prostownik ALPIN typ 9 jakie ustawienia??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
gasiorx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pn sie 24, 2009 18:34

prostownik ALPIN typ 9 jakie ustawienia??

Post autor: gasiorx » ndz sty 24, 2010 13:25

Witam

kupiłem dziś prostownik alpin typ 9 i ma on możliwość ładowania 6 i 12 v oraz tryb szybkiego(znak auta) i powolnego ładowania (znak motor)

oto parametry
szybkie ładoanie 12V= 6,5A ef. / 4,6A aritm. ; Cmin20Ah
wolne ładowanie 12V= 1,2A ef. / 0,8A aritm. ; Cmin3,7Ah

jakie ładowanie ustawić dla mojego akumulatora posiadam 12V 40Ah 320A

może mi ktoś wytłumaczyc którym ustawieniem lepiej ładować jaki akumulator bo w tej kwestii zielony jestem po całości a te prostowniki teraz niby automatycznie sobie ustawiają prąd ładowania bo mój tata ma taki stary jakis z PRL gdzie mozna ładować nawet 24V i do 10A się ustawia pokrętłami a tutaj tylko pstryczki dwa są a niby mniejszym prądem i dłużej jest lepszy efekt czy to prawda??

z góry dziękuje za pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony ndz sty 24, 2010 13:29 przez gasiorx, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz sty 24, 2010 18:44

Przełącznik ustawić na 12V, a ładowanie - w zależności od sytuacji - jak masz mało czasu, to szybkie ładowanie, a jak więcej - to wolne. Wolne ładowanie jest lepsze dla aku, szybki - przyspiesza także zużycie akumulatora, także stosować je najlepiej w jakiś awaryjnych sytuacjach.
Ogólnie prąd ładowania nie powinien przekraczać 0,1 pojemności aku - twój ma 40Ah - wiec prąd ładowania powinien być 4A. Wg tego co zrozumiałem z tych danych, to początkowy prąd ładowania aku na tym prostowniku jest 6,5A - trochę za dużo.
Zrób jeszcze taki eksperyment, że podłącz aku i ustaw najpierw szybkie ładowanie - zobacz, co pokaże amperomierz - jak coś w okolicach 4A, to ok, to tak zostaw, jak dużo więcej, to przełącz na wolne.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
gasiorx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pn sie 24, 2009 18:34

Post autor: gasiorx » ndz sty 24, 2010 19:59

dzięki kolego
ja wczoraj kupiłem prostownik i dziś go wymieniłem na tego własnie bo tamtego którego mi doradził sprzedawca miał ładowanie 10A i to było stanowczo za dużo dziś pobiegłem wymienić na tego ale jeszcze go nie uzywałem bo naładowałem wczoraj aku tamtym prostownikiem i jak go podłaczyłem pokazało na amperomierzu 10A a po godzinie było juz zero więc stanowczo za szybkie ładowanie jak będzie z tym zobaczę ale myślę że przełączniki szybkie/wolne ładowanie się sprawdzą



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 279 gości