Ciśnienie w układzie chamulcowym
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ciśnienie w układzie chamulcowym
przerabiam uklad chamulcowy, bede zamawial specjalne przewody cisnieniowe, musze znac maksymalne cisnienie robocze plynu chamulcowego jakie panuje w instalacjach z pompami od MK1 GTI. czy ktokolwiek cokolwiek wie na ten temat ???
pozdrawiam
pozdrawiam
Pozdrawiam!
ok, skad masz to info dopytuje, bo chce miec jakies solidne podstawy do zamowienia
[ Dodano: Pią Mar 10, 2006 20:28 ]
o, znalazlem ciekawostke.
- Przewody zawierające płyn hydrauliczny pod ciśnieniem:
Muszą być odporne na działanie ciśnienia 280 bar (4000 psi) lub wyższego oraz temperatury mi-nimum 232oC (450oF).
Jeżeli ciśnienie robocze układu hydraulicznego jest większe niż 140 bar (2000 psi), ciśnienie roz-rywania musi być co najmniej dwukrotnie większe.
Jeżeli są elastyczne, to muszą mieć połączenia gwintowane i zewnętrzny oplot odporny na uszko-dzenia mechaniczne i płomienie (nie podtrzymujący ognia),
zrodlo : zalacznij J 2004r art 253 - WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA (GRUPY N, A, B, SP), podartykol 3 - PRZEWODY I POMPY, paragraf 2 - Specyfikacje i instalacja
teraz powstaje jedynie pytanie czy w golfie cisnienie przekracza owe 140 bar (= 14 MPa) czy nie?
cheers
[ Dodano: Pią Mar 10, 2006 20:28 ]
o, znalazlem ciekawostke.
- Przewody zawierające płyn hydrauliczny pod ciśnieniem:
Muszą być odporne na działanie ciśnienia 280 bar (4000 psi) lub wyższego oraz temperatury mi-nimum 232oC (450oF).
Jeżeli ciśnienie robocze układu hydraulicznego jest większe niż 140 bar (2000 psi), ciśnienie roz-rywania musi być co najmniej dwukrotnie większe.
Jeżeli są elastyczne, to muszą mieć połączenia gwintowane i zewnętrzny oplot odporny na uszko-dzenia mechaniczne i płomienie (nie podtrzymujący ognia),
zrodlo : zalacznij J 2004r art 253 - WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA (GRUPY N, A, B, SP), podartykol 3 - PRZEWODY I POMPY, paragraf 2 - Specyfikacje i instalacja
teraz powstaje jedynie pytanie czy w golfie cisnienie przekracza owe 140 bar (= 14 MPa) czy nie?
cheers
Pozdrawiam!
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
wszystko zalezy od nacisku na pedal hamulca
wiec liczyc trzeba gorsza opcje czyli cisnienie wyzsze
wiec liczyc trzeba gorsza opcje czyli cisnienie wyzsze
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Kiedyś na prace magisterska projektowałem układ hamulcowy, a pozatym uczyli mnie o tym w szkole. Dałoby to się dokładnie przeliczyć dla Twojego auta (ale trzeba pompę rozebrać), ale jeśli nie jest to Ci bardzo potrzebne to uważam że 14 MPa wystarczy.CYBER pisze:ok, skad masz to info dopytuje, bo chce miec jakies solidne podstawy do zamowienia
Jeśli chcesz wiedzieć dokładnie a możesz zmierzyć średnice w środku pompy to daj znać - powiem Ci co zmierzyć i może uda sie to wyliczyć dokładnie
[ Dodano: Sob Mar 11, 2006 08:55 ]
nacisk na pedał hamulca uregulowano regulaminem ECE13 i wynosi jak mnie pamięc nie myli 500Nevolution pisze:wszystko zalezy od nacisku na pedal hamulca
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Adamtd : z tego co zalapuje styknie przeliczyc sprawe wg wzoru P=F*s gdzie P bedzie cisnieniem [MPa], F to siła [N] a s to pole powierzchni [m2], z uwzględnieniem przelozenia jakie uzyskuje sie na pedale sterujacym pompa hamulcowa. nie mam jedynie 100% pewnosci co do jednostek oraz do wplywu dzialania serwowspomagania na ewentualne zwiekszenie cisnienia ponad norme wydeptywana obydwiema nogami przy braku wspomy ?
pzdr
pzdr
Pozdrawiam!
CYBER, wzór masz o mało co słuszny (bo innych nie ma - są tylko rozwinięte), jednostki sprawa banalna, przełożenie mechaniczne nie ma problemu policzyć, a serwo jeśli masz - też można policzyć jego przełożenie. Więc masz do wyboru - ja Ci wysyłam wzory i Ty liczysz, albo ja Ci pisze co masz dokładnie zmierzyć i ja licze.
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
kurde, fajne toto !!! mysle ze dam rade, jednakze dzis juz nie bede tego liczyl. na spokojnie sie do tego zabiore juz niedlugo, bo juz niedlugo czeka mnei wymiana instalacji hamulcowej - przewdy wewnatrz auta, elastyki nowe z plecionka i inne tego typu przerobki. przy okazji -> masz jeszcze inne tego typu prace obliczeniowe ???
pozdrawiam
pozdrawiam
Pozdrawiam!
... ? bo ja wiem a tak na serio to na chwile obecna potrzebne mi byly te wzorki co mi przyslales. ALE naleze do tego typu ludzi, ktorzy jelsi moga wiedziec wiecej o autach to zwyczajnie beda ta wiedze wykozystywac. na chwile obecna nie mam wiecej palacych pytan, ale jak zycie znam to napewno za jakis czas cos znow mi wyniknie. na pewno jeszcze bede przeliczal sily w hydrauluicznym recznym oraz w hydraulicznym mieszalniku (o ile taki wykonam)
tak na szybko -> wzorki na obliczanie momentu hamujacego w zaleznosci od srednicy tarczy i sily nacisku (przy zalozeniu material klockow = const)
pzdr
tak na szybko -> wzorki na obliczanie momentu hamujacego w zaleznosci od srednicy tarczy i sily nacisku (przy zalozeniu material klockow = const)
pzdr
Pozdrawiam!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 235 gości