klimatyzacja- climatronic
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Podświetlenie climatronic nie działa
Panie, Panowie
Wczoraj kupiłem Golfa IV 1999, 1.8, 20V - pierwsza obserwacja nie działa podświetlenie climatronic - wyświetlacz pokazuje temp. i kierunki dmuchania, ale nawigacja jest ślepa - czy to poważne? Jak naprawić?
Wczoraj kupiłem Golfa IV 1999, 1.8, 20V - pierwsza obserwacja nie działa podświetlenie climatronic - wyświetlacz pokazuje temp. i kierunki dmuchania, ale nawigacja jest ślepa - czy to poważne? Jak naprawić?
Ostatnio zmieniony pn gru 21, 2009 11:21 przez mishonia, łącznie zmieniany 1 raz.
to mój pierwszy VW!
Mk4 1.8 20V 125 KM, automat
Mk4 1.8 20V 125 KM, automat
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: sob sty 23, 2010 15:56
- Lokalizacja: Warszawa
Panowie może ktoś mi podpowie, golf 4, climatronik, problem jest następujący.
Sprężarka klimatyzacji załącza się i wyłącza w krótkich ostępach czasu, jedynie wtedy gdy temp. płynu na desce jest między 70-80 st. C. Podczas terstów z Vag-em obserwowałem status kompresora w momencie rozłączenia sprężarki zamiast wartości 0 (zero) sygnalizującej normalną prace kompresora pojawia się wartość 11 czyli [switched off by "excessive coolant temperature" warning lamp via Climatronic control module -J255-].
Wnioskuje że kompresor jest wyłączany przez kontrolke niskiego poziomu płynu chłodzącego. Ale ta kontrolka się nie zapala, mimo to kompresor przestaje pracować a wspomiana wcześniej wartość na chwile - pare sekund - wskakuje na 11. Sprawdzałem kontrolke i wydaje się być sprawan bo jak odłącze wtyczke czujnika to oczywiście się zapali i jest odpowiedni sygnał dzwiękowy.
Czy możliwe że kontrolka zapala się z opóźnienim które jest większe niż te kilka sekund przez które kompresor nie pracuje?
Czy sprężarka otrzymuje informacje o niskim poziomie płynu chłodzącego z czujnika temperatury czy może dopiero z licznika - kontrolki?
Sprężarka klimatyzacji załącza się i wyłącza w krótkich ostępach czasu, jedynie wtedy gdy temp. płynu na desce jest między 70-80 st. C. Podczas terstów z Vag-em obserwowałem status kompresora w momencie rozłączenia sprężarki zamiast wartości 0 (zero) sygnalizującej normalną prace kompresora pojawia się wartość 11 czyli [switched off by "excessive coolant temperature" warning lamp via Climatronic control module -J255-].
Wnioskuje że kompresor jest wyłączany przez kontrolke niskiego poziomu płynu chłodzącego. Ale ta kontrolka się nie zapala, mimo to kompresor przestaje pracować a wspomiana wcześniej wartość na chwile - pare sekund - wskakuje na 11. Sprawdzałem kontrolke i wydaje się być sprawan bo jak odłącze wtyczke czujnika to oczywiście się zapali i jest odpowiedni sygnał dzwiękowy.
Czy możliwe że kontrolka zapala się z opóźnienim które jest większe niż te kilka sekund przez które kompresor nie pracuje?
Czy sprężarka otrzymuje informacje o niskim poziomie płynu chłodzącego z czujnika temperatury czy może dopiero z licznika - kontrolki?
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2010 16:05 przez dj_macgyver, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: sob sty 23, 2010 15:56
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: sob sty 23, 2010 15:56
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: sob sty 23, 2010 15:56
- Lokalizacja: Warszawa
ty kompresor uruchamiasz przy tych mrozach? to chyba w garażu - bo tak wogóle to nie powinno ci się załączyć. jakie błędy występują na climatroniku.
Skonkretyzuj auto - rocznik - bo jak będę od ciebie wyciągać takie wiadomości to chyba sobie daruj i jedź do ASO - bo z takim poziomem info to po kilku postach udało mi się od ciebie wyciągnac - Passat B5 AFN - a ja teraz zapytam - passat B5 rocznik jaki. Błędy zaczęły się pojawiać kiedy. Auto sprawdzasz na dworzu czy w ogrzewanym garażu. Kiedy odłącza ci kompresor - w garażu czy jak wyjedziesz na dwór.
Skonkretyzuj auto - rocznik - bo jak będę od ciebie wyciągać takie wiadomości to chyba sobie daruj i jedź do ASO - bo z takim poziomem info to po kilku postach udało mi się od ciebie wyciągnac - Passat B5 AFN - a ja teraz zapytam - passat B5 rocznik jaki. Błędy zaczęły się pojawiać kiedy. Auto sprawdzasz na dworzu czy w ogrzewanym garażu. Kiedy odłącza ci kompresor - w garażu czy jak wyjedziesz na dwór.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: sob sty 23, 2010 15:56
- Lokalizacja: Warszawa
Passat B5, 1.9 TDI, AFN, 110 KM, sedan, 98r., kompresor wymieniany był m-c temu, poprzedni się zatarł. Oczywiście wymieniłem skraplacz-chlodnice klimy, filr kabinowy i osuszacz, reszta była płukana. Na poprzednim kompresorze objawy były takie same. Teraz oczywiście ze kompresor się nie załączy, bo żeby klima ruszyła musi być +5. Auto odpalam w garażu ogrzewanym i tam klima działa, ale tak jak mówiłem czyli:
Sprężarka klimatyzacji załącza się i wyłącza w krótkich ostępach czasu, jedynie wtedy gdy temp. płynu na desce jest między 70-80 st. C. Podczas terstów z Vag-em obserwowałem status kompresora w momencie rozłączenia sprężarki zamiast wartości 0 (zero) sygnalizującej normalną prace kompresora pojawia się wartość 11 czyli [switched off by "excessive coolant temperature" warning lamp via Climatronic control module -J255-]. A jak wyjeżdzam na zewnątrz to kompresor przestaje pracować ze względu na zbyt niską temp. na zewnątrz i wartość wskakuje na 8.
Błędów w climatroniku brak!
Klima nabita po wymianie kompresora m-c temu.
Chłodzi dobrze tylko jest ten niepokojący objaw, nie chce zeby zatarł sie kolejny kompresor bo to koszt.
czujnik g2/62 wymieniony, termostat też, kontrolka niskiego poziomu płynu / zbyt wysokiej temperatury płynu (jak kto woli) nie zapala się, ale jest sprawan, jak odłącze czyjnik w zbiorniczku wyrównawczym na zegarach pojawia się i piszczy.
chciałbym żeby jak się zrobi ciepło klima działała normalnie.
Mówisz że jest jeszce jakiś czujnik, który to?
sorki za tyle edycji ale chciałem żebyś miał pełne info.
Sprężarka klimatyzacji załącza się i wyłącza w krótkich ostępach czasu, jedynie wtedy gdy temp. płynu na desce jest między 70-80 st. C. Podczas terstów z Vag-em obserwowałem status kompresora w momencie rozłączenia sprężarki zamiast wartości 0 (zero) sygnalizującej normalną prace kompresora pojawia się wartość 11 czyli [switched off by "excessive coolant temperature" warning lamp via Climatronic control module -J255-]. A jak wyjeżdzam na zewnątrz to kompresor przestaje pracować ze względu na zbyt niską temp. na zewnątrz i wartość wskakuje na 8.
Błędów w climatroniku brak!
Klima nabita po wymianie kompresora m-c temu.
Chłodzi dobrze tylko jest ten niepokojący objaw, nie chce zeby zatarł sie kolejny kompresor bo to koszt.
czujnik g2/62 wymieniony, termostat też, kontrolka niskiego poziomu płynu / zbyt wysokiej temperatury płynu (jak kto woli) nie zapala się, ale jest sprawan, jak odłącze czyjnik w zbiorniczku wyrównawczym na zegarach pojawia się i piszczy.
chciałbym żeby jak się zrobi ciepło klima działała normalnie.
Mówisz że jest jeszce jakiś czujnik, który to?
sorki za tyle edycji ale chciałem żebyś miał pełne info.
Ostatnio zmieniony ndz sty 24, 2010 14:44 przez dj_macgyver, łącznie zmieniany 6 razy.
no dobra - to teraz tak - załączanie i rozłączanie kompresora klimy nie ma wpływu na zatarcie - prędzej zbyt mała ilość oleju .
Teraz tak - patrząc na schemat twojego samochodu - czujnik na chłodnicy, który załącza wentylatory jest 3 pinowy:
pin 1 załącza przekaźnik J380 (pole 8 w gnieździe przekaźników) oraz łączy się z F129 czujnika ciśnienia klimatyzacji
pin 2 załącza przekaźnik J379(pole 5 w gnieździe przekaźników) oraz łączy się z pinem 16 wtyczki T16a panelu sterowania.
Teraz tak - patrząc na schemat twojego samochodu - czujnik na chłodnicy, który załącza wentylatory jest 3 pinowy:
pin 1 załącza przekaźnik J380 (pole 8 w gnieździe przekaźników) oraz łączy się z F129 czujnika ciśnienia klimatyzacji
pin 2 załącza przekaźnik J379(pole 5 w gnieździe przekaźników) oraz łączy się z pinem 16 wtyczki T16a panelu sterowania.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: sob sty 23, 2010 15:56
- Lokalizacja: Warszawa
w panelu sterownika, tzn panelu climatronika i ten wtedy sterownik odłącza kompresor, przez przełączenie przekaznika, tak?greg pisze: pin 2 załącza przekaźnik J379(pole 5 w gnieździe przekaźników) oraz łączy się z pinem 16 wtyczki T16a panelu sterowania.
Jak można zdjagnozować na 100% awarie tego czujnika, sporo roboty żeby wyjąć chłodnice, nie chce tego robić na marne. Można gdzieś na Vagu sprawdzić wartości?
A może odpiąć tą wtyczke T16a, tylko która to?
a tak z ciekawości za co odpowiada pin 3?
Ostatnio zmieniony ndz sty 24, 2010 16:50 przez dj_macgyver, łącznie zmieniany 1 raz.
Podłącze się do tematu. U mnie w mk3 1.6abu 93 Na wyświetlaczu od sterowania nawiewów wyświetla mi się błąd "E1 serwiece" Podłączałem się tex-ą pod auto, ale nie widzi klimy, innymi sprzętami też. Klimatyzacja ogólnie chodzi, tylko mnie denerwuje ten migający błąd.
Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 138 gości