niedziałające ogrzewanie i cięzko wchodzące biegi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pestekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 18:18
Lokalizacja: Szczecin

niedziałające ogrzewanie i cięzko wchodzące biegi

Post autor: pestekk » pt sty 22, 2010 10:37

Witam,
nie chciałem zakładać dwóch osobnych tematów, więc zapytam tu o dwie usterki które dręczą gofera. Mianowicie:

1. Cięzko wchodzą biegi (wszystkie) i to niezależnie czy od razu po odpaleniu czy po przejechaniu 50 km. Wiadomo po odpaleniu jest cięzej je wbić, natomiast po przejechaniu 100 km nie wchodzą lekko, tylko trzeba uzyc do tego pewnej siły.

2. Ogrzewanie, działa bardzo dobrze gsy jeżdże w mieście, wskazówka temperatury cieczy chłodzącej zatrzymuje się "po środku", natomiast gdy wyjadę w trzasę, to wskazówka ta spada do pierwszej kreski i tak się utzrymuje przez cały czas. Może mieć to jakiś wpływ na działanie skrzyni biegów?

Nie wiem przy jakich okolicznościach stały się te dwie w/w usterki, ponieważ w takim stanie kupiłem samochód. Jedyne co mogę napisać to Mk3 gti, silnik 2.0 ADY, 260 000 przejechane, rok 1995, instalacja gazowa.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt sty 22, 2010 10:51

1. Cięzko wchodzą biegi (wszystkie) i to niezależnie czy od razu po odpaleniu czy po przejechaniu 50 km. Wiadomo po odpaleniu jest cięzej je wbić, natomiast po przejechaniu 100 km nie wchodzą lekko, tylko trzeba uzyc do tego pewnej siły.
przesmaruj cały mechanizm wybierania biegów wraz z wodzikiem wchodzącym do skrzyni biegów
awaryjnie użyj WD-40 zobaczysz efekt :bigok:

[ Dodano: Pią Sty 22, 2010 09:52 ]
pestekk pisze:Może mieć to jakiś wpływ na działanie skrzyni biegów?
termostat felerny :bajer:
kwalifikuje się do wymiany
nie ma wpływu na pracę skrzyni



pestekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 18:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pestekk » pt sty 22, 2010 14:34

Jako że nie jestem super oblatany w sparawach napraw aut, pytanie czy poradze sobie z tym przesmarowaniem mechanizmu wybierania, czy lepeij zlecić to mechanikowi? Pytam bo noe chce na darmo wyrzucać pieniędzy w błoto, jeśli okazało by się to dość łatwą czynnością. Na wymianę termostatu jestem umówiony już z mechaniorem, więc poinformuję czy pomogło:)



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » pt sty 22, 2010 14:37

pestekk, tylko przypadkiem nie kupuj termostatu w zwykłym sklepie za 15zł tylko kup oryginał w ASO za ok.80zł. Na forum bardzo często są posty typu "wymieniłem ale dalej to samo" - często się zdarza że tanie zamiennik wychodzą już zepsute prosto z fabryki
Ostatnio zmieniony pt sty 22, 2010 14:37 przez Lukasz_mk2, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
URGI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:03
Lokalizacja: SosnoVWiec

Post autor: URGI » pt sty 22, 2010 15:32

Lukasz_mk2 pisze:pestekk, kup oryginał w ASO za ok.80zł.
Trochę dużo jak za termostat - poroponuje Ci kupić termostat firmy Wahler (Made in Germany)- koszt około 30zł, ostatnio wymieniałem u siebie bo też mi się silnik niedogrzewał na trasie. Teraz jest idealnie, trasa czy miasto - temperatura silnika utrzymuje się na stałym poziomie (wskazówka w pionie).



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pt sty 22, 2010 16:47

Co do biegów to przesmaruj WD-40 wszystkie wodziki co wyłażą z auta i idą do skrzyni ( jak patrzysz na silnik to bardziej z z tyłu, między blokiem, a akumulatorem - w sumie bardziej za nim ).
Co do termostatu to Wahler czy Vernet jest u mnie tak samo. Miasto i korki, bardzo częste światła ( na alejach ) mam 85-90st.C , a jak wyskoczę na dłuższą prostą ( nie musi być trasa ) to spada do 70-75st.C . Załuję trochę zakupu bo te 2 termostaty po 30zł i prawie miał bym już termostat w ASO ( tyle że u mnie krzyknęli mi za niego 137zł ).



pestekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 18:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pestekk » pt sty 22, 2010 17:31

wiec termostat wymieniony, jakis zamiennik za 30 pln, plus wymiana tyle samo. Jak na razie działa dobrze, ale czy tak jest rzeczywiście to sie okaze jutro (tarasa 200km). No i sprawdzę te wodziki jak radzicie. Dzięki za porady. Mam jeszcze problem z bijącą kierownicą, ale to nowy temat trza założyć. Repy pojszły:)



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt sty 22, 2010 18:20

pestekk pisze:bijącą kierownicą
cisnienie w kołach
luz sworznia wahacza
luz drązka stabilizatora
luz końcówki drążka
ps
mysle ze to wina kół (wyważenie )



pestekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 18:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pestekk » pn sty 25, 2010 10:27

witam raz jeszcze zawrócę głowę. Chodzi mi o te wodziki co w temacie, postanowiłem się za nie dzisiaj wziąć. Jakiego smaru użyć do ich przesamarowania. Piszecie że awaryjnie moze to być WD-40, a jeśli chodzi o jakiś stały konkretny smar, coby się za szybko nie zużył?? I jeśli możecie to dajcie jakieś zdjęcie poglądowe tych wodzików lub zdjęcie spod maski na silnik i wodzik.
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 11:08 przez pestekk, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 417 gości