[mk3]Migająca kontrolka oleju i sygnał dźwiękowy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3]Migająca kontrolka oleju i sygnał dźwiękowy
Mam Golfa III 1.8; 75KM; AAM.
Po rozgrzaniu silnika w zakresie obrotów 2500-3000 (na wyższych już nie), włącza się sygnał dźwiękowy i miga kontrolka oleju.
1. Poziom oleju jest w porządku;
2. Olej wymieniałem ok. 2000km temu (mineralny 15W40 orginalny ze znaczkiem opla);
3. Wymieniłem biały czujnik ciś. oleju - jest to samo.
W tygodniu byłem u mechanika zmierzyć ciś. oleju (na rozgrzanym silniku) i na biegu jałowym wskazuje 3 bary na wyższych obrotach brakowało skali na barometrze, który miał do 5 barów.
Czy kotoś może wie co może być problemem, sam nie wiem co to może być. Ten mechanik co ciś. oleju mi mierzył wspomniał, że to może być problem z elektryką.
Pozdrawiam,
Piotr
Po rozgrzaniu silnika w zakresie obrotów 2500-3000 (na wyższych już nie), włącza się sygnał dźwiękowy i miga kontrolka oleju.
1. Poziom oleju jest w porządku;
2. Olej wymieniałem ok. 2000km temu (mineralny 15W40 orginalny ze znaczkiem opla);
3. Wymieniłem biały czujnik ciś. oleju - jest to samo.
W tygodniu byłem u mechanika zmierzyć ciś. oleju (na rozgrzanym silniku) i na biegu jałowym wskazuje 3 bary na wyższych obrotach brakowało skali na barometrze, który miał do 5 barów.
Czy kotoś może wie co może być problemem, sam nie wiem co to może być. Ten mechanik co ciś. oleju mi mierzył wspomniał, że to może być problem z elektryką.
Pozdrawiam,
Piotr
Ostatnio zmieniony pn mar 06, 2006 12:23 przez spiotr24, łącznie zmieniany 1 raz.
W zeszły roku mialem tak w swoim MKII ale wystarczyło tylko wymienić olej
i filtr jak ręka odja zalałem na jesieni MOBILEM 15W40 i filtr Filtron troche
mrozu i szok kontrolka migała a następnie ten sygnał się odezwał .
Kolega mechanik pordził mi ze zanim podejme drastyczne środki wymienił
olej na CASTROL PROTECTION 15W40 i filtr MANA wszystko wróciło do normy .
Ponad rok i nic sie nie świeci jest OK olej Castrol i filtr Manowski >
Nie wiem czy to Ci pomoże , ale mi pomogło . Pozdro !!
i filtr jak ręka odja zalałem na jesieni MOBILEM 15W40 i filtr Filtron troche
mrozu i szok kontrolka migała a następnie ten sygnał się odezwał .
Kolega mechanik pordził mi ze zanim podejme drastyczne środki wymienił
olej na CASTROL PROTECTION 15W40 i filtr MANA wszystko wróciło do normy .
Ponad rok i nic sie nie świeci jest OK olej Castrol i filtr Manowski >
Nie wiem czy to Ci pomoże , ale mi pomogło . Pozdro !!
lubie wiedziec co mam i czym jadę
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG
Ale sygnał wyłącza się powyżej 3000 obr./min więc nie wiem czy to ma związek. Bo chyba ciśnienie nie maleje wraz ze wzrostem obrotów???Adamtd pisze:no i to mnie troszkę martwi czy czasem nie masz zaworu przy pompie uszkodzonego i daje Ci zaduże ciśnieniespiotr24 pisze:wyższych obrotach brakowało skali na barometrze
Ale sygnał wyłącza się powyżej 3000 obr./min więc nie wiem czy to ma związek. Bo chyba ciśnienie nie maleje wraz ze wzrostem obrotów???[/quote]
tak ale jezeli bedzie jechal dalej to po paru minutach wlaczy sie POPROSTU ZMIN FILTR na MANN I PROBLEM ZNIKNIE
tak ale jezeli bedzie jechal dalej to po paru minutach wlaczy sie POPROSTU ZMIN FILTR na MANN I PROBLEM ZNIKNIE
Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem
Wymieniłem brązowy czujnik i nic się nie zmieniło!
[ Dodano: 08 Mar 2006 20:01 ]
Teraz mam filtr Filtrona jak i wcześniej, tylko że wtedy nic się nie działo! Więc raczej winę filtra można wyeliminować.
[ Dodano: 08 Mar 2006 20:01 ]
tak ale jezeli bedzie jechal dalej to po paru minutach wlaczy sie POPROSTU ZMIN FILTR na MANN I PROBLEM ZNIKNIE[/quote]michas28 pisze:Ale sygnał wyłącza się powyżej 3000 obr./min więc nie wiem czy to ma związek. Bo chyba ciśnienie nie maleje wraz ze wzrostem obrotów???
Teraz mam filtr Filtrona jak i wcześniej, tylko że wtedy nic się nie działo! Więc raczej winę filtra można wyeliminować.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Czujniki sa podłączone do licznika i skoro je wymieniłeś i nic sie nie zmieniło to usterka pewnie tkwi w samym liczniku. Nie słyszałem żeby była sygnalizacja zbyt wysokiego ciśnienia - te 2 czujniki działają na zasadzie zwykłego zwarcia i rozwarcia styków. Więc jak dla mnie licznik pozostaje
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
No właśnie chyba o to chodzi, że nawala elektryka!Paweł Marek pisze:Czujniki sa podłączone do licznika i skoro je wymieniłeś i nic sie nie zmieniło to usterka pewnie tkwi w samym liczniku. Nie słyszałem żeby była sygnalizacja zbyt wysokiego ciśnienia - te 2 czujniki działają na zasadzie zwykłego zwarcia i rozwarcia styków. Więc jak dla mnie licznik pozostaje
A mierzyłeś ciśnienie na w pełni nagrzanym silniku ? Jak miałem problem z panewkami i pompą to też mechanicy mierzyli ciśnienie i było OK. Odpalili silnik na kilka minut uznając że już jest ciepły. Za to jak się porządnie silnik nagrzał po ostrzejszej jeździe to ciśnienia nie było prawie wcale (a konkretnie to raz było a raz nie).
=-Pinhead-=
- marcinoo28
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 17:49
- Lokalizacja: ostroleka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 292 gości