Zegar temperatury, a poprawne wskazania
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1647
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
Zegar temperatury, a poprawne wskazania
Z tego co jest na forum napisane to zegar po osiągnięciu temperatury roboczej pokazuje zawsze 90st C... Podobno nie pokazuje on rzeczywistej temperatury. Ostatnio zakopałem się w śniegu co prawda nie piłowałem silnika, ale temperatura nawet nie drgnęła pokazywało 90st C cały czas. Jak mój ojciec swoim też się zakopał to od razu temperatura mu skoczyła ponad normę (ma lagunę z 2005r) i też nie piłował fury. Więc jak to jest jak zagotowałby mi się płyn w chłodnicy to na zegarach mi to pokaże się czy zawsze będzie 90st?? W poprzednim autku peugeocie 206 2.0HDI z 2000r jak stałem dosyć długo w korku w lato temperatura szalała ostro tylko ciepły nawiew na kabinę pomagał. A tu jeszcze nie zauważyłem żeby choć trochę skoczyła do góry.
Wiem że można to przestawić VAGTACHO i będzie ok, ale czy w oryginalnym ustawieniu też pokaże że temperatura jest za wysoka??
Teoretycznie powinno to pokazać, ale skoro pisali na forum że jest tak ustawione że pokazuje 90st to teraz się zastanawiam jak to jest w praktyce?
Wiem że można to przestawić VAGTACHO i będzie ok, ale czy w oryginalnym ustawieniu też pokaże że temperatura jest za wysoka??
Teoretycznie powinno to pokazać, ale skoro pisali na forum że jest tak ustawione że pokazuje 90st to teraz się zastanawiam jak to jest w praktyce?
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 20:33 przez poolak2006, łącznie zmieniany 2 razy.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Wskazania na blacie są orientacyjne, więc zapewne jest jakiś "zakres" w którym to wskaźnik bez względu na panującą temperaturę będzie pokazywał stałą wartość..
Pytanie jak to zakres... Choć osobiście wydaje mi się, że jak temperatura przekroczy dopuszczalną to czujnik poprzez kontrolkę na desce Cię o tym poinformuje...
Skoro wszystko działa poprawnie to chyba nie ma sensu tego "naprawiać" na silę
Ewentualnie zmontować dodatkowy wskaźnik temperatury- niezależny, to on będzie pokazywał faktyczną
Pytanie jak to zakres... Choć osobiście wydaje mi się, że jak temperatura przekroczy dopuszczalną to czujnik poprzez kontrolkę na desce Cię o tym poinformuje...
Skoro wszystko działa poprawnie to chyba nie ma sensu tego "naprawiać" na silę
Ewentualnie zmontować dodatkowy wskaźnik temperatury- niezależny, to on będzie pokazywał faktyczną
-
- Forum Master
- Posty: 1647
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
Oj kolego się czepiasz mój błąd vagtacho pasi??agrala pisze:mozna wiedziec w jaki sposob przestawic VAGiem wskaznik?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ku&start=0 tu jest taki materiał właśnie o tej temperaturze, że można przestawić. No właśnie jestem ciekawy bo nigdy mi nie przekroczyło nawet o 1mm 90*C w górę. Z jednej strony dobrze że nie przekroczyło ale z drugiej dziwne że tak stoi cały czas na 90*C
Czyli że w innych markach nie ma takiego rozwiązania ?
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 20:20 przez poolak2006, łącznie zmieniany 2 razy.
sąsiedzi wymyślili to tak, że oryginalnie w zakresie 72-104 pokazuje 90 żeby kierowca mniej się stresował, jeżeli bezpieczna temperatura zostanie przekroczona wskazówka pokaże właściwą temperaturę. Można to zmienićpoolak2006 pisze:po osiągnięciu temperatury roboczej pokazuje zawsze 90st C
w tym temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=285 masz wyjaśnione co gdzie i jak
[b]148KM/326Nm[/b]
-
- Forum Master
- Posty: 1647
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
poolak2006 pisze:Oj kolego się czepiasz mój błąd vagtacho pasi??agrala pisze:mozna wiedziec w jaki sposob przestawic VAGiem wskaznik?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ku&start=0 tu jest taki materiał właśnie o tej temperaturze, że można przestawić. No właśnie jestem ciekawy bo nigdy mi nie przekroczyło nawet o 1mm 90*C w górę. Z jednej strony dobrze że nie przekroczyło ale z drugiej dziwne że tak stoi cały czas na 90*C
Czyli że w innych markach nie ma takiego rozwiązania ?
Kiedyś też się trochę tym martwiłem. Największe upały, korek, chodzi wiatrak a wskazówka pokazuje równo 90 st.C.
Przekonałem się że wszystko jest ok. przy wymiane termostatu i spuszczeniu płynu chłodzącego. Po zalaniu nowego płynu i po uruchomieniu silnika kiedy jeszcze płyn nie rozprowadził się po całym układzie, silnik bardzo szybko się zagrzał i wskazówka szybko poszybowała powyżej 90 st.C. Po dokładnym odpowietrzeniu układu i zalaniu odpowiedniej ilości płynu wszystko wróciło do dawnej normy i wskazówka jak wryta stoi na 90 st.C.
-
- Forum Master
- Posty: 1647
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
- krisss.79
- Użytkownik
- Posty: 422
- Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
- Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA
Jak slysze jak ktos mowi ze jego auto w zimie rozgrzewa sie po 3 km do optymalnej temp silnika 90C to mnie szlak trafia :green_fuck: pozdrosąsiedzi wymyślili to tak, że oryginalnie w zakresie 72-104 pokazuje 90
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 21:14 przez krisss.79, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
faktkrisss.79 pisze:ozgrzewa sie po 3 km do optymalnej temp silnika 90C to mnie szlak trafia
ale barciak ma stare poczciwe UNO - fiat - i sam byłem w szoku jak to się szybko nagrzewa - na postoju zapalone przez 5 minut i leci już mocno ciepłe powietrze - nie ma opcji żeby taki efekt uzyskać w golfinie
prawda - i z tego co wiem to można to wyłączyć opcje - wtedy będzie pokazywał wskaźnik cały czas maksymalnie prawidłowe wskazania - ale z tego co wiem ludzi to denerwuje i próbują to naprawiaćOli pisze:sąsiedzi wymyślili to tak, że oryginalnie w zakresie 72-104 pokazuje 90 żeby kierowca mniej się stresował, jeżeli bezpieczna temperatura zostanie przekroczona wskazówka pokaże właściwą temperaturę.
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 21:18 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- krisss.79
- Użytkownik
- Posty: 422
- Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
- Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA
Umnie tak pakazuje,i fakt troche to denerwujaceKulon pisze:prawda - i z tego co wiem to można to wyłączyć opcje - wtedy będzie pokazywał wskaźnik cały czas maksymalnie prawidłowe wskazania - ale z tego co wiem ludzi to denerwuje i próbują to naprawiać
Bardzo szybko rozgrzewa sie renault megane 1,4,po 8 godz postoju w pracy przy -10 po 2 km u niego lecialo takie gorace powietrze jak umnie po 10 kmKulon pisze:ale barciak ma stare poczciwe UNO - fiat - i sam byłem w szoku jak to się szybko nagrzewa - na postoju zapalone przez 5 minut i leci już mocno ciepłe powietrze - nie ma opcji żeby taki efekt uzyskać w golfinie
Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
krisss.79 pisze:Jak slysze jak ktos mowi ze jego auto w zimie rozgrzewa sie po 3 km do optymalnej temp silnika 90C to mnie szlak trafia :green_fuck: pozdrosąsiedzi wymyślili to tak, że oryginalnie w zakresie 72-104 pokazuje 90
Ale że niby co? Nie wierzysz że tak szybko sie nagrzewa czy szlag Cie trafia że Twój rozgrzewa sie powoli?
Mój benzyniak 1.6 rozgrzewa się właśnie po ok. 3 km (pod warunkiem wyłączonego ogrzewania) nawet w obecne mrozy po minus 10. Przy włączonym ogrzewaniu wskazówka osiąga 90 st.C po ok. 5km, a delikatnie ciepłe powietrze zaczyna lecieć już po ok. 1 km.
Ostatnio troche jeździłem dieslem 1.5 i ten nagrzał się porządnie po ok. 20 km w ruchu miejskim.
- krisss.79
- Użytkownik
- Posty: 422
- Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
- Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA
Nie zrozumiales mnie,moj tez po 3 km ma te 70C,chodzilo o to ze gdy ja mam realana pokazano temp 70 C po 3 km to ty masz juz 90C tak jak kolega wyzej powiedzialo -zakres od 72 do 104 pokazuje zawsze 90C,dlatego wydaje ci sie ze ci sie auto szybko rozgrzewa,tak naprawde prz -10 zeby auto sie dobrze rozgrzalo potrzeba min 10 km,pavulon78 pisze:Mój benzyniak 1.6 rozgrzewa się właśnie po ok. 3 km (pod warunkiem wyłączonego ogrzewania) nawet w obecne mrozy po minus 10. Przy włączonym ogrzewaniu wskazówka osiąga 90 st.C po ok. 5km,
Umnie tez po kilmetrze z nawiewow zaczyna leciec cieple powietrze
Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Nic sie nie czepiam, pierwszy raz slysze i chcialem wiedziec jak to zrobicpoolak2006 pisze:Oj kolego się czepiasz mój błąd vagtacho pasi??
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ku&start=0 tu jest taki materiał właśnie o tej temperaturze, że można przestawić. No właśnie jestem ciekawy bo nigdy mi nie przekroczyło nawet o 1mm 90*C w górę. Z jednej strony dobrze że nie przekroczyło ale z drugiej dziwne że tak stoi cały czas na 90*C
Czyli że w innych markach nie ma takiego rozwiązania ?
Syszalem o zrobieniu liniowego wskaznika paliwa za pomoca TACHO, regulacji wskazan wskaznika paliwa ale nic o wskazniku temperatury nie slyszalem
Z tego co pamietam to w linku ktory podales bylo o przywitaniu w zegarach i chyba o liniowym wskazniku paliwa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 219 gości