Akumulator?? a moze nie?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zwykly123
VW-Fairest Car !
VW-Fairest Car !
Posty: 144
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:35
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Akumulator?? a moze nie?

Post autor: zwykly123 » śr sty 20, 2010 11:11

Witam mam problem z golfikiem , odrazu pisze ze golf zawsze ledwo co odpalal , ale zalapal..ta sytulacja ze zlym odpalaniem jest tylko na zimnym silniku...wczoraj chce jechac przekrecam kluczyk i slyszalem ze tak co 2 sekundy rozrusznik kreci tym kolem calym , pomyslalem ze aku slaby(Centra plus 55Ah kupiona w tamtym roku) ale gdy przynioslem do domu aku to jest na im 12.50V wiec chyba nie aku...prosze doradzcie cos co sprawdzic itd..gdzie ta masa sie znajduje co odpowiada za zaplon silnika itd...PozdraVWiam



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr sty 20, 2010 11:17

zwykly123, jak aku zdrowy,a nie kręcie,to rozrusznik na stół i przegląd-szczotki,tulejki,komutator,przesmarować co trzeba i ma hulać.
Kable od aku do rozrusznika,też warto zmienić...jeśli od nowości nie ruszane...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: gracek1906 » śr sty 20, 2010 11:20

Napięcie nie idzie zawsze z parą z pojemnością akumulatora która u ciebie mogła już dawno polecieć np przez złe ładowanie. Sprawdź poł aku-rozrusznik i mase, jeżeli wszystko ok to mogły ci sie tulejki zużyć w rozruszniku i też beda podobne objawy. Proponuje przed kolejnym sprawdzaniem założyć jakiś pewny akumulator.



zwykly123
VW-Fairest Car !
VW-Fairest Car !
Posty: 144
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:35
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: zwykly123 » śr sty 20, 2010 11:21

kurde juz sam niewiem , to sie dzieje tylko na zimnym , na cieplym fajnie kreci szybko...wiecie ile moze mechanik zawolac za sprawdzenie ukladu zaplonowego i rozrusznika?

[ Dodano: 20 Sty 2010 10:23 ]
aha jeszcze dodam ze kontrolki przygasaja...wczesniej tez ledwo co krecil ale kontrolki nie gasly a teraz przygasaja...masa??
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 11:21 przez zwykly123, łącznie zmieniany 1 raz.



kj110571
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt paź 26, 2007 14:09
Lokalizacja: Lubaczów- PODKARPACIE

Post autor: kj110571 » śr sty 20, 2010 14:24

U mnie były podobne objawy wydawało się że rozladowany akumulator ale nie ,wiec opóźnilem lekko zapłon i pali super,więc spróbój i ty też tak zrobic



Awatar użytkownika
janek1350
VW MANIAK
VW MANIAK
Posty: 459
Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Kontakt:

Post autor: janek1350 » śr sty 20, 2010 15:43

Umnie była podobna sytuacja wymieniłem tulejki na rozruszniku i kreci lepiej. A pierwsze co zrób to wyczysc klemy na akumulatorze i mase pozdro



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » śr sty 20, 2010 16:08

zrób dodatkową masę do silnika, kup taką miedzianą plecionkę i podłącz gdzieś od masy karoserii do masy silnika.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » śr sty 20, 2010 17:24

gracek1906 pisze:Napięcie nie idzie zawsze z parą z pojemnością akumulatora
dokładnie
Podjedz też gdzieś do punktu i zbadaj pojemność akumulatora, przeważnie w każdym zakładzie lub punkcie sprzedaży akumulatorów mają takie urządzenie, to będziesz wiedział jaka jest kondycja aku badanie robią bezpłatnie bynajmniej u nas tak jest
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 17:25 przez Przemo440, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Savczuk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 22:26
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Savczuk » śr sty 20, 2010 19:02

Zgadzam się z przedmówcami, zacznij od sprawdzenia czy masz dobry akumulator, to podstawa. Jak masz przyspieszony zapłon jak pisał kolega kj110571 mogą być takie objawy, sprawdzenie to minuta jak się ma lampę, ewentualnie możesz sobie zaznaczyć na aparacie i opóźnić leciutko, jak to nie to wrócisz do poprzedniego położenia z aparatem zapłonowym. Jeśli sprawdzisz te rzeczy i są ok, pozostaje ci wymiana tulejek w rozruszniku, gdy są na nich luzy, przekasza ośkę rozrusznika i wtedy nie ma siły zakręcić, a prąd pobierany przez rozrusznik jest tak duży, że może powodować znaczny spadek napięcia w całej instalacji, co powoduje wspomniane przez ciebie przygasanie kontrolek.
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 19:03 przez Savczuk, łącznie zmieniany 1 raz.


GTI rules

Awatar użytkownika
HugokopteR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn paź 08, 2007 22:12
Lokalizacja: NEL
Kontakt:

Post autor: HugokopteR » śr sty 20, 2010 19:12

a moze wplyw ma temperatura

przy niskich temperaturach pojemnosc aku spada i krecenie sprawia wrazenie rozladowanego aku



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: gracek1906 » śr sty 20, 2010 21:48

HugokopteR pisze:przy niskich temperaturach pojemnosc aku spada i krecenie sprawia wrazenie rozladowanego aku
nawet dwukrotnie i do tego wchodzą jeszcze opory związane z gęstością zimnego oleju. W pierwszym moim poście napisałem co powinieneś zrobić(co ja bym zrobił)w takim przypadku. Pamiętaj że przy regeneracji rozrusznika bardzo ważną role odgrywa tulejka ta w obudowie koła zamachowego.



zwykly123
VW-Fairest Car !
VW-Fairest Car !
Posty: 144
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:35
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: zwykly123 » czw sty 21, 2010 12:19

dziekuje wszystkim za pomoc , wina okazal sie slaby aku...niestety jezdze na krotkich odcinkach i na dodatek kupilem zly aku , bo mam 55 Ah a powinien byc 45Ah moze wtedy by go troche podladowal alternator , a tak to nawet nie zdazy go naladowac a ja juz gasze silnik.... drugi powod szybkiego rozladowywania aku to odpalanie na gazie zawsze musze krecic i krecic zanim zalapie dlatego szybko zre prad szczegolnie przy zaplonie silnika...ba benie nie odpalam z powodu gaznika 2e2...dziekuje raz jeszcze i PozdraVWiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 332 gości