Zegar temperatury, a poprawne wskazania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Zegar temperatury, a poprawne wskazania

Post autor: poolak2006 » pt sty 15, 2010 19:52

Z tego co jest na forum napisane to zegar po osiągnięciu temperatury roboczej pokazuje zawsze 90st C... Podobno nie pokazuje on rzeczywistej temperatury. Ostatnio zakopałem się w śniegu co prawda nie piłowałem silnika, ale temperatura nawet nie drgnęła pokazywało 90st C cały czas. Jak mój ojciec swoim też się zakopał to od razu temperatura mu skoczyła ponad normę (ma lagunę z 2005r) i też nie piłował fury. Więc jak to jest jak zagotowałby mi się płyn w chłodnicy to na zegarach mi to pokaże się czy zawsze będzie 90st?? W poprzednim autku peugeocie 206 2.0HDI z 2000r jak stałem dosyć długo w korku w lato temperatura szalała ostro tylko ciepły nawiew na kabinę pomagał. A tu jeszcze nie zauważyłem żeby choć trochę skoczyła do góry.
Wiem że można to przestawić VAGTACHO i będzie ok, ale czy w oryginalnym ustawieniu też pokaże że temperatura jest za wysoka??

Teoretycznie powinno to pokazać, ale skoro pisali na forum że jest tak ustawione że pokazuje 90st to teraz się zastanawiam jak to jest w praktyce?
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 20:33 przez poolak2006, łącznie zmieniany 2 razy.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt sty 15, 2010 20:01

mozna wiedziec w jaki sposob przestawic VAGiem wskaznik?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pt sty 15, 2010 20:06

Wskazania na blacie są orientacyjne, więc zapewne jest jakiś "zakres" w którym to wskaźnik bez względu na panującą temperaturę będzie pokazywał stałą wartość..
Pytanie jak to zakres... Choć osobiście wydaje mi się, że jak temperatura przekroczy dopuszczalną to czujnik poprzez kontrolkę na desce Cię o tym poinformuje...
Skoro wszystko działa poprawnie to chyba nie ma sensu tego "naprawiać" na silę
Ewentualnie zmontować dodatkowy wskaźnik temperatury- niezależny, to on będzie pokazywał faktyczną :chytry:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » pt sty 15, 2010 20:14

agrala pisze:mozna wiedziec w jaki sposob przestawic VAGiem wskaznik?
Oj kolego się czepiasz mój błąd vagtacho pasi??

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ku&start=0 tu jest taki materiał właśnie o tej temperaturze, że można przestawić. No właśnie jestem ciekawy bo nigdy mi nie przekroczyło nawet o 1mm 90*C w górę. Z jednej strony dobrze że nie przekroczyło ale z drugiej dziwne że tak stoi cały czas na 90*C :bigok:
Czyli że w innych markach nie ma takiego rozwiązania ?
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 20:20 przez poolak2006, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » pt sty 15, 2010 20:23

poolak2006 pisze:po osiągnięciu temperatury roboczej pokazuje zawsze 90st C
sąsiedzi wymyślili to tak, że oryginalnie w zakresie 72-104 pokazuje 90 żeby kierowca mniej się stresował, jeżeli bezpieczna temperatura zostanie przekroczona wskazówka pokaże właściwą temperaturę. Można to zmienić
w tym temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=285 masz wyjaśnione co gdzie i jak :bigok:


[b]148KM/326Nm[/b]

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » pt sty 15, 2010 20:26

No to git. No wiem że tam jest ten temat jest mi znany hehe :bigok:



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » pt sty 15, 2010 20:37

poolak2006 pisze:
agrala pisze:mozna wiedziec w jaki sposob przestawic VAGiem wskaznik?
Oj kolego się czepiasz mój błąd vagtacho pasi??

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ku&start=0 tu jest taki materiał właśnie o tej temperaturze, że można przestawić. No właśnie jestem ciekawy bo nigdy mi nie przekroczyło nawet o 1mm 90*C w górę. Z jednej strony dobrze że nie przekroczyło ale z drugiej dziwne że tak stoi cały czas na 90*C :bigok:
Czyli że w innych markach nie ma takiego rozwiązania ?

Kiedyś też się trochę tym martwiłem. Największe upały, korek, chodzi wiatrak a wskazówka pokazuje równo 90 st.C.
Przekonałem się że wszystko jest ok. przy wymiane termostatu i spuszczeniu płynu chłodzącego. Po zalaniu nowego płynu i po uruchomieniu silnika kiedy jeszcze płyn nie rozprowadził się po całym układzie, silnik bardzo szybko się zagrzał i wskazówka szybko poszybowała powyżej 90 st.C. Po dokładnym odpowietrzeniu układu i zalaniu odpowiedniej ilości płynu wszystko wróciło do dawnej normy i wskazówka jak wryta stoi na 90 st.C.



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » pt sty 15, 2010 20:40

No właśnie bo jeździłem różnymi samochodami renault, peugeot, fiat;D i tam wystarczyło w korku trochę postać na ostrym słońcu i temperatura zaraz rosła a tu nic ... i taki mały niepokój :bajer:



Awatar użytkownika
krisss.79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA

Post autor: krisss.79 » pt sty 15, 2010 21:12

sąsiedzi wymyślili to tak, że oryginalnie w zakresie 72-104 pokazuje 90
Jak slysze jak ktos mowi ze jego auto w zimie :grin: rozgrzewa sie po 3 km do optymalnej temp silnika 90C to mnie szlak trafia :green_fuck: pozdro
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 21:14 przez krisss.79, łącznie zmieniany 1 raz.


Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » pt sty 15, 2010 21:16

krisss.79 pisze:ozgrzewa sie po 3 km do optymalnej temp silnika 90C to mnie szlak trafia
fakt

ale barciak ma stare poczciwe UNO - fiat - i sam byłem w szoku jak to się szybko nagrzewa - na postoju zapalone przez 5 minut i leci już mocno ciepłe powietrze - nie ma opcji żeby taki efekt uzyskać w golfinie
Oli pisze:sąsiedzi wymyślili to tak, że oryginalnie w zakresie 72-104 pokazuje 90 żeby kierowca mniej się stresował, jeżeli bezpieczna temperatura zostanie przekroczona wskazówka pokaże właściwą temperaturę.
prawda - i z tego co wiem to można to wyłączyć opcje - wtedy będzie pokazywał wskaźnik cały czas maksymalnie prawidłowe wskazania - ale z tego co wiem ludzi to denerwuje i próbują to naprawiać
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 21:18 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
krisss.79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA

Post autor: krisss.79 » pt sty 15, 2010 22:20

Kulon pisze:prawda - i z tego co wiem to można to wyłączyć opcje - wtedy będzie pokazywał wskaźnik cały czas maksymalnie prawidłowe wskazania - ale z tego co wiem ludzi to denerwuje i próbują to naprawiać
Umnie tak pakazuje,i fakt troche to denerwujace :grin:
Kulon pisze:ale barciak ma stare poczciwe UNO - fiat - i sam byłem w szoku jak to się szybko nagrzewa - na postoju zapalone przez 5 minut i leci już mocno ciepłe powietrze - nie ma opcji żeby taki efekt uzyskać w golfinie
Bardzo szybko rozgrzewa sie renault megane 1,4,po 8 godz postoju w pracy przy -10 po 2 km u niego lecialo takie gorace powietrze jak umnie po 10 km :grin:


Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221

pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » pt sty 15, 2010 23:54

krisss.79 pisze:
sąsiedzi wymyślili to tak, że oryginalnie w zakresie 72-104 pokazuje 90
Jak slysze jak ktos mowi ze jego auto w zimie :grin: rozgrzewa sie po 3 km do optymalnej temp silnika 90C to mnie szlak trafia :green_fuck: pozdro

Ale że niby co? Nie wierzysz że tak szybko sie nagrzewa czy szlag Cie trafia że Twój rozgrzewa sie powoli?
Mój benzyniak 1.6 rozgrzewa się właśnie po ok. 3 km (pod warunkiem wyłączonego ogrzewania) nawet w obecne mrozy po minus 10. Przy włączonym ogrzewaniu wskazówka osiąga 90 st.C po ok. 5km, a delikatnie ciepłe powietrze zaczyna lecieć już po ok. 1 km.
Ostatnio troche jeździłem dieslem 1.5 i ten nagrzał się porządnie po ok. 20 km w ruchu miejskim.



Awatar użytkownika
krisss.79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA

Post autor: krisss.79 » sob sty 16, 2010 06:19

pavulon78 pisze:Mój benzyniak 1.6 rozgrzewa się właśnie po ok. 3 km (pod warunkiem wyłączonego ogrzewania) nawet w obecne mrozy po minus 10. Przy włączonym ogrzewaniu wskazówka osiąga 90 st.C po ok. 5km,
Nie zrozumiales mnie,moj tez po 3 km ma te 70C,chodzilo o to ze gdy ja mam realana pokazano temp 70 C po 3 km to ty masz juz 90C tak jak kolega wyzej powiedzialo -zakres od 72 do 104 pokazuje zawsze 90C,dlatego wydaje ci sie ze ci sie auto szybko rozgrzewa,tak naprawde prz -10 zeby auto sie dobrze rozgrzalo potrzeba min 10 km,
Umnie tez po kilmetrze z nawiewow zaczyna leciec cieple powietrze :grin:


Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob sty 16, 2010 16:04

poolak2006 pisze:Oj kolego się czepiasz mój błąd vagtacho pasi??

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ku&start=0 tu jest taki materiał właśnie o tej temperaturze, że można przestawić. No właśnie jestem ciekawy bo nigdy mi nie przekroczyło nawet o 1mm 90*C w górę. Z jednej strony dobrze że nie przekroczyło ale z drugiej dziwne że tak stoi cały czas na 90*C :bigok:
Czyli że w innych markach nie ma takiego rozwiązania ?
Nic sie nie czepiam, pierwszy raz slysze i chcialem wiedziec jak to zrobic
Syszalem o zrobieniu liniowego wskaznika paliwa za pomoca TACHO, regulacji wskazan wskaznika paliwa ale nic o wskazniku temperatury nie slyszalem
Z tego co pamietam to w linku ktory podales bylo o przywitaniu w zegarach i chyba o liniowym wskazniku paliwa



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 410 gości