Czy slabe grzanie przy -18st Celsjusza to normalne w mk2 ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pnowak2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pt lut 13, 2009 15:32
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Czy slabe grzanie przy -18st Celsjusza to normalne w mk2 ?

Post autor: pnowak2 » pn sty 25, 2010 09:05

Witam,

W obecne mrozy po zeszlorocznej wymianie nagrzewnicy na nowa i wsadzeniu tektury za grill zeby nie wialo mrozem mam temperature silnika mniej wiecej w 1/3 skali.

W zwiazku z tym z nawiewu moge korzystac tylko na pierwszym biegu bo wtedy jeszcze w miare cos tam cieplego leci, na wyzszych biegach to cieple powietrze sie schladza i jest po prostu letnie.

co mozna zrobic aby solidnie grzalo, bo teraz mam na maksa i leci ledwo co cieple powietrze.


pozdrawiam.



Awatar użytkownika
BeEerT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: czw paź 22, 2009 21:38
Lokalizacja: Bartoszyce (NBA) / Olsztyn
Kontakt:

Post autor: BeEerT » pn sty 25, 2010 09:43

Witam!

Ten temat już parę razy na forum był poruszany.

Z tego co mówisz to chyba termostat się zacina. Bo mi w te mrozy po kilku kilometrach wskazówka na środku stoi. Co do słabego grzania to też mam problem, ale ja jeszcze nic poważnego z tym nie robiłem. Jedynie co, to wymieniłem termostat i pompe wody. Tą zimę jakoś przejeżdżę, jak się cieplej zrobi to nagrzewnice będę wymieniał.

pozdrawiam

[ Dodano: 25 Sty 2010 08:49 ]
A sprawdzałeś węże, te co do chłodnicy idą?



Awatar użytkownika
Zielony34
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw lut 05, 2009 18:58
Lokalizacja: Dolina Muminków

Post autor: Zielony34 » pn sty 25, 2010 11:13

BeEerT pisze:mi w te mrozy po kilku kilometrach wskazówka na środku stoi.
O_O to ja chyba też coś mama nie tak z termostatem bo u mnie po kilku kilometrach wskazówka jest na środku ale białego pola, po kilkunastu dopiero jest nagrzany w pełni, co do samego nawiewu to nie zauważyłem spadku wydajności, grzeje dobrze chociaż oczywiście nie można powiedzieć że tak samo jak jeszcze na początku zimy czy wczesną wiosną bo wiadomo że pęd zimnego powietrza robi swoje [:

Pewnie nagrzewnica do wymiany.


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b6c98f6f9ce096d.html][img]http://images39.fotosik.pl/170/4b6c98f6f9ce096dm.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
pnowak2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pt lut 13, 2009 15:32
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Post autor: pnowak2 » pn sty 25, 2010 11:56

dzisiaj sprawdze weze i co za tym idzie termostat.

Plan jest taki:

1. Odpalic auto i pare minut pochodzi
2. Pomacac weze od chlodnicy i przy nagrzewnicy
3. Jak chlodnica bedzie ciepla to wyjdzie na to ze termostat uwalony i puszcza duzy obieg juz na zimnym silniku
4. Jak chlodnica zimna to chyba jednak nagrzewnica przytkana

jakies dodatkowe sugestie ?



Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Post autor: xxMAXIMxx » pn sty 25, 2010 12:28

dokładnie tak jak napisałeś, "macanko" :hmm: to podstawa i od razu się dowiesz czy masz termostat uwalony. Miałem to samo parę tygodni temu, wskazówka ledwo odrywała się od białego pola. Po wymianie termostatu wszystko, łącznie ze spalaniem wróciło do normy.



Awatar użytkownika
pnowak2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pt lut 13, 2009 15:32
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Post autor: pnowak2 » pn sty 25, 2010 13:19

Dobra, byłem przy aucie wlasnie teraz i wyglada to tak:

* Silnik zimny
* Odpalilem auto na jalowym i chodzil ok 4 min
* W tym czasie macalem weze chlodnicy i nagrzewnicy
* Do nagrzewnicy prawie zaraz zaczely sie grzac weze
* Ale do chlodnicy tez, po 5 minutach chlodnica byla juz ciepla, mimo ze temp silnika byla w 1/4 skali dopiero

Diagnoza - uwalony termostat, czy slusznie ?

[ Dodano: 25 Sty 2010 12:37 ]
Koles w sklepie mi powiedzial ze musze miec termostat na 91 st. Celsjusza, myslalem ze to 87 ... Sprawdzal w katalogu.

mam silnik RF rocznik 1988.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn sty 25, 2010 14:43

pnowak2 pisze:Diagnoza - uwalony termostat, czy slusznie ?
Słusznie.



Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1470
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » pn sty 25, 2010 15:32

Na bank termostat. Wszystko na to wskazuje. Kup najlepiej Wahlera, ok 40zł pownien kosztować


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Awatar użytkownika
pnowak2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pt lut 13, 2009 15:32
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Post autor: pnowak2 » pn sty 25, 2010 15:40

wlansie na wahlera poluje, tylko czy taki na 87 stopni bedzie ok ?



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn sty 25, 2010 15:50

pnowak2 pisze:tylko czy taki na 87 stopni bedzie ok
Jak najbardziej.



Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kkarols16 » pn sty 25, 2010 15:51

Nie kupuj wahlera, ja juz 3 bede wkładał, pierwsze dwa wahler'y i są do d..py, jeden to wogóle cały czas trzymał 70 stopni, drugi niby w miescie ok a w trasie spada temp do 70 stopni, na pewno to wina termostatu bo czego by innego, i spalanie wzrosło :/ będe teraz zamawiał w serwisie oryginał behr i mam nadzieje że już będe miał spokój z termostatem bo wkur.. mnie to spuszczanie płynu a mam zalany nowy febi g12 i sie troche wkurzam bo co raz go ubywa przy spuszczaniu i sie brudzi, a przy okazji sie zapytam, robił może ktoś z was płukanki układu chłodzenia przed zalaniem nowego płynu? bo ja nie robiłem a ostatnio znajomy mi powiedział że jak wymienia płyn w układzie to robi mu przed zalaniem nowego płukankę jakimś środkiem chyba prestonem do płukania układu chłodzenia koszt ok 10zł.
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 15:53 przez kkarols16, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mirek272
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: wt sty 22, 2008 17:04
Lokalizacja: siedlce

Post autor: mirek272 » pn sty 25, 2010 16:03

ja tez wahlera kupiłem dopiero za 3 razem dobrego...wiec czasem mozna sie zdziwic ze nowy i ... :ass:



Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1470
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » pn sty 25, 2010 16:19

kkarols16 pisze:Nie kupuj wahlera, ja juz 3 bede wkładał, pierwsze dwa wahler'y i są do d..py, jeden to wogóle cały czas trzymał 70 stopni, drugi niby w miescie ok a w trasie spada temp do 70 stopni, na pewno to wina termostatu bo czego by innego, i spalanie wzrosło :/ będe teraz zamawiał w serwisie oryginał behr
Ile płacisz za Behra? Mi w serwisie VW w Cze-wie 115zł powiedzieli. Na forum ludzie sobie Wahlery chwalą raczej


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kkarols16 » pn sty 25, 2010 16:36

Wahler'y może i są dobre ale najpierw trzeba mieć szczęście i na dobrego trafić :/
Właśnie dzwoniłem do aso w Świdniku i mi powiedział 128zł :/ troche drogo bo koledzy na forum kiedyś pisali że kupowali w aso po 90zł. Może ktoś wie gdzie są tańsze np w wawie?
Oczywiście nie będę tam specjalnie jechał po termostat :D ale ktoś ze znajomych by podrzucił



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 469 gości