czy padła turbina ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Tuptus9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 06, 2008 19:23
Lokalizacja: Kraj

czy padła turbina ??

Post autor: Tuptus9 » śr sty 20, 2010 21:41

witam
mam problem ostatnio jak jechałem to coś w aucie mi głośno stukło i nagle brak mocy.
Zjechałem zgasiłem auto, obejrzałem je ale nic nie stwierdziłem, odpaliłem ponownie
i wydawało się ok silnik normalnie odpalił i wchodził na obroty ale gdy ruszyłem nie
miał siły jechać, jak dojechałem do domu to brakowało oleju.
Na drugi dzień miałem jechac do mechanika ale po odpaleniu słyszalny był świst gwizd przy
dodawaniu gazu ale cóz musiałem jakoś dojechać do mechaniora.
Po chwili za autem była jedna wielka biala chmura dymu, mobilki na cb krzyczeli że się palę.
Gdy ich pytałem co może być przyczyną mówili że turbina mi poszła.
I abym uważał an olej. i faktycznie, zjechałem na stację i oleju prawie brak, dolałem.
po dojechaniu do mechanika stwierdził że to turbina, ale on tego nie robi. i co holowanie do domu. Czy to poszła turbina, czy ten stuk to może jakiś pierścień poszedł i leje,
bo wydaje mi się że jak by turbina poszła to auto by jeździło w miarę a ono nie ma siły.
Z tego co słyszalem że muszę też katalizator wyrzucić bo na pewno jest zepsuty.
co wy o tym sądzicie.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Post autor: waski1 » śr sty 20, 2010 22:02

No caly twoj opis wskazuje na turbo.Bedziesz jeszcze musial pomyslec nad wyczyszczeniem tlumikow + caly dolot, kata usun przy okazji.Wyglada na to ze olej przedostaje sie na wirnik goracy i stamtad idzie w tlumik.



Adas1Z
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn maja 18, 2009 22:27
Lokalizacja: Podebłocie

Post autor: Adas1Z » śr sty 20, 2010 22:09

nie slyszałem zeby torbo rozsypalo sie w ciagu kilku minut , ale mozliwe sa cuda

[ Dodano: 20 Sty 2010 21:12 ]
jestem po flaszce ale jaki problem sciagnac rure od turbo do intera i sprawdzic czy zyga olejem? wsio jasne bedzie.



Tuptus9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 06, 2008 19:23
Lokalizacja: Kraj

Post autor: Tuptus9 » śr sty 20, 2010 22:13

Słuchaj a ktoś mi mówił aby sam sobie turbo wymontował i na dzień w rope włożyć i wyczyści się, ale mi się wydaje że to nie jest takie proste że tam cos wiecej poszło.
Tym bardziej że rok temu robiłem regenerację turbo i właśnie miesiąc temu skończyła mi sie gwarancja. troszkę jestem zły. A tak na wszelki wypadek dziś dzwoniłem do Łodzi do regeneracji turbo i z czyszczeniem układu + ponowna regeneracja turbo to 1750zł. Trochę dużo



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr sty 20, 2010 22:19

Tuptus9 pisze:Słuchaj a ktoś mi mówił aby sam sobie turbo wymontował i na dzień w rope włożyć i wyczyści się, ale mi się wydaje że to nie jest takie proste że tam cos wiecej poszło.
Tym bardziej że rok temu robiłem regenerację turbo i właśnie miesiąc temu skończyła mi sie gwarancja. troszkę jestem zły. A tak na wszelki wypadek dziś dzwoniłem do Łodzi do regeneracji turbo i z czyszczeniem układu + ponowna regeneracja turbo to 1750zł. Trochę dużo
Dlatego nie jestm za regeneracja poczytaj mój problem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=vnt i nie jeździj tak bo silnik zaciagnie resztki łopatek i bedziesz musiałgo remontować



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Post autor: waski1 » śr sty 20, 2010 22:24

Stare przyslowie co tanio to drogo.Ten pomysl z ropa pozostawie bez komentarza.
Jesli chodzi o regeneracje turbiny to polecam firme TURBO-TEC w jaworznie okolo 20 turbin od nich montowalem zero problemu.To jest chyba numer jeden w polsce.Firma comp-sport robi u nich hybrydy.
Adas1Z pisze:nie slyszałem zeby torbo rozsypalo sie w ciagu kilku minut
Mialem dwa takie przypadki.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr sty 20, 2010 22:28

waski1 pisze:Stare przyslowie co tanio to drogo.Ten pomysl z ropa pozostawie bez komentarza.
Jesli chodzi o regeneracje turbiny to polecam firme TURBO-TEC w jaworznie okolo 20 turbin od nich montowalem zero problemu.To jest chyba numer jeden w polsce.Firma comp-sport robi u nich hybrydy.
Adas1Z pisze:nie slyszałem zeby torbo rozsypalo sie w ciagu kilku minut
Mialem dwa takie przypadki.
a ja trzy i to w jednym aucie i każda była po regeneracji w profesjonalnej i znanej firmie :bajer:



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Post autor: waski1 » śr sty 20, 2010 22:29

PinkFloyd pisze:Dlatego nie jestm za regeneracja
Wybrales zla firme i tyle.Poza tym po rozebraniu turba mozna stwierdzic stan silnika a sam montaz nie polega na wkreceniu nowego turba i koniec.Co do twojego tematu przeczytalem twoj opis tylko egzorcyzmy ponizej daruje sobie.

[ Dodano: 20 Sty 2010 21:32 ]
PinkFloyd pisze: a ja trzy i to w jednym aucie i każda była po regeneracji w profesjonalnej i znanej firmie
Gratuluje firmie profesjonalizmu.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr sty 20, 2010 22:34

waski1 pisze:
PinkFloyd pisze:Dlatego nie jestm za regeneracja
Wybrales zla firme i tyle.Poza tym po rozebraniu turba mozna stwierdzic stan silnika a sam montaz nie polega na wkreceniu nowego turba i koniec.Co do twojego tematu przeczytalem twoj opis tylko egzorcyzmy ponizej daruje sobie.
nie ma co ukrywac nawet na porzadnej hybrydzie nie zrobisz tyle Km co na ori turbinie a wine temu ponosi brak oryginalnych zamienników a firmy były trzy i nawet tu na forum wymieniane i bardzo znane ale nie bede urządzał im negatywnej reklamy
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 22:34 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Post autor: waski1 » śr sty 20, 2010 22:37

PinkFloyd pisze:nie ma co ukrywac nawet na porzadnej hybrydzie nie zrobisz tyle Km co na ori turbinie a wine temu ponosi brak oryginalnych zamienników
Hybdyda to sport wiec wiadomo ze to jest inaczej a co do mojej firmy to robi na ori czesciach i z reguly jest albo rok lub dwa lata gwarancji bez limitu kilometrow uwierz mi wiedza co robia.Z reszta bedziesz kiedys mial problem z turbo mozesz skorzystac z ich uslug.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr sty 20, 2010 22:43

waski1 pisze:
PinkFloyd pisze:nie ma co ukrywac nawet na porzadnej hybrydzie nie zrobisz tyle Km co na ori turbinie a wine temu ponosi brak oryginalnych zamienników
Hybdyda to sport wiec wiadomo ze to jest inaczej a co do mojej firmy to robi na ori czesciach i z reguly jest albo rok lub dwa lata gwarancji bez limitu kilometrow uwierz mi wiedza co robia.Z reszta bedziesz kiedys mial problem z turbo mozesz skorzystac z ich uslug.
Jedno stwierdziłem np. VNT 15 fabrycznie w zaleznosci od silnika gania na cisnieniu 0,9-1,15 bara i ori i regenerowana lata dobrze, jeżeli VNT 15 bedzie ganiac na 80% mozliwości ok 1,35-1,40 bara to zdrowa ori pogania długo regenerowana już nie. Dlatego do mnie jak regenerowana to wydajniejsza wtedy bedzie ganiać na 60% swojej mośliwości mimo ze jest regenerowana



Tuptus9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 06, 2008 19:23
Lokalizacja: Kraj

Post autor: Tuptus9 » śr sty 20, 2010 23:14

Dzięki chłopaki za pomoc, skoro wiem aby nie regenerować jej ponownie to teraz muszę poszukać używki,
dzięki wielkie.

[ Dodano: 24 Sty 2010 21:16 ]
Hejka
wczoraj wymontowaliśmy ze szwagrem turbo, troszkę to roboty jest, ale okazało się
że wiatraczek jest cały połamany i lata na boki, wiec turbo na pewno do wymiany,
ale czy zastanawiam się co było przyczyną popękania turbiny, to co mi strzeliło to
pewnie był ten wiatraczek, czy możliwe że coś z silnika zassało, albo skądś.
Może wiatraczek padł z przyczyn naturalnych.

[ Dodano: 26 Sty 2010 20:46 ]
No i decyzja podjęta
Zamówiłem nową oryginalną turbinę w Łodzi,
teraz czekam na nią.
Mam nadzieję że troszkę na niej pojeżdżę.

pozdro dla wszystkich



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 254 gości