Pali bezpiecznik nr 17

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gother21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:41
Lokalizacja: Iława

Pali bezpiecznik nr 17

Post autor: Gother21 » pn sty 18, 2010 23:17

Witam. Mam problem z bezpiecznikiem nr 17 w instalacji przed 89 rokiem. Bezpiecznik ten odpowiada za elektrozawór wolnych obrotów w gaźniku. Teraz pytanie co może być powodem ciągłego palenia się tego bezpiecznika(pali się on natychmiast po przekręceniu stacyjki) oraz za co jeszcze on odpowiada. Proszę o pomoc bo nie mam wcale wolnych obrotów na benzynie.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn sty 18, 2010 23:24

Przetarty przewód lub zwarcie w zaworku czy grzałce. Bezpiecznik numer 17 zasila wszystkie elektrozaworki i podgrzewacze w komorze silnika, konieczne do prawidłowej pracy. W silniku 1,3 zasila też cewkę przekaźnika z gniazda 2.
Ostatnio zmieniony pn sty 18, 2010 23:29 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Gother21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:41
Lokalizacja: Iława

Post autor: Gother21 » pn sty 18, 2010 23:28

A ma coś wspólnego z czujnikiem temperatury wody tym niebieskim? A od czego ten przekaźnik jest?
Ostatnio zmieniony pn sty 18, 2010 23:34 przez Gother21, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn sty 18, 2010 23:37

Nie, w znaczeniu: nie zasila go.

Przekaźnik 2: np. w silniku gaźnikowym 1,3 zasila grzałkę gardzieli, tzw jeża.
Ostatnio zmieniony pn sty 18, 2010 23:38 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Gother21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:41
Lokalizacja: Iława

Post autor: Gother21 » pn sty 18, 2010 23:41

To by mi tłumaczyło wyższe spalanie Lpg. Mam jeszcze jedno pytanie czy ten bezpiecznik zasila także grzałkę bitumiczną ssania?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn sty 18, 2010 23:57

Jak pisałem, wszystkie grzałki i zaworki przy silniku, w zależności jakie są w danym modelu - ale wszystkie czyli cały drobny osprzęt elektryczny. Zapewne więc tą grzałkę też.
Dziwne, że bez tego bezpiecznika zapala :rotfl:
Ostatnio zmieniony pn sty 18, 2010 23:58 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Gother21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:41
Lokalizacja: Iława

Post autor: Gother21 » wt sty 19, 2010 00:06

Byłem wieczorem go zmienić bo na forum znalazłem dlaczego nie mam wolnych obrotów. Spaliłem dwa bezpieczniki za to ciekawie to wyglądało w ciemności jak by błysk flesza z aparatu. A jak myślisz jaka przyczyna jest najbardziej prawdopodobna? Przetarty kabel czy może któraś z grzałek lub zawór wolnych obrotów.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » wt sty 19, 2010 00:16

Z uwagi na rocznik - przetarty przewód. Kupić paczkę bezpieczników, odpinać zawsze po jednym z podejrzanych urządzeń i wkładać bezpiecznik; tylko, kurcze pieczone, nie większej wartości jak był!
jeśli w gnieździe drugim skrzynki bezpieczników jest włożony przekaźnik - dla próby też go wyjąć.
Ostatnio zmieniony wt sty 19, 2010 00:17 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Gother21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:41
Lokalizacja: Iława

Post autor: Gother21 » wt sty 19, 2010 00:39

A czujniki temperatury mają coś wspólnego? Bo do czujnika temp. który odpowiada za wskazywanie temp na zegarach ktoś podłączył chyba dodatkową masę. Ale temp. pokazuje prawidłowo.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » wt sty 19, 2010 00:45

Czujniki łączą do masy urządzenie którym sterują.

Jeśli masa jest do brązowego lub brązowo-coś tam - to w porządku.
Ostatnio zmieniony wt sty 19, 2010 00:47 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Gother21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:41
Lokalizacja: Iława

Post autor: Gother21 » wt sty 19, 2010 15:09

Problem został rozwiązany. Przyczyną problemu okazał się właśnie ten dodatkowy kabelek przy czujniku temperatury.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 421 gości