Czy slabe grzanie przy -18st Celsjusza to normalne w mk2 ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Zielony34
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw lut 05, 2009 18:58
Lokalizacja: Dolina Muminków

Post autor: Zielony34 » pn sty 25, 2010 16:40

pnowak2 pisze:po 5 minutach chlodnica byla juz ciepla, mimo ze temp silnika byla w 1/4 skali
czekaj, czekaj... po 5 minutach na jałowym biegu miałeś wskazówkę w w 1\4 skali?! O_O na jałowym biegu to musiało by mi auto ze 20 minut chodzić żeby mi się wskazówka dźwignęła na 1\4 skali, ona się podnosi po chwili jazdy dopiero, może ja też mam termostat uwalony?


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b6c98f6f9ce096d.html][img]http://images39.fotosik.pl/170/4b6c98f6f9ce096dm.jpg[/img][/url]

genLODOWAmk2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: czw lis 13, 2008 22:59
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: genLODOWAmk2 » pn sty 25, 2010 17:21

będe teraz zamawiał w serwisie oryginał behr i mam nadzieje że już będe miał spokój z termostatem bo
a jak oryginalny tez bedzie do :ass: ??

wahler jest dobry ( ja sam chcialem kupic ale nie mieli w sklepach a czekac mi sie nie chce...), wiec co za problem jechac i zwrocic ( ogolnie kazda rzecz zepsuta mozna zwrocic..)
??

[ Dodano: 25 Sty 2010 16:25 ]
czekaj, czekaj... po 5 minutach na jałowym biegu miałeś wskazówkę w w 1\4 skali?
ja odpalam.. czekam minutke i jade... 4-6km i wskazowka ma moze 40-50stopni... mam wskazowke na srodku ( 90stopni ) a dolny wąż zimny, a jak pod domem przygazuje go troszke to termostat sie otwiera... ( wiec u mnie jest wporzadku wszystko )


był golf 2 1.3.....

szczepan69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
Lokalizacja: Sanok
Auto: mk2
Silnik: vr6
Kontakt:

Post autor: szczepan69 » pn sty 25, 2010 17:53

umnie w golfie też jest słabe grzanie nowa chłodnica,nagrzewnica i pompa dolny wąż od pompy jest zimny???reszta jest w porządku od nagrzewnicy są ciepłe nie żeby parzyły moze nie moze sie nagrzać silnik pozasłaniałem chłodnice i grilla nie wiem jeszcze sprawdzę węże od chłodnicy jak wróce do domu i będę widział :crazy:
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 17:54 przez szczepan69, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pnowak2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pt lut 13, 2009 15:32
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Post autor: pnowak2 » śr sty 27, 2010 09:33

po wymianie termostatu silnik juz nagrzewa sie do swoich ok 90st C., ogrzewanie jest juz duzo lepsze choc tez nie parzy :)

W kazdym badz razie przyczyna byl termostat glownie !

dzieki panowie.



Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kkarols16 » śr sty 27, 2010 11:24

I wahler'a kupiłeś? Zobacz w trasie czy jest ok.
Jakbyś mógł jeszcze podać nr kat tego wahlera i jaki masz silnik



Awatar użytkownika
pnowak2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pt lut 13, 2009 15:32
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Post autor: pnowak2 » śr sty 27, 2010 11:34

tak kupilem wahlera.
niestety nie mam juz tego pudelka z numerami, ale jest to wahler na 87 stopni Celsjusza.
Dzis po 30 kilometrach jazdy wskazowka temparatury stala pionowo na 90stopni, czyli wszystko ok.

Przed zalozeniem wrzucilem go do czajnika i podgrzewalem wode, otwieral sie i zamykal w okolicach punktu wrzenia wody, czyli bylo ok.

Polecam tez najpierw go sprawdzic bo kraza glosy o zawodnosci wahlerow na tym forum takze.



Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kkarols16 » śr sty 27, 2010 11:59

Ja swojego wahlera sprawdzałem w garku z termometrem i otwierał sie w okolicach 87 a zamykał w ok 80 :D włożyłem go i w trasie 70 trzyma a w miescie 90 i jakoś długo sie rozgrzewa



Awatar użytkownika
pnowak2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pt lut 13, 2009 15:32
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Post autor: pnowak2 » śr sty 27, 2010 12:12

Moj sie rozgrzal do momentu kiedy wskazowka stala poziomo mniej wiecej po 15 km jazdy na mrozie -18 st C. dzisiaj.

Po tym odcinku juz trzymal caly czas ta temperature, moze nieznacznie ponad 90stopni.

nawiew cieplejszy niz przed wymiana termostatu na pewno, aczkolwiek spodziewalem sie parzenia z kratek.

Jak cieple powietrze powinno leciec przy ogrzewaniu na full i temperaturze roboczej silnika ?



Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kkarols16 » śr sty 27, 2010 12:33

Przy 90 stopniach powinno już z ciepła w ręce szczypać tak że co pewien czas rękę byś zabierał bo by parzyło.



Awatar użytkownika
pnowak2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pt lut 13, 2009 15:32
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Post autor: pnowak2 » śr sty 27, 2010 12:41

zatem skoro wskazowa stoi pionowo a nawiew nie parzy na full, to byc moze nagrzewnica jest niesprawna jeszcze ? (wymieniana na nowke rok temu).



Awatar użytkownika
Kamil4x4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw maja 14, 2009 21:12
Lokalizacja: Zbąszyń
Kontakt:

Re: Czy slabe grzanie przy -18st Celsjusza to normalne w mk2

Post autor: Kamil4x4 » śr sty 27, 2010 12:42

pnowak2 pisze:Witam,

W obecne mrozy po zeszlorocznej wymianie nagrzewnicy na nowa i wsadzeniu tektury za grill zeby nie wialo mrozem mam temperature silnika mniej wiecej w 1/3 skali.

W zwiazku z tym z nawiewu moge korzystac tylko na pierwszym biegu bo wtedy jeszcze w miare cos tam cieplego leci, na wyzszych biegach to cieple powietrze sie schladza i jest po prostu letnie.

co mozna zrobic aby solidnie grzalo, bo teraz mam na maksa i leci ledwo co cieple powietrze.


pozdrawiam.
W moim mk2 było dokładnie to samo :bajer: . Termostat miałem nowy, ale dalej grzał tylko na 16/17st :panna: . Wymontowałem chlodniczke z nagrzewnicy, i okazało się, że ten jakby "makaron" wewnątrz chłodnicy poprostu się połamał i blokował przepływ płynu chłodniczego, a co za tym idzie bardzo słabo grzał. Po wymianie chłodniczki sytuacja zmieniła się diametralnie. Autko grzeje jak nowe :okej:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 180 gości