Kolego w Mk4 były 3 rodzaje komputerów pokładowych:
-MFA. Wyświetlacz w miejscu zegarka (tarcza obrotomierza). Wyświetla tylko funkcje, które mu zadamy czyli: czas, temp. zewn., ilość przejechanych km od czasu włączenia zapłonu, średnie spalanie na przejechanym dystansie, jak również średnią prędkość.
-1/2 FIS. Wyświetlacz między zegarami. Pokazuje to samo co MFA+spalanie chwilowe, a dodatkowo różne komunikaty tekstowe i graficzne gdy np. w baku zaczyna się rezerwa ("please refuel"), chcemy ruszyć na zaciągniętym ręcznym ("handbrake on"), niski stan praktycznie wszystkich płynów (u mnie wskazuje m.in. olej, chłodziwo, płyn hamulcowy, płyn do spryskiwaczy) i pewnie wiele innych rzeczy.
-FIS lub jak kto woli Pełny FIS. Wyświetlacz między zegarami ale 2x wyższy od 1/2 FIS. Pokazuje to samo co 1/2 FIS ale z racji tego, że ma większy wyświetlacz to np. kontrolka rezerwy pali się właśnie na wyświetlaczu, a nie ja w MFA czy 1/2 FIS gdzie od tego jest zwykła kontrolka. Tyczy się to wszystkich innych kontrolek. Dodatkowo pełny FIS ma możliwość wyświetlania np. wskazań nawigacji i stacji radiowej, której aktualnie słuchamy.
Do przełączania funkcji we wszystkich 3 rodzajach służy taka sama manetka:
http://www.allegro.pl/item877304637_pas ... olony.html
Jeśli nie masz na przełączniku wycieraczek takich 2 przycisków "góra-dół" i trzeciego "reset" od dołu to niestety nie masz komp. pokładowego.