Jak długo nagrzewa się 1.6 FSI?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz sty 17, 2010 22:22

Tak, jest właśnie dokładnie jak Kolega pisze: "preferuję"
Ponieważ nikt na świecie nie skonstruował samochodu doskonałego - musimy ciągle godzić się na kompromisy, na wybory...
Ja mam chociaż ten komfort iż mimo że na początku jadę jak w Ruskim gaziku - to jednak spooooro taniej :pub:



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » ndz sty 17, 2010 22:35

Komedia...


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » ndz sty 17, 2010 22:44

Peugeot z w pełni aluminiowym silnikiem 1.9 benzyna + gaz. Jazda 3,4km ( wieczorem 22-23 godzina -5 do -8st.C mże troszkę więcej ) z prędkością 60-80 km/h z czego ostatnie 300-350m na 1-2 bez gazu ( duże dziury ) i jest 70st.C. ( i ogrzewanie jest już gorące ) a Golf-em Mk3 GTi 2.0 8v ( Pb only ) wskazówka nawet nie drgnie.
Ale 5 min na luzie :/ czy po 1km to trochę naciągane się wydaje.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn sty 18, 2010 11:45

Jacek75 pisze:Komedia...
masz rację

[ Dodano: Pon 18 Sty, 2010 ]
alf900 pisze:Wyjechałem Focusem 1.6 prod. 2009 z garażu temperatura +2C.
Na zewnątrz temperatura dzisiaj -4C.
Po przejechaniu 0,9 km, co mi zajęło 3 minuty spokojnej jazdy, temperatura silnika osiągnęła 90 C, a ogrzewanie było na tyle skuteczne, że w aucie było przyjemnie ciepło.
Nie wiem jak się do tego odnieść. Albo ogrzewanie focusa jest nadzwyczaj skuteczne, albo w golfie kompletnie skopane.
900 metrów jazdy i 90 st. w kabinie gorąco ....... :food: też jeździłem Focusem 1.8 benz i nie zauważyłem żadnej różnicy w nagrzewaniu się niż Mk4 1.6 benz, coś mi tu śmierdzi prowokacją, wiadomo że banzyny nagrzewają się szybciej niż TDI ale po 900 metrach przy -4 st. - niemozliwe



pietrekth7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr paź 21, 2009 14:56
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: pietrekth7 » pn sty 18, 2010 12:26

Witam mój FSI 1.6 rozgrzewa się na takich mrozach jak teraz czyli od -5 do -15 na odcinku 5km. do 90 stopni.

Pozdro



alf900
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw lis 05, 2009 21:06
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: alf900 » pn sty 18, 2010 13:39

Nie ma tu żadnej prowokacji ani nadciągania. Nadmieniam, że osobiście wolę golffa niż focusa. Oczywiście poza ogrzewaniem!
Zapraszam do Szczecina, lub skorzystajcie z jazdy próbnej w Waszym najbliższym salonie forda.



swinkz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr sty 14, 2009 09:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: swinkz » pn sty 18, 2010 14:04

mettenos pisze:900 metrów jazdy i 90 st. w kabinie gorąco .......
Może kolega wozi farelek 12v? :grin: albo ma takie spięcie w kablach w silniku, że się grzeje tak szybko? :grin:


Mam mk4 1.8T... Sprawny termostat, czujnik itd itd. i nie ma opcji żeby po takim krótkim dystansie się aż tak zagrzał!!
Ostatnio zmieniony pn sty 18, 2010 14:05 przez swinkz, łącznie zmieniany 1 raz.



alf900
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw lis 05, 2009 21:06
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: alf900 » pn sty 18, 2010 20:13

Przypominam, że test focusa nastąpił po wyjechaniu z garażu, gdzie temperatura wynosiła +2C. Na zewnątrz temperatura wynosiła -4C, ale jako temperaturę początkową należy przyjąć +2C.
Może Was to trochę uspokoi...



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » pn sty 18, 2010 21:29

U mnie w mkIV benzynie przy obecnych temperaturach minusowych po 3km na zegarach mam 90stC po przejechaniu 3km. Po podłączeniu vaga jest tak naprawdę 75-78 :rotfl:



tomekmys
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 12, 2009 22:35
Lokalizacja: Lublin - Reykjavik

100 %

Post autor: tomekmys » wt sty 19, 2010 11:10

alf900 pisze:Przypominam, że test focusa nastąpił po wyjechaniu z garażu, gdzie temperatura wynosiła +2C. Na zewnątrz temperatura wynosiła -4C, ale jako temperaturę początkową należy przyjąć +2C.
Może Was to trochę uspokoi...


O tak twój Ford jest najlepszym autem z tego całego forum.

Bez dyskusji.


Witam wszystkich

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » wt sty 19, 2010 12:04

Powracając do głównego pytania i celu założenia takiego tematu to uważam że 15 min dla "nowego" auta to za dużo !! Golf Mk3 2.0 8v zagrzewa mi się po 3km do tego stopnia że wskazówka się unosi ( po drodze 2x światła i prosta nie ruchliwa jakieś 1.8-2km - i jazda przynajmniej na niej 70-80km/h, a jak wiadomo silnik jest u mnie żeliwny ) no i jest to godzina 22 czy 23 i temperatura jest koło -8st.C. Dla odmiany w starszym Peugeocie ( 1991r. ) 1.9 benzyna + gaz z BLOS-em na tej samej drodze i tych samych warunkach, tam gdzie w Golf-ie deczko podnosi się wskazówka od temp. w Peugeocie mam 70 st.C albo nawet kilka st.C więcej, ale silnik jest cały aluminiowy więc szybciej się nagrzewa.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt sty 19, 2010 14:08

Ford w Focusach stosuje w pełni aluminiowy blok i głowice, więc na pewno będzie się trochę prędzej nagrzewał od żeliwnych



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » wt sty 19, 2010 14:54

Ale nie po 900m ( na 1 biegu bez gazu i pod górkę :) ). Jak już gadamy o nagrzewaniu się silnika to ja po 20m miałem ~85st.C :jezor:
Wersja auta na Skandynawie z grzałkom oleju i płynu chłodzącego na 220V z kontaktu ( wtyczka koło nud pasażera z przodu ).



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt sty 19, 2010 14:57

Gawior pisze:Ale nie po 900m
nie no zgadza się, też o tym pisałem wyżej



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 298 gości