Pokaźne spalanie 2.0 2E

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Pokaźne spalanie 2.0 2E

Post autor: Gawior » pt sty 22, 2010 20:05

Witam. Mam Mk3 GTi 2.0 8v silnik 2E z 1994r gazu brak. Wcześnie już coś pisałem na temat spalania mojego auta, ale teraz to jest już straszny pochłaniacz :food: . Właśnie wróciłem ze stacji i przeliczyłem ile wchłonoł mi paliwa i wyszło że za 150zł po 4.28zł za 1 litr ( stacja LukOil ) zrobiłem 225km ( plus 100ml preparatu STP do usuwania nagaru i przeci tworzeniu sie kryształków lodu w paliwie ). Wychodzi z tego rachunku ze zeżarł mi jakieś 15.5L na 100 !!!
Tankowałem go za 150zł jak wskazówka pokazywała pierwszą czerwona kreskę rezerwy ( ta pierwsza czerwona nad 0 ) i teraz zatankowałem jak wskazówka pokazywała tą samą kreskę. Pomijając marną jakość wskazań czujnika poziomu paliwa to żre mi strasznie jak VR6 :/

Czujnik temp. wymieniony jakiś czas temu i raczej OK ( nie jakiś za 30żł ), termostat wymieniony na Wahler ( coś z nim chyba nie tak bo na trasie i w mieście na prostych albo normalnych drogach bez korków gdzie jazda z prędkością 60-80km/h to temp. jest 70-75 st.C z ogrzewaniem ).

TPS sprawdzony i sprawny. Przepływomierz także sprawny. Palec i kopułka wymienione na ori BOSCH-a ( niedawno ) i świece NGK ( świece 5tys. temu ). Przewody były wymieniane zanim go kupiłem ( i tak wyglądały ) BERU ( nie świecą i nie kopią/smyrają ). Układ paliwowy sprawdzany ( pompa, regulator ciśnienia, wtryski ). Rozrząd zmieniany i na pewno dobrze ustawiony. Wszystkie filtry i olej powymieniane 5tys. temu. Filtr paliwa wymieniony ( może 2500-3000km zrobiłem na nim ).

Przed zimą jak go sprawdziłem to wyszło mi 12.6L na 100km ( co można było wyjaśnić może bardziej dynamiczną/agresywną jazdą, ale teraz :/ jak jest ślisko... ).



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pt sty 22, 2010 20:22

sprawdz sonde jak oscyluje


Obrazek

vwlukasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt lis 10, 2009 19:16
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Post autor: vwlukasz » pt sty 22, 2010 20:38

kolego moze tyle teraz przez ta pogode palic moj golfik co prawda diesel ale teraz na trasie ponizej 6 a nawet przy duzych sniegach 7 nie chce zejsc co latem spokojnie w 4 litra na trasie sie miescilem przy spokojnej jezdzie a mocniejszym deptaniu 5, zima robi swoje :)



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pt sty 22, 2010 20:39

Aha zapomniałem że sonda też wymieniona na ori BOSCH-a ( nie żadna uniwersalna ).



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pt sty 22, 2010 20:58

ale warto by było ja sprawdzic bo szczerze mówiąc nowe sondy nawet markowe potrafia szybko sie skończyć


Obrazek

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » sob sty 23, 2010 12:47

Sondę sprawdzę mimo wszystko, tylko sam mam prosty miernik i będę musiał od kogoś pożyczyć miernik którym się da sprawdzić albo jechać do jakiegoś elektromechanika.
Czy poza sondą co jeszcze może powodować takie spalanie ?



Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

Post autor: GarageBoy » sob sty 23, 2010 12:54

Gawior, przepływomierz... A silniczek równo pracuje :bajer:

No i ten termostat dobrze nie chodzi skoro nie trzyma 90st.
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2010 12:56 przez GarageBoy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » sob sty 23, 2010 14:42

Silnik miał jakieś odpały że czasami na światłach obroty na sekundę potrafiły spaść do 500 i od razu wskakiwały na te ~ 850. Po podłączeniu pod VAG-a był błąd sporadyczny czujnika spalania stukowego. Po wymianie czujnika to ustało to ustało.
Z termostatem się domyślałem, ale miałem trochę nadziei że może przez ujemne temp. i włączone ogrzewanie na full.

Mam termostat z którym przyszło auto z Niemiec i niepotrzebnie go wymieniłem. Myślałem że wodę wywala mi przez przegrzanie z powodu termostatu ( czujnik temp. był padnięty i nie pokazywał tego ), to go wymieniłam, a okazało się że winny był korek od zbiorniczka wyrównawczego. Konkretniej chyba jego uszczelka - po prostu nie zdiagnozowałem przyczyny tylko z góry założyłem że to termostat i go wymieniłam na Vernet-a
Ten termostat co był od początku jest firmy MotoRad i ma na kołnierzu zaworek, a w tej "rurce" co idzie przez środek z tylu jest otwór i głębiej w nim jest napisane 88 C, 192 F i jeszcze pod tym FDI ( podkreślone łączące się z literą I ).



Awatar użytkownika
paku69
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 02:03
Lokalizacja: Trzebinia
Kontakt:

Post autor: paku69 » sob sty 23, 2010 15:29

Eco driving kolego się kłania :D
A tak na poważnie. W zimie w zasadzie samochód zawsze będzie palił więcej. Postaraj się jeździć delikatniej ;) Bo widze że dużo rzeczy sprawdziłeś i wymieniłeś.


Jest MK III GTI 2e :)
Jest MK IV Highline AJM :)

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » sob sty 23, 2010 15:53

paku69, a tobie ile pali po mieście w lato i teraz ( jak nie znasz w miarę dokładnej liczby to podaj przybliżoną ).
Z chęcią zmienił bym ten termostat, ale na placu nie mam jak, a kanału i garażu brak ( kupa śniegu i w ogóle zimno ), a mechanicy wołają za wymianę 80zł :/

[ Dodano: 23 Sty 2010 14:53 ]
Delikatniej - no bez przesady :/ Jeżdżę normalnie w ruchu ulicznym. Żebym jechał delikatniej to bym chyba pchać go musiał +/- zmiana biegu przy 2500-2600rpm teraz bo ślisko itd.



Piotrus!
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: śr gru 02, 2009 08:13
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Piotrus! » sob sty 23, 2010 16:03

Moze sie wtrace co do spalania w zime...
Posiadam jeszcze Dawoo Tico.. Nie bede ukrywal, auto mi w lato palilo jak i pali ~5l. Obecnie w zime spalanie jest (dzis tankowalem) niecale 7l. Jak widzisz, auto malutkie a spalanie o 2l wieksze :) a wiem ze wszystko jest ok ;)
Co do Golfa to jak wracalem z trasy ok ~70 km to spalanie bylo mniej wiecej 9-10l. Tyle nie powiem, jechalem 90.. Max 120 :) Co do obrotow auto musi miec swoje obroty ;) zagladajac na komputer pokazywal mi jak mialem obroty ponizej 2 tys spalanie w granicach ponad 15l na 100... Jak obroty byly ponad 2.5 tys komp pokazywal 0 :D (oczysicie jadac z gorki na biegu nie naciskajac gazu ;)) dodam ze VW mk4 1.8t.

Takie cos ja przezylem :D



Awatar użytkownika
URGI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:03
Lokalizacja: SosnoVWiec

Post autor: URGI » sob sty 23, 2010 16:16

Gawior, a długie odcinki jeździsz, czy tylko krótkie po mieście?
Ja mam np. 2km o roboty, to mi spalanie na kompie poniżej 20l nie spada jak pod robotę podjeżdżam. Ale znowu jak trasę jade tak z 80km, to 8,5l/100 mi pali.
Może to ze stylu jazdy i długości odcinków na jakich jeździsz wynika? Zimny silnik dużo pali niestety :(



Awatar użytkownika
paku69
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 02:03
Lokalizacja: Trzebinia
Kontakt:

Post autor: paku69 » sob sty 23, 2010 16:19

Gawior pisze:paku69, a tobie ile pali po mieście w lato i teraz ( jak nie znasz w miarę dokładnej liczby to podaj przybliżoną ).
Z chęcią zmienił bym ten termostat, ale na placu nie mam jak, a kanału i garażu brak ( kupa śniegu i w ogóle zimno ), a mechanicy wołają za wymianę 80zł :/

[ Dodano: 23 Sty 2010 14:53 ]
Delikatniej - no bez przesady :/ Jeżdżę normalnie w ruchu ulicznym. Żebym jechał delikatniej to bym chyba pchać go musiał +/- zmiana biegu przy 2500-2600rpm teraz bo ślisko itd.
Teraz to tak ok 9 litrów. Przy delikatnej nóżce.
Zawsze tankujesz na luku ?


Jest MK III GTI 2e :)
Jest MK IV Highline AJM :)

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » sob sty 23, 2010 16:23

Trzeba sie nauczyć jezdzić oszczednie po prostu, a moze nie tyle co nauczyć a przyzwyczaić do takiej jazdy. Ja kiedys tez mialem problemy ze mi duzo palił oczywiscie wynikało to z mojej nie umiejetnosci jazdy autem. Nauczyć sie, stosować i zobaczyć jakie to moze zdziałać cuda.. Na prawde. Nie bede mowił jak jezdzić oszczednie bo pewnie kazdy to wie, a zreszta sa google ;) i tak marginesem nie szukać winy w aucie tylko w SAMYM SOBIE, bo to my jestesmy winni tego ..
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2010 16:25 przez Vii, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 300 gości