Wywala płyn chłodzący ze zbiorniczka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kri$
Forum Master
Forum Master
Posty: 1112
Rejestracja: śr paź 31, 2007 15:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Wywala płyn chłodzący ze zbiorniczka

Post autor: Kri$ » pt sty 22, 2010 23:27

Witam.
Widzialem na forum troche tematow o tym, ale wiekszosc jest na tyle stara, ze nie chce juz sie do nich dopisywac...

Moj problem polega na wywalaniu plynu przez boczny otwor w zbiorniczku.
Wczesniej dzialo sie tak przy predkosciach >150km/h, wiec oddalem auto na zrobienie uszczelki pod glowica, jednak po ~5000km problem sie powtorzyl i ponownie na autostradzie wywalilo mi plyn :(
Przyzwyczailem sie, ze przy duzych predkosciach wywala mi plyn i uznalem, ze nie ma sensu tego robic, bo co chwile placic za robienie uszczelki jest bezsensem.
Jednak ostatnio wjechalem sobie na most Milenijny we Wroclawiu, odcinek kilkaset metrow, rozbujalem auto do ~100km/h i wywalilo plyn...
Podobnie dzisiaj - jechalem moze 90km/h, poczulem tylko takie delikatne szarpniecie (cos a'la notlauf, ale to raczej nie notlauf) i po chwili zaczela mrugac kontrolka od plynu :(
Podjechalem pod dom, ani sladu plynu w zbiorniczku, a naokolo wszystko zarzygane plynem :(
Najdziwniejsze, ze na postoju przy odkreconym korku przy butowaniu nie wywala plynu :(
Aha i zauwazylem, ze o ile wczesniej po wywaleniu plynu trzeba bylo uzyc bardzo duzej sily, zeby odkrecic korek, to teraz niezaleznie od tego jak mocno go zakrece, to po wywaleniu plynu jest na nim troche luzu i mozna dokrecic ok.0,5 obrotu... Czyli jakby sie korek sam odkrecal...
Nie ma plynu w oleju ani oleju w plynie :)


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt sty 22, 2010 23:33




Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pt sty 22, 2010 23:41

A przy wymianie uszczelki sprawdziłeś głowicę na szczelność ? Bardzo często się zdarza że przy zagotowaniu silnika poprostu pęka. Mogła też zostać źle dobrana uszczelka pod głowicę jest kilka typów i rozmiarów w zależności od wystawania tłoka jeśli dałeś za cienką możliwe że znów jest do wymiany



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » sob sty 23, 2010 08:00

zacznij od korka sprawdz czy wewnatrz jest uszczelka taki oring na swoim miejscu bo potrafi spaść czasami i takie cyrki sie bedą działy


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sty 23, 2010 09:32

Kri$, jak wyżej kolega pisze, wymień korek za parę groszy i po kłopocie, jest nieszczelny


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Kri$
Forum Master
Forum Master
Posty: 1112
Rejestracja: śr paź 31, 2007 15:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Kri$ » sob sty 23, 2010 13:38

kwietek pisze:A przy wymianie uszczelki sprawdziłeś głowicę na szczelność ?
Wiesz, jakbym byl mechanikiem i sam to robil, to bym nie pytal na forum :helm:
Niestety nie znam sie na tym i powierzylem zrobienie uszczelki ludziom, ktorzy podobno umieja to robic...

Najbardziej mnie dziwi to, ze aby wywalilo plyn wystarczy doslownie jedna dluzsza prosta do ok.100km/h i poluzowuje sie korek...
Kiedys trzeba bylo butowac >150 przez dluzszy odcinek, a teraz przez moment ~100 i w zbiorniczku pusto :crazy:


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » sob sty 23, 2010 13:45

Jak się jeszcze w to nie bawiłem miałem dokładnie to samo co u Ciebie - niestety okazało się że niesprawdzili mi głowicy na szczelność. Jednak zanim się zaczniemy martwić zrób tak jak koledzy wyżej radzą.



Awatar użytkownika
Kri$
Forum Master
Forum Master
Posty: 1112
Rejestracja: śr paź 31, 2007 15:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Kri$ » sob sty 23, 2010 17:22

Zmienilem korek, przejechalem sie kawalek, przy cisnieciu na 4 biegu auto powyzej 3000rpm stracilo na chwile moc (lekkie szarpniecie) i to chyba jest wlasnie moment, kiedy wywalilo plyn, bo zjechalem na pobocze i faktycznie ubylo pol zbiorniczka. W drodze powrotnej jechalem spokojnie ~2000rpm i nie ubylo plynu.
Czy to szarpniecie to moze byc spowodowane wlasnie problemami z uszczelka/glowica czy raczej uszczelka/glowica nie maja raczej zwiazku z lekkim przymuleniem?

I jeszcze jedno pytanie - z nawiewow czuje spaliny, wymienilem plecionke (lacznik elastyczny), jednak nadal smierdzi - czy przedmuch na uszczelce idzie tylko i wylacznie w uklad chlodzenia czy moze tez isc ogolnie do komory silnika i nastepnie do wnetrza auta przez nawiewy?


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » sob sty 23, 2010 22:00

pojedz do jakiegoś mechanika , który ma reflaktometr do sprawdzania głowicy przez płyn chłodzący i bedzie wszystko jasne


Obrazek

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » sob sty 23, 2010 23:02




IgorGL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt gru 01, 2009 23:01
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: IgorGL » sob sty 23, 2010 23:46

poszukaj zbiorniczka na szrocie i spróbuj wymienić. może w nim coś być też nie tak i jak koledzy wyżej piszą wymień też korek. najlepiej na nowy. ja dałem 15zł ostatnio



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości