Pokaźne spalanie 2.0 2E
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
To teraz tak: odcinki krótkie raczej bo jakieś ~8km, Do marketu troszkę ponad 1km w jedną stronę ( nie widzi mi się nosić zakupów z buta w zimę ). Teraz autko odpalam rzadko ( zazwyczaj wieczorem i robię te 8km może 2 razy ten odcinek ).
Termostat to dziwna sprawa. Temperatura jak jeżdżę po mieście, ale po normalnych drogach ( bez świateł co 100m, i korków ) jest 70-75st.C ale dolny wąż zimny, tak jak przy takiej temp. być powinno ( termostat się jeszcze nie otworzył ).
Dzisiaj zasłoniłem tekturą całą chłodnicę i jest to samo bez żadnego efektu, temp. dochodzi do tych 75st.C więc termostat się jeszcze nie otwiera i nie puszcza obiegu przez chłodnice ( która jest zakryta ).
Jeżdżę autem już od paru lat i narobiłem już grubo ponad 100tys. km i trochę pojęcia mam, dodam że zawsze hamuję biegami.
Jak sprawdzałem spalanie minimalne i jeździłem bardzo delikatnie ( płynne rozpędzanie i delikatne, zmiana biegu 2500-2600 - no w ogóle oszczędnie na maxa ) to wyszło mi ~12L w lato. Z tym że w lato jeździłem więcej więc robiłem dłuższe odcinki.
12L minimum to trochę moim zdaniem za dużo jak na ten silnik,a 12.6L przy normalnej, jako takiej jeździ w ruchu ulicznym tak samo wysokie. No a teraz 15.5 L to już w ogóle przesada chyba.
Termostat to dziwna sprawa. Temperatura jak jeżdżę po mieście, ale po normalnych drogach ( bez świateł co 100m, i korków ) jest 70-75st.C ale dolny wąż zimny, tak jak przy takiej temp. być powinno ( termostat się jeszcze nie otworzył ).
Dzisiaj zasłoniłem tekturą całą chłodnicę i jest to samo bez żadnego efektu, temp. dochodzi do tych 75st.C więc termostat się jeszcze nie otwiera i nie puszcza obiegu przez chłodnice ( która jest zakryta ).
Jeżdżę autem już od paru lat i narobiłem już grubo ponad 100tys. km i trochę pojęcia mam, dodam że zawsze hamuję biegami.
Jak sprawdzałem spalanie minimalne i jeździłem bardzo delikatnie ( płynne rozpędzanie i delikatne, zmiana biegu 2500-2600 - no w ogóle oszczędnie na maxa ) to wyszło mi ~12L w lato. Z tym że w lato jeździłem więcej więc robiłem dłuższe odcinki.
12L minimum to trochę moim zdaniem za dużo jak na ten silnik,a 12.6L przy normalnej, jako takiej jeździ w ruchu ulicznym tak samo wysokie. No a teraz 15.5 L to już w ogóle przesada chyba.
No to u mnie się nie dogrzewa do tylu i termostat tak jak powinien przy takiej temp. jest jeszcze nie otwarty.
U mnie w trasie, ale przez wsie i ze starszymi co trują jazda 80km/h, czasem do 100km/h i bierze 7-7.5L na 100km i jeden raz na odcinku 2-3 km ( droga przez kopalnie w/koło Bełchatowa ) 170-180km/h i dalej spokojnie.
Ze spalaniem coś jest na pewno nie tak bo mam okopcony końcówki wydechu jakby sadzą co wskazuje na za dużą dawkę paliwa ( świeczki tez miałem okopcone przed wymianą czujnika temp. płynu chłodniczego ). Jutro jak znajdę klucz to wykręcę i zobaczę jak świece wyglądają.
U mnie w trasie, ale przez wsie i ze starszymi co trują jazda 80km/h, czasem do 100km/h i bierze 7-7.5L na 100km i jeden raz na odcinku 2-3 km ( droga przez kopalnie w/koło Bełchatowa ) 170-180km/h i dalej spokojnie.
Ze spalaniem coś jest na pewno nie tak bo mam okopcony końcówki wydechu jakby sadzą co wskazuje na za dużą dawkę paliwa ( świeczki tez miałem okopcone przed wymianą czujnika temp. płynu chłodniczego ). Jutro jak znajdę klucz to wykręcę i zobaczę jak świece wyglądają.
Dzisiaj wziąłem się za sprawdzeni masy na kompie i przełożeniu komputera z którym auto kupiłem ( oba pokazywały herezje w VAG-u ten co miałem w aucie od początku i drugi co kupiłem z auta z rozbiórki ).
Po poskładaniu wszystkiego odpaliłem auto i pod VAG-a go, żeby sprawdzić czy ten komp nie zapisał sobie uszkodzenia czujnika stuków ( była usterka i wymieniłem ten czujnik tyle że nie wiem czy błąd był przed zmianą kompa czy już po ). Po podpięciu Polski VAG 4.9 i jak zwykle herezje pokazuje i błędu o czujniku stuków brak. Pogrzebałem w sofcie zassanym z internetu do VW i odpaliłem VWtool wersja 2 coś tam i tutaj o dziwo zaczęło pokazywać parametry normalnie :wow: ( obroty, sonda lambda 0.87 - silnik poniżej 50st.C, otwarcie przepustnicy .... itp. itd ). U dwóch mechaników także pokazywało herezje na ich VAG-ach z jakim softem to nie wiem.
Skoro teraz dysponuję jako tako chyba działającym programem diagnostycznym co mogę sprawdzić, jakie wartości i ich parametry mogą mieć tak duży wpływ na spalanie że było ~15.5L Pb na 100km
Przepraszam z góry na chaotyczny opis.
Po poskładaniu wszystkiego odpaliłem auto i pod VAG-a go, żeby sprawdzić czy ten komp nie zapisał sobie uszkodzenia czujnika stuków ( była usterka i wymieniłem ten czujnik tyle że nie wiem czy błąd był przed zmianą kompa czy już po ). Po podpięciu Polski VAG 4.9 i jak zwykle herezje pokazuje i błędu o czujniku stuków brak. Pogrzebałem w sofcie zassanym z internetu do VW i odpaliłem VWtool wersja 2 coś tam i tutaj o dziwo zaczęło pokazywać parametry normalnie :wow: ( obroty, sonda lambda 0.87 - silnik poniżej 50st.C, otwarcie przepustnicy .... itp. itd ). U dwóch mechaników także pokazywało herezje na ich VAG-ach z jakim softem to nie wiem.
Skoro teraz dysponuję jako tako chyba działającym programem diagnostycznym co mogę sprawdzić, jakie wartości i ich parametry mogą mieć tak duży wpływ na spalanie że było ~15.5L Pb na 100km
Przepraszam z góry na chaotyczny opis.
Dawka paliwa jako taka jest regulowana przez komputer w zależności od danych otrzymywanych z czujników itp. rzeczy. Zmienić ją można jedynie grzebiąc w sofcie.
[ Dodano: 25 Sty 2010 23:26 ]
Na VWtool 2.0.9 eng. + PL pokazuje ( w bloku nr 6 ) Lambda Correction = 0.87 i stoi od momentu odpalenia do rozgrzania silnika.
Pole ( w bloku nr 1 ) Dgr C ( degrees w Celsjuszach ) - temperaturę płynu chłodzącego pokazuje tak: jak w VWtool było 86 st.C to licznik pokazywał delikatnie ponad 70st.C
Czy jechać do elektromechanika i sprawdzić tą sondę ? Czy może najpierw podłączyć miernik i zobaczyć czy pokazuje te ~0.87V ( masa np. do bloku i "+" do przewodu sygnałowego z sondy - sonda 4 przewodowa )
Ile gwarancji jest na takie coś jak sonda lambda ?
Sondę kupiłem oryginalną BOSCH-a
[ Dodano: 25 Sty 2010 23:26 ]
Na VWtool 2.0.9 eng. + PL pokazuje ( w bloku nr 6 ) Lambda Correction = 0.87 i stoi od momentu odpalenia do rozgrzania silnika.
Pole ( w bloku nr 1 ) Dgr C ( degrees w Celsjuszach ) - temperaturę płynu chłodzącego pokazuje tak: jak w VWtool było 86 st.C to licznik pokazywał delikatnie ponad 70st.C
Czy jechać do elektromechanika i sprawdzić tą sondę ? Czy może najpierw podłączyć miernik i zobaczyć czy pokazuje te ~0.87V ( masa np. do bloku i "+" do przewodu sygnałowego z sondy - sonda 4 przewodowa )
Ile gwarancji jest na takie coś jak sonda lambda ?
Sondę kupiłem oryginalną BOSCH-a
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 304 gości