silnik klekocze

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

naprawa21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pn sty 18, 2010 19:32
Lokalizacja: włocławek

silnik klekocze

Post autor: naprawa21 » pn sty 18, 2010 19:42

witam zakupiłem golfika 3 z silnikiem 1,4 z 1992 roku
poprzedni właściciel niewymieniał oleju przez 2 lata zrobił 20 tysięcy
golfik był wlany olej pół syntetyk olej był czarny jak smoła
ale golfik niekopci
ja dziś zakupiłem mobila mineralny zalałem go lecz moim zdaniem strasznie klekocze na wolnych obrotach jak dodam więcej gazu to wtedy ładnie świszczy
mam pytanie czy to się uciszy jak się rozejdzie olej czy raczej silnik do wymiany
czy zawory są na płytkach czy chydrauliczne
mam paska 1990 roku z silnikiem 1,8 i tak go niesłychać
prosze o podpowiedzi


naprawa21

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: silnik klekocze

Post autor: Haki » pn sty 18, 2010 19:57

naprawa21 pisze:witam zakupiłem golfika 3 z silnikiem 1,4 z 1992 roku
poprzedni właściciel niewymieniał oleju przez 2 lata zrobił 20 tysięcy
golfik był wlany olej pół syntetyk olej był czarny jak smoła
ale golfik niekopci
ja dziś zakupiłem mobila mineralny zalałem go lecz moim zdaniem strasznie klekocze na wolnych obrotach jak dodam więcej gazu to wtedy ładnie świszczy
mam pytanie czy to się uciszy jak się rozejdzie olej czy raczej silnik do wymiany
czy zawory są na płytkach czy chydrauliczne
mam paska 1990 roku z silnikiem 1,8 i tak go niesłychać
prosze o podpowiedzi
Piszesz ,że Golf był zalany pół syntetykiem ... więc po jakiego grzyba kupiłeś mineralny olej i wlałeś do silnika :panna: To się nadaje do silników starych , z wyciekami itp ...
Co do czarnego oleju - to jego barwa nie świadczy o tym ,że jest zły i nie spełnia swoich zadań - to tak na przyszłość byś wiedział.
Powiem Ci tak - 1 i najważniejszą zasadą po kupnie auta od kogoś - jest wymiana wszystkich filtrów + oleju. O rozrządzie pisał nie będę ... choć też by się nowy przydał.
Kup co napisałem i wlej nowy olej - jakiś Mobil - Motul ... ale półsyntetyk.
Silnik powinien się wyciszyć , bo mineralny przy tej pogodzie i temperaturze robi się gęsty , przez co zawory ci klekoczą :bajer:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn sty 18, 2010 20:34

A na starym oleju szklanki też dzwoniły?



naprawa21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pn sty 18, 2010 19:32
Lokalizacja: włocławek

Post autor: naprawa21 » pn sty 18, 2010 20:56

TAK NA STARYM OLEJU TEŻ KLEKOTAŁ FILTRY WSZYSTKIE WYMIENIŁEM
JAK GO KUPIŁEM TO ODKRĘCIŁEM KOREK WLEWOWY OLEJU I BYŁ NAGAR TAKIEGO MLECZKA A OLEJ JŚMIERDZIAŁ SPALENIZNĄ
JESZCZE JEDNO STRASZNIE BYŁ ZACHLAPANY SILNIK OLEJEM PRZY KORKU WLEWOWYM
TAK JAK BY KLIJĘT CO JAKIŚ CZAS DOLEWAŁ LUB WYPLUŁO OLEJ
JA WLAŁEM DLATEGO MINERALNY ABY PRZEPŁUKAĆ SILNIK


naprawa21

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn sty 18, 2010 21:05

Nie krzycz na forum i stosuj się do ogólnych zasad pisania kolego ...

Co do oleju i klekotania - podjedź na badanie ciśnienia na cylinderkach i pochwal się wynikami. Co do przepłukania silnika - są i inne metody .. ale tu też wiele osób o tym pisało z różnym skutkiem.. Co do mazi na korku - to pojawia się ona zawsze gdy silnik jest niedogrzany lub pokonuje się krótkie trasy... co wiąże się z tym pierwszym :bigok:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn sty 18, 2010 21:20

Haki, widzisz,winę na klekocące szklanki zwaliłeś na minerała :bajer:
Haki pisze:Kup co napisałem i wlej nowy olej - jakiś Mobil - Motul ... ale półsyntetyk.
Silnik powinien się wyciszyć , bo mineralny przy tej pogodzie i temperaturze robi się gęsty , przez co zawory ci klekoczą :bajer:



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pn sty 18, 2010 21:25

ja bym wlał z powrotem 10w40 i wymienił popychacze hydrauliczne i powinno byc dobrze


Obrazek

mabre
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 22:57
Lokalizacja: G-dz

Post autor: mabre » ndz lut 07, 2010 23:06

Witam, podepnę się pod temat.
A więc:

Golfa mam od września 2009 ale dopiero jakieś 2 tygodnie temu wymieniłem regulatory hydrauliczne (bo klekotały) - problem w tym, że klekotanie nie ustąpiło (co prawda mechanik powiedział że potrzeba czasu żeby olej przedostał się do regulatorów). Olej był też nie dawno wymieniany i jest gęsty, może dlatego klekotanie jeszcze nie ustąpiło? Chyba, że to może być inny problem?

Z góry dzięki za pomoc, pozdr.



oldi90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: czw lut 04, 2010 13:41
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: oldi90 » ndz lut 07, 2010 23:28

jezeli nie chcesz naprawiac tego defektu to zalej jakis gesty olej i powinno byc ok . A ty kolego mabre moze szklanki jakies nie tip top ? moze krzywki ciezko mi powiedziec
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 00:27 przez oldi90, łącznie zmieniany 1 raz.


Akceptuje swoje pasje i raduje się nimi z całego serca. Kocham to co robie od dziecka i codziennie uczę się czegoś nowego "Mechanika"

mabre
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 22:57
Lokalizacja: G-dz

Post autor: mabre » ndz lut 07, 2010 23:58

oldi90 - a szklanki to co innego niż regulatory??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lut 08, 2010 00:48

to to samo, należy sprawdzić ciśnienie oleju, przy za niskiem szklanki nie skasują odpowiednio luzu, natomiast to co powidział ci mechanik że trzeba dłużej poczekać to nieprawda, owszem chwileczkę trzeba ale nie więcej.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

batomek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn lut 08, 2010 00:46
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: batomek » pn lut 08, 2010 01:41

odradzam plukanie silnika mineralnym przy przebiegu ponad 200 tys i potem ponowne zalanie polsyntetykiem... Niewiadomo jaki ten silnik jest, jesli z lekka dobity narobisz wiekszego bałaganu...


batomek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 344 gości