Temperatura silnika a czujnik cisnienia oleju.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mjeciu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt sie 25, 2009 13:38
Lokalizacja: Łomża

Temperatura silnika a czujnik cisnienia oleju.

Post autor: mjeciu » czw sty 21, 2010 10:25

Witam,
Podczas jazdy przy walnietym termostacie skoczyla mi temperatura do ok. 100 stopni. Odkrecilem nawiew na maxa i udalo mi sie zbic temperature. Co mnie jednak zaniepokoilo, to to ze zapalila mi sie kontrolka cisnienia oleju. Zgasilem samochod, dalem mu odpoczac, zapalilem ponownie i problem juz sie nie pojawil. Stan oleju jest na poziomie MAX. Silnik mialem wymieniany niedawno na drugi uzywany i nie wiem dokladnie na czym stoje, czy jest w 100% sprawny etc.

Powiedzcie, czy kontrolka cisnienia oleju miala prawo sie zapalic przy zbyt wysokiej temperaturze silnika ? czy moze szukac przyczyn gdize indziej ?



HUBERT GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 00:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: HUBERT GTI » czw sty 21, 2010 12:00

Moim zdaniem powodem tego było to że jak przegrzałeś silnik to dosyć mocno podskoczyła też temperatura samego oleju, co z kolei spowodowało jego rozrzedzenie - skutkiem czego ciśnienie oleju spadło. Jak silnik wystygł to wszystko wróciło do normy. Ale to tylko moje zdanie. Ja na Twoim miejscu po takim przegrzaniu wymieniłbym ten olej.

POZDRAWIAM!!



mjeciu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt sie 25, 2009 13:38
Lokalizacja: Łomża

Post autor: mjeciu » czw sty 21, 2010 12:02

Opinie o rozrzedzeniu oleju podziela moj znajomy mechanik. Tylko mnie znow zastanawia to, ze jak rosnie temperatura ukladu to powinno ROSNAC rowniez jego cisnienie, nie? :)



krys-tian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr lip 08, 2009 22:06
Lokalizacja: Wielkopolskie / Jarocin
Kontakt:

Post autor: krys-tian » czw sty 21, 2010 14:07

Im wyższa temperatura tym lepkość oleju jest niższa wiec ciśnienie nie ma prawa wzrosnąć bo masz mniejsze opory przepływu.

Co do wymiany oleju po przegrzaniu silnika to nie jestem pewien czy to coś zmieni, patrząc na warunki pracy oleju to są dużo wyższe niż 100 stopni, np temperatura gładzi tulei cylindrowej na która padają cząsteczki oleju.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 394 gości