Problem z Golfem III 2E. Rozgrzany do czerwoności kolektor.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mar_85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt sty 15, 2010 13:49
Lokalizacja: Trzcianka

Problem z Golfem III 2E. Rozgrzany do czerwoności kolektor.

Post autor: mar_85 » pt sty 15, 2010 13:52

Witam.
Mam problem z moim golfem, silnik 2,0 2E. Odpale auto to chodzi normalnie na wolnych obrotach, gdy dodam gazu to silnik jakby sie dusi, nie ma mocy, ciezko wchodzi na obroty, gdy na maxa wcisne "pedał" gazu to wchodzi tylko do 4tys. Gdy zajrzałem pod maske to kolektor wydechowy byl cały czerwony, jakby mial sie zaraz stopic. Swiece, przewody, kopułka, palec, pompa paliwa, olej, przeplywomierz-nowe. Moze to byc spowodowane przestawieniem zapłonu? Pomóżcie
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 15:11 przez mar_85, łącznie zmieniany 1 raz.



zbyszekptaszek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz paź 11, 2009 20:06
Lokalizacja: mopolis

Post autor: zbyszekptaszek » pt sty 15, 2010 13:57

moze byc kolego ale to chyba i temperatura wody by wzrosla pznacznie po przejechaniu kiklu km



mar_85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt sty 15, 2010 13:49
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: mar_85 » pt sty 15, 2010 14:17

JEszcze nie probowalem jechac. A moze temperatura wody tez idzie w gore, jakis dymek sie pojawia kolo chlodnicy.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pt sty 15, 2010 14:40

mar_85 pisze:40tys
takie obroty to tylko w samolotach :grin:
A tak naprawdę to napewno już sporo przegrzałeś silnik i może się zacierać, dlatego tak ciężko mu zebrać obroty. ale jeszcze nigdy nie słyszałem, aby kolektor wydechowy rozgrzał się komuś do czerwoności... musiałeś nieźle "dać czadu" silnikowi...

[ Dodano: 15 Sty 2010 13:40 ]
mar_85 pisze:jakis dymek sie pojawia kolo chlodnicy
to może być wyciekający parujący płyn chłodzący.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
d.milas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
Lokalizacja: Głogów / Sława
Kontakt:

Post autor: d.milas » pt sty 15, 2010 14:47

a moze poprostu gdzies kapie leci olej.woda na kolektor? a to ze nie wkreca sie na obroty inna przyczyna, np czujnik temp? jeszcze z tymi obrotami to moze byc silnik krokowy, gdy sie go odlaczy to tak robi... Sprawdz olej, plyny czy nic nie ubylo najpierw


albo sie gotuje woda poprostu... ile czasu miales odpalony samochod?? dosc dlugo? jaka temp na wskazniku?? weze gorace mocno??
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 14:49 przez d.milas, łącznie zmieniany 1 raz.


"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"

Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:


Pisać na gg, pw ;-)

mar_85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt sty 15, 2010 13:49
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: mar_85 » pt sty 15, 2010 15:10

prezesso pisze:takie obroty to tylko w samolotach :grin:
Pomyłka :)
prezesso pisze:musiałeś nieźle "dać czadu" silnikowi...
nie piłowałem go, chodzil tylko na wolnych obrotach
d.milas pisze:a moze poprostu gdzies kapie leci olej.woda na kolektor?
i dlatego jest tak rozgrzany?
d.milas pisze:eszcze z tymi obrotami to moze byc silnik krokowy, gdy sie go odlaczy to tak robi...
Silnik krokowy jest podłączony i jest sprawny bo podpinałem taki sam i to samo...
d.milas pisze:ile czasu miales odpalony samochod?? dosc dlugo? jaka temp na wskazniku?? weze gorace mocno??
odpalony miałem moze 5-7min, temp na wskaźniku ok 70 stopni, weze srednio gorące



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pt sty 15, 2010 15:34

nie kombinowałeś nic z paliwem lotniczym? a propo zapłonu i rozrządu jeśli są źle ustawione i jest złe spalanie to może się grzać szybciej ale podejrzewam że nie do czerwoności, znajomy przywiózł kiedyś forda z silnikiem do remontu (głowica) i pełnym bakiem, po remoncie odpalił go i chodził 20min, po tym czasie zapalił się katalizator i silnik zaczął głośniej pracować, po rozbiórce wypalone zawory, gniazda zaworowe, ogólnie silnik do większego remontu, okazało się że poprzedni właściciel zalał zbiornik paliwem lotniczym :)


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Re: Problem z Golfem III 2E. Rozgrzany do czerwoności kolekt

Post autor: oldstaszek » pt sty 15, 2010 15:51

mar_85 pisze:Witam.
Mam problem z moim golfem, silnik 2,0 2E. Odpale auto to chodzi normalnie na wolnych obrotach, gdy dodam gazu to silnik jakby sie dusi, nie ma mocy, ciezko wchodzi na obroty, gdy na maxa wcisne "pedał" gazu to wchodzi tylko do 4tys. Gdy zajrzałem pod maske to kolektor wydechowy byl cały czerwony, jakby mial sie zaraz stopic. Swiece, przewody, kopułka, palec, pompa paliwa, olej, przeplywomierz-nowe. Moze to byc spowodowane przestawieniem zapłonu? Pomóżcie
Wszystko wskazuje na znacznie opóźniony zapłon - kolektor wydechowy robi się wiśniowy, gdyż spalanie przesuwa się na wydech.Moc czy moment idzie w wydech... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Szymon8
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 11:41
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Szymon8 » pt sty 15, 2010 16:04

Co tu sie dużo rozpisywać :D zapłon źle ustawiony i tyle. Przy otwartym zaworze wydechowych dochodzi dopiero do zapłonu mieszanki i kolektor nagrzewa sie za bardzo :)


Reklama niemieckiego biura turystycznego : "Jedź do Polski - Twój samochód już tam jest."

Awatar użytkownika
LeszczVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: pn lis 03, 2008 23:35
Lokalizacja: Z nad morza :)
Kontakt:

Post autor: LeszczVW » pt sty 15, 2010 16:10

Koledzy mi ostatnio WYBUCH komputer po podlaczeniu innego sprawnego odpalił i mial takie same objawy nie wkrecał sie na obr po 5 min 90stopni ciepła katalizator CZERWONY ! ! ! wiecie co było MASA luzna po dokreceniu obroty wrocily i wszystko gralo sam byłem w szoku :grrr:

takze polecam sprawdzic masy


MK2 PaSaDeNa viewtopic.php?f=87&t=589841
Było Jetta mkI coupe
Było mk2 F&I
Było mk3 Vr6
Bylo MkIV 1.9 Tdi
Jest Bora 1.9 Tdi i Mk2 1.6

mar_85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt sty 15, 2010 13:49
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: mar_85 » pt sty 15, 2010 17:13

Nic nie było kombinowane z paliwem lotniczym :) Najpierw sprawdze Masy jak kolega LeszczVW pisze, a pozniej zacholuje do mechanika zeby ustawil zapłon. Mozliwe jest przy wymianie kopułki i palca ze zapłon sie przestawil? Jak moze sie sam zapłon przestawic?



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt sty 15, 2010 17:17

mar_85 pisze:Mozliwe jest przy wymianie kopułki i palca ze zapłon sie przestawil? Jak moze sie sam zapłon przestawic?
jasne że możliwe, szczególnie jeśli ustawiny był pod już lekko zużyte elementy. Jak dałeś nowy palec i nową kopułkę to iskra może przeskakiwać w innym momencie. Nie można teżwykluczyć że kupiłeś kopułkę która na wyciecie/wpust w nieco innym miejscu. Możliwe też że źle założyłeś przewody zapłonowe (kolejnosc zaplonu 1-3-4-2) i w ktorym cylindrze nie dochodzi do zapłonu a przelewa się tylko przez niego paliwa któe zapala się w koletorze wydechowym.
Jak dla mnie objawy wskazują na zapłon a jak dodamy do tego fakt ze robiles cos z kopulką i palcec to jest to niemal pewne.



mar_85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt sty 15, 2010 13:49
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: mar_85 » pt sty 15, 2010 17:24

A jak kopułke i palec wymienial mechanik? mogł zapomniec o sprawdzeniu zapłonu?



Awatar użytkownika
LeszczVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: pn lis 03, 2008 23:35
Lokalizacja: Z nad morza :)
Kontakt:

Post autor: LeszczVW » pt sty 15, 2010 17:28

Ja napisalem co bylo u mnie a OBJAWY identyczne :grin: moge sie mylic nie powiem ze nie


MK2 PaSaDeNa viewtopic.php?f=87&t=589841
Było Jetta mkI coupe
Było mk2 F&I
Było mk3 Vr6
Bylo MkIV 1.9 Tdi
Jest Bora 1.9 Tdi i Mk2 1.6

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 123 gości