zmiana silnika z 115km na 130km

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Tuptus9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 06, 2008 19:23
Lokalizacja: Kraj

zmiana silnika z 115km na 130km

Post autor: Tuptus9 » sob sty 23, 2010 02:37

Witam
Mam pytanko, poszedł mi silnik i turbina w Alhambra 1.9 tdi 115km (pompowtryski)
Jednakże zastanawiam się na tym czy mogę kupić motor 130km z turbiną i zamontować go
do mojego autka.
Co się z tym wiąże, czy to pojedzie, czy trzeba jeszcze wymienić komputer lub przeprogramować komputer, czy nie trzeba nic robić.

[ Dodano: 23 Sty 2010 02:28 ]
Hejka
co byście doradzili, jeśli nie do mojej Alhambry 1.9 tdi 115km (pompowtryski) nie wejdzie 130km to na co zamienić czy pozostać przy pompowtryskach i kupić taki sam.
A jeśli taki sam to czy obejdzie się bez zmian w komputerze.

[ Dodano: 23 Sty 2010 02:35 ]
dodam że chciałbym zamienić na 130km też na 1.9TDI, budowa silnika taka sama, tylko moc większa, ale czy pójdzie na tym kompie od 115km.
I pytanie co zrobić z tym przyłączem elektrycznym od pompowtryskiwaczy ??



Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Post autor: xander_88 » sob sty 23, 2010 04:37

ASZ (130) podejdzie do Twojej alhambry :) .. nawet osprzet ze starego silnika moze zostac .. :) kompa mozna zostawic... ale jak chcesz dalej modyfikowac auto to podobno na takiem od ARL'a (150 koni) wychodza lepsze wynika na hamowni ... najlepiej jak bys kupil goly slupek ASZ z pompowtryskami i turbina .. wszystko zalezy czy chcesz dalej podnosic moc auta...
PS: jesli Twoj silnik jest ok (czytaj zdrowy) to mysle ze nie ma sensu wymiana :) zmien program w obecnym i powinno wyjsc ~ 140 KM. :) (rowniez polecam poczytac dzial TDI-speed)
Tu masz podobne tematy do poczytania i przestudiowania:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=195244
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188825
pozdro , powodzenia i milego czytania :)


ex: MK4 245 km/460nm

Tuptus9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 06, 2008 19:23
Lokalizacja: Kraj

Post autor: Tuptus9 » sob sty 23, 2010 09:27

Dzięki kolego
zabieram się do głębszej lektury

pzdr.



Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Post autor: xander_88 » sob sty 23, 2010 12:53

sorry byla 4 w nocy i nie doczytalem ze silnik Ci padl :) (PS niewazne :D )
Najlepiej jak kupisz goly silnik od glowicy az po miske ... i reszta zostaje ...
Jesli chcesz wiecej niz te 130 koni ... to trzeba zrobic przemyslane zakupy :)
Poczytaj speed- TDI o modyfikacjach ASZ to naprawde fajny i wdzieczny silniczek :)
życzę powodzenia w naprawie/modach :)
pozdro


ex: MK4 245 km/460nm

Tuptus9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 06, 2008 19:23
Lokalizacja: Kraj

Post autor: Tuptus9 » ndz sty 24, 2010 22:18

Wczoraj byłem u mechanika w Zgierzu aby dowiedzieć się o przekładkę silnika
Powiedział mi że muszę mieć ten sam rodzaj silnika, bo w przeciwnym
razie muszę zmieniać komputer, i inne typu immobilaizer.

[ Dodano: 24 Sty 2010 21:21 ]
A może zamiast jak już padł mi ten silnik to nie zmieniać go na inny, tyko robić tego.
Tylko czy to jest dobry pomysł i taki robiony pochodzi sporo, czy lepiej kupić używkę
bo to w końcu org silnik



Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Post autor: xander_88 » ndz sty 24, 2010 22:48

Tuptus9 pisze:Powiedział mi że muszę mieć ten sam rodzaj silnika
zmien mechanika :) idzie to wszystko przeprogramować ...
Tuptus9 pisze:A może zamiast jak już padł mi ten silnik to nie zmieniać go na inny, tyko robić tego.
Tylko czy to jest dobry pomysł i taki robiony pochodzi sporo, czy lepiej kupić używkę
bo to w końcu org silnik
No to juz sam musisz stwierdzic, ogolniek silnik ASZ (130) jest zbudowany na mocniejszych podzespolach niz ten 115, jest mocniejszy ... silnik muisi Ci kupic/obejzec ktos ogarniety kto sie na tym zna ... zeby nie bylo ze kupisz slupek w niewiele lepszym stanie niz Twoj obecny :)
Duzo tez zalezy czy chcesz poprostu usunac usterke czy zmodyfikowac auto (czytaj podniesc moc) no i czy chcesz to zrobic po kosztach czy wolisz dolozyc i miec git :)
Nie wiem z kad Kolego jestes dokladnie .. wiec nie polecę Ci do Kogo sie udac na forum znajdziesz kilka dobrych warszatatow z ogarnietymi mechaniorami .. napewno sie dogadacie :)
pozdro


ex: MK4 245 km/460nm

Tuptus9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 06, 2008 19:23
Lokalizacja: Kraj

Post autor: Tuptus9 » ndz sty 24, 2010 23:37

dzięki za pomoc
gdybyś miał kogoś godnego polecenia z okolic Łodzi będę wdzięczny

pozdro Krzysiek



Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Post autor: xander_88 » pn sty 25, 2010 00:10

Wyslalem Ci takie ogolne info na PW
podzwon , popytaj :)
pozdro


ex: MK4 245 km/460nm

Tuptus9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 06, 2008 19:23
Lokalizacja: Kraj

Post autor: Tuptus9 » pn sty 25, 2010 08:34

dzięki odczytałem



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 240 gości