ciśnienia powietrza. Kawałek przewodu gumowego (łatwiej się wkręca czujnik do silnika), stary czujnik oleju, i kawałek metalowej rurki do wsadzenia wężyka. To tyle. Życzę miłych pomiarów.
[ Dodano: 26 Mar 2006 23:33 ]
WITAM!!!
Już mam po problemie! Okazało się, że miałem walnięty filtr oleju (miałem filtrona). Kupiłem MANN'a, zmieniłem i wszystko wróciło do normy!
Pamiętajcie na przyszłość, żeby mierzyć ciśnienie na obydwu czujnikach - bo jeśli jest różnica tzn. że filtr jest zepsuty!!!
[ Dodano: 26 Mar 2006 23:33 ]
WITAM!!!
Już mam po problemie! Okazało się, że miałem walnięty filtr oleju (miałem filtrona). Kupiłem MANN'a, zmieniłem i wszystko wróciło do normy!
Pamiętajcie na przyszłość, żeby mierzyć ciśnienie na obydwu czujnikach - bo jeśli jest różnica tzn. że filtr jest zepsuty!!!
------------
Spiotr
Spiotr
U mnie kontrolka się włącza i piszczy na minutę po odpaleniu silnika rano gdy jadę.
Na niskich obrotach niekiedy przestaje piszczeć ale dalej mruga i włącza się piszczek gdy ruszam.
Olej zmieniłem i filtr. Więc może czujniki albo licznik?
Silnik po remoncie miesiąc temu. Piszczało od początku. A może instalacja?
Na niskich obrotach niekiedy przestaje piszczeć ale dalej mruga i włącza się piszczek gdy ruszam.
Olej zmieniłem i filtr. Więc może czujniki albo licznik?
Silnik po remoncie miesiąc temu. Piszczało od początku. A może instalacja?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 243 gości