Ciśnienie w układzie chamulcowym

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Ciśnienie w układzie chamulcowym

Post autor: CYBER » czw mar 09, 2006 17:54

przerabiam uklad chamulcowy, bede zamawial specjalne przewody cisnieniowe, musze znac maksymalne cisnienie robocze plynu chamulcowego jakie panuje w instalacjach z pompami od MK1 GTI. czy ktokolwiek cokolwiek wie na ten temat ???

pozdrawiam


Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw mar 09, 2006 21:12

No więc nie wiem jak w Mk1 ale generalnie ciśnienie w hydraulicznych układach hamulcowych jest w granicach 5 MPa do max 10 MPa



Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: CYBER » pt mar 10, 2006 21:00

ok, skad masz to info :?: dopytuje, bo chce miec jakies solidne podstawy do zamowienia :D

[ Dodano: Pią Mar 10, 2006 20:28 ]
o, znalazlem ciekawostke.

- Przewody zawierające płyn hydrauliczny pod ciśnieniem:
Muszą być odporne na działanie ciśnienia 280 bar (4000 psi) lub wyższego oraz temperatury mi-nimum 232oC (450oF).
Jeżeli ciśnienie robocze układu hydraulicznego jest większe niż 140 bar (2000 psi), ciśnienie roz-rywania musi być co najmniej dwukrotnie większe.
Jeżeli są elastyczne, to muszą mieć połączenia gwintowane i zewnętrzny oplot odporny na uszko-dzenia mechaniczne i płomienie (nie podtrzymujący ognia),

zrodlo : zalacznij J 2004r art 253 - WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA (GRUPY N, A, B, SP), podartykol 3 - PRZEWODY I POMPY, paragraf 2 - Specyfikacje i instalacja

teraz powstaje jedynie pytanie czy w golfie cisnienie przekracza owe 140 bar (= 14 MPa) czy nie?

cheers


Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt mar 10, 2006 22:37

wszystko zalezy od nacisku na pedal hamulca
wiec liczyc trzeba gorsza opcje czyli cisnienie wyzsze


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob mar 11, 2006 09:52

CYBER pisze:ok, skad masz to info dopytuje, bo chce miec jakies solidne podstawy do zamowienia
Kiedyś na prace magisterska projektowałem układ hamulcowy, a pozatym uczyli mnie o tym w szkole. Dałoby to się dokładnie przeliczyć dla Twojego auta (ale trzeba pompę rozebrać), ale jeśli nie jest to Ci bardzo potrzebne to uważam że 14 MPa wystarczy.
Jeśli chcesz wiedzieć dokładnie a możesz zmierzyć średnice w środku pompy to daj znać - powiem Ci co zmierzyć i może uda sie to wyliczyć dokładnie

[ Dodano: Sob Mar 11, 2006 08:55 ]
evolution pisze:wszystko zalezy od nacisku na pedal hamulca
nacisk na pedał hamulca uregulowano regulaminem ECE13 i wynosi jak mnie pamięc nie myli 500N


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: CYBER » sob mar 11, 2006 21:39

Adamtd : z tego co zalapuje styknie przeliczyc sprawe wg wzoru P=F*s gdzie P bedzie cisnieniem [MPa], F to siła [N] a s to pole powierzchni [m2], z uwzględnieniem przelozenia jakie uzyskuje sie na pedale sterujacym pompa hamulcowa. nie mam jedynie 100% pewnosci co do jednostek oraz do wplywu dzialania serwowspomagania na ewentualne zwiekszenie cisnienia ponad norme wydeptywana obydwiema nogami przy braku wspomy ?

pzdr


Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob mar 11, 2006 22:04

CYBER, wzór masz o mało co słuszny (bo innych nie ma :grin: - są tylko rozwinięte), jednostki sprawa banalna, przełożenie mechaniczne nie ma problemu policzyć, a serwo jeśli masz - też można policzyć jego przełożenie. Więc masz do wyboru - ja Ci wysyłam wzory i Ty liczysz, albo ja Ci pisze co masz dokładnie zmierzyć i ja licze.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: CYBER » sob mar 11, 2006 22:31

jesli nie sprawi Ci to klopotu i bedizesz mial ochote sie podzielic wiedza to poprosze o wzorki :D :D :D


Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob mar 11, 2006 22:36

no to daj mi jakiegos majla do Ciebie to Ci wyśle i napisze ci i jak


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: CYBER » sob mar 11, 2006 22:46

marekczekaj @ poczta . fm


Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob mar 11, 2006 23:50

tok obliczeń poszedł do Ciebie - gdyby nie docierał to daj znać - wysle jeszcze raz



Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: CYBER » ndz mar 12, 2006 00:29

kurde, fajne toto !!! mysle ze dam rade, jednakze dzis juz nie bede tego liczyl. na spokojnie sie do tego zabiore juz niedlugo, bo juz niedlugo czeka mnei wymiana instalacji hamulcowej - przewdy wewnatrz auta, elastyki nowe z plecionka i inne tego typu przerobki. przy okazji -> masz jeszcze inne tego typu prace obliczeniowe ???

pozdrawiam :D


Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz mar 12, 2006 01:05

CYBER pisze: masz jeszcze inne tego typu prace obliczeniowe ???
a co byś chciał na ten przykład obliczyć?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: CYBER » ndz mar 12, 2006 01:08

... ? bo ja wiem ;) a tak na serio to na chwile obecna potrzebne mi byly te wzorki co mi przyslales. ALE naleze do tego typu ludzi, ktorzy jelsi moga wiedziec wiecej o autach to zwyczajnie beda ta wiedze wykozystywac. na chwile obecna nie mam wiecej palacych pytan, ale jak zycie znam to napewno za jakis czas cos znow mi wyniknie. na pewno jeszcze bede przeliczal sily w hydrauluicznym recznym oraz w hydraulicznym mieszalniku (o ile taki wykonam)

tak na szybko -> wzorki na obliczanie momentu hamujacego w zaleznosci od srednicy tarczy i sily nacisku (przy zalozeniu material klockow = const)
pzdr


Pozdrawiam!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 161 gości