[mk3]Migająca kontrolka oleju i sygnał dźwiękowy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

spiotr24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 00:43
Lokalizacja: Płock

[mk3]Migająca kontrolka oleju i sygnał dźwiękowy

Post autor: spiotr24 » ndz mar 05, 2006 23:18

Mam Golfa III 1.8; 75KM; AAM.
Po rozgrzaniu silnika w zakresie obrotów 2500-3000 (na wyższych już nie), włącza się sygnał dźwiękowy i miga kontrolka oleju.

1. Poziom oleju jest w porządku;
2. Olej wymieniałem ok. 2000km temu (mineralny 15W40 orginalny ze znaczkiem opla);
3. Wymieniłem biały czujnik ciś. oleju - jest to samo.

W tygodniu byłem u mechanika zmierzyć ciś. oleju (na rozgrzanym silniku) i na biegu jałowym wskazuje 3 bary na wyższych obrotach brakowało skali na barometrze, który miał do 5 barów.
Czy kotoś może wie co może być problemem, sam nie wiem co to może być. Ten mechanik co ciś. oleju mi mierzył wspomniał, że to może być problem z elektryką.
Pozdrawiam,
Piotr
Ostatnio zmieniony pn mar 06, 2006 12:23 przez spiotr24, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz mar 05, 2006 23:25

spiotr24 pisze:wyższych obrotach brakowało skali na barometrze
no i to mnie troszkę martwi czy czasem nie masz zaworu przy pompie uszkodzonego i daje Ci zaduże ciśnienie


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » ndz mar 05, 2006 23:59

a jaki masz filtr oleju nie FILTRONA przypadkiem ?
uzyj opcji szukaj sporo ostatnio otym bylo


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

pepo7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 16:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: pepo7 » pn mar 06, 2006 00:05

W zeszły roku mialem tak w swoim MKII ale wystarczyło tylko wymienić olej
i filtr jak ręka odja zalałem na jesieni MOBILEM 15W40 i filtr Filtron troche
mrozu i szok kontrolka migała a następnie ten sygnał się odezwał .
Kolega mechanik pordził mi ze zanim podejme drastyczne środki wymienił
olej na CASTROL PROTECTION 15W40 i filtr MANA wszystko wróciło do normy .
Ponad rok i nic sie nie świeci jest OK olej Castrol i filtr Manowski >
Nie wiem czy to Ci pomoże , ale mi pomogło . Pozdro !! :!:


lubie wiedziec co mam i czym jadę
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG

spiotr24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 00:43
Lokalizacja: Płock

Post autor: spiotr24 » pn mar 06, 2006 00:29

Adamtd pisze:
spiotr24 pisze:wyższych obrotach brakowało skali na barometrze
no i to mnie troszkę martwi czy czasem nie masz zaworu przy pompie uszkodzonego i daje Ci zaduże ciśnienie
Ale sygnał wyłącza się powyżej 3000 obr./min więc nie wiem czy to ma związek. Bo chyba ciśnienie nie maleje wraz ze wzrostem obrotów???



Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » pn mar 06, 2006 06:18

Ale sygnał wyłącza się powyżej 3000 obr./min więc nie wiem czy to ma związek. Bo chyba ciśnienie nie maleje wraz ze wzrostem obrotów???[/quote]
tak ale jezeli bedzie jechal dalej to po paru minutach wlaczy sie POPROSTU ZMIN FILTR na MANN I PROBLEM ZNIKNIE


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn mar 06, 2006 07:40

Może być walnięty czujnik ciśnienia. Są dwa jeden od niskiego ciśienia a drugi wysokiego. Raczej ten od niskiego jest zepsuty. :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

spiotr24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 00:43
Lokalizacja: Płock

Post autor: spiotr24 » śr mar 08, 2006 20:58

Wymieniłem brązowy czujnik i nic się nie zmieniło!

[ Dodano: 08 Mar 2006 20:01 ]
michas28 pisze:Ale sygnał wyłącza się powyżej 3000 obr./min więc nie wiem czy to ma związek. Bo chyba ciśnienie nie maleje wraz ze wzrostem obrotów???
tak ale jezeli bedzie jechal dalej to po paru minutach wlaczy sie POPROSTU ZMIN FILTR na MANN I PROBLEM ZNIKNIE[/quote]

Teraz mam filtr Filtrona jak i wcześniej, tylko że wtedy nic się nie działo! Więc raczej winę filtra można wyeliminować.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr mar 08, 2006 21:11

Czujniki sa podłączone do licznika i skoro je wymieniłeś i nic sie nie zmieniło to usterka pewnie tkwi w samym liczniku. Nie słyszałem żeby była sygnalizacja zbyt wysokiego ciśnienia - te 2 czujniki działają na zasadzie zwykłego zwarcia i rozwarcia styków. Więc jak dla mnie licznik pozostaje


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

spiotr24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 00:43
Lokalizacja: Płock

Post autor: spiotr24 » śr mar 08, 2006 21:39

Paweł Marek pisze:Czujniki sa podłączone do licznika i skoro je wymieniłeś i nic sie nie zmieniło to usterka pewnie tkwi w samym liczniku. Nie słyszałem żeby była sygnalizacja zbyt wysokiego ciśnienia - te 2 czujniki działają na zasadzie zwykłego zwarcia i rozwarcia styków. Więc jak dla mnie licznik pozostaje
No właśnie chyba o to chodzi, że nawala elektryka!



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr mar 08, 2006 21:57

A mierzyłeś ciśnienie na w pełni nagrzanym silniku ? Jak miałem problem z panewkami i pompą to też mechanicy mierzyli ciśnienie i było OK. Odpalili silnik na kilka minut uznając że już jest ciepły. Za to jak się porządnie silnik nagrzał po ostrzejszej jeździe to ciśnienia nie było prawie wcale (a konkretnie to raz było a raz nie).


=-Pinhead-=

spiotr24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 00:43
Lokalizacja: Płock

Post autor: spiotr24 » czw mar 09, 2006 10:39

Przed mierzeniem ciśnienia pokonałem 50km i jeszcze przed samym mierzeniem silnik chodził ok. 10min.
Tzn. że miałeś takie same obiawy?



spiotr24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 00:43
Lokalizacja: Płock

Post autor: spiotr24 » pn mar 13, 2006 00:54

Witam!
Mam pytanko. Czy ktoś wie jaki czujnik powinien być wkręcony od strony silnika - biały czy brązowy?
Już wykluczyłem awarię elektryki. Zwarłem przewód z białego czujnika do masy i już nie piszczy. Tzn. że coś mechanicznego musi być walnięte.



Awatar użytkownika
marcinoo28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw lut 23, 2006 17:49
Lokalizacja: ostroleka

Post autor: marcinoo28 » pn mar 13, 2006 01:21

coś mechanicznego musi być walnięte.[/quote]

tez mam to samo !! jechalem w wekend i piszczy czujnik tak z 3 razy i mruga kontrolka oleju.I tak na odcinku 20 km powtorzylo sie to z 3razy. Jak juz sie dowiesz co to jest u Ciebie to napisz to na forum !!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 292 gości