Problem z wysokimi obrotami
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- stopczyk26
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
- Lokalizacja: dolnośląskie DSR
- Kontakt:
Problem z wysokimi obrotami
Witam. Moj golfik to 1,6 RF pb + lpg. Wczoraj odpalilem auto i zostawilem je na chodzie a w miedzyczasie odsniezalem je. Po chwili obroty zaczely wchodzic coraz wyzej i zatrzymaly sie na 2 tys i utrzymuja sie tak caly czas. Spadaja dopiero wtedy gdy zgasze silnik i odpale go po kilku minutach, wtedy jest spokoj ale niezbyt dlugo bo po przejechaniu doslownie 2-3 km znow wskakuja na 2 tys. Jezdzilem tez na benzynie ale nie ma zadnej roznicy - obroty tez sa tak wysokie. Sprawdzalem podstawe gaznika wszystkie przewody od podcisnienia i wydaje sie wszystko byc dobrze. Jaka moze byc przyczyna tego?
Ostatnio zmieniony śr sty 13, 2010 08:28 przez stopczyk26, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
- stopczyk26
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
- Lokalizacja: dolnośląskie DSR
- Kontakt:
Dzisiaj zauwazylem ze jak wzrosly obroty i stojac przodem do auta z lewej strony gaznika wcisne taki silownik (czy jak to sie tam nazywa) na takiej jakby gruszce to obroty spadaja. Co moze byc przyczyna ze on sie nie cofa? Prosze o pomoc
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
- Lokalizacja: Czestochowa
nastawnik przepustnicy a moze byc peknieta membrana w niej i bedzie tak sie dzialo. Bo nie bedzie odpowiedzniego cisnienia.stopczyk26 pisze:Dzisiaj zauwazylem ze jak wzrosly obroty i stojac przodem do auta z lewej strony gaznika wcisne taki silownik (czy jak to sie tam nazywa) na takiej jakby gruszce to obroty spadaja. Co moze byc przyczyna ze on sie nie cofa? Prosze o pomoc
- stopczyk26
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
- Lokalizacja: dolnośląskie DSR
- Kontakt:
Ale gdyby byla peknieta membrana to chyba obroty caly czas bylyby wysokie a po odpaleniu auta sa normalne dopiero po chwili zaczynaja rosnac. Jak mozna sprawdzic ta membrane?
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
- Lokalizacja: Czestochowa
moze nie tyle co peknieta co uszkodzona. zeby zobaczyc trzeba rozebrac ten nastawnik co nie jest takie latwe. mozesz sprawdzic tez czy styki nie sa zasniedziale przy potencjometrze przepustnicy.stopczyk26 pisze:Ale gdyby byla peknieta membrana to chyba obroty caly czas bylyby wysokie a po odpaleniu auta sa normalne dopiero po chwili zaczynaja rosnac. Jak mozna sprawdzic ta membrane?
- stopczyk26
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
- Lokalizacja: dolnośląskie DSR
- Kontakt:
Masz moze jakies zdjecie albo cos innego zebym mogl zobaczyc ktore to styki bo nie bardzo wiem gdzie ich szukacVW Golf II pisze:mozesz sprawdzic tez czy styki nie sa zasniedziale przy potencjometrze przepustnicy.
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
- Lokalizacja: Czestochowa
jaki masz gaznik?? 2E2 czy 2E3??stopczyk26 pisze:Masz moze jakies zdjecie albo cos innego zebym mogl zobaczyc ktore to styki bo nie bardzo wiem gdzie ich szukacVW Golf II pisze:mozesz sprawdzic tez czy styki nie sa zasniedziale przy potencjometrze przepustnicy.
chyba to bedzie 2E2. http://www.gaznik.pl/opis_pierburg_28-30_2e2.html tutaj cos masz.
w twoim chyba nie ma potencjometru choc moge sie mylic.
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 23:01 przez VW Golf II, łącznie zmieniany 1 raz.
- stopczyk26
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
- Lokalizacja: dolnośląskie DSR
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: pt sty 15, 2010 00:27
- Lokalizacja: Łódź
Miałem taki sam przypadek w pierwszym moim autku. Wymień sobie zawór woskowy zamontowany na korpusie przez który przepływa woda. On reguluje zakres wolnych obrotów Sprawdź też czy się nie zapowietrzył i czy ma dobry przepływ wody.
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 00:37 przez Piotrek Kostek, łącznie zmieniany 1 raz.
...
- stopczyk26
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
- Lokalizacja: dolnośląskie DSR
- Kontakt:
Szczerze to nie bardzo znam budowe tego gaznika nazwe czesci jak wygladaja i gdzie sie znajduja wiec prosilbym o troszke dokladniejsze opisy. Poki co dzieki za wszystkie porady, jak posprawdzam wszystko to bede pisal o efektach
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
- Lokalizacja: Czestochowa
http://www.gaznik.pl/schemat_ideowy_pierburg_2e2.html tutaj masz schemat ideowy twojego gaźnika.
Gdyby to był 2EE to bym ci powiedział gdzie co jest ale na twoim to za bardzo się nie znam.
Gdyby to był 2EE to bym ci powiedział gdzie co jest ale na twoim to za bardzo się nie znam.
- stopczyk26
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
- Lokalizacja: dolnośląskie DSR
- Kontakt:
I na tym rysunku czesc nr6 - silownik podwyzszonych obrotow, jak wcisne ten silownik to obroty spadaja ale po przygazowaniu znow utrzymuja sie na wyzszym poziomieVW Golf II pisze:http://www.gaznik.pl/sche...erburg_2e2.html tutaj masz schemat ideowy twojego gaźnika.
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
- Lokalizacja: Czestochowa
Jak masz mozliwosc to zobacz na innym gaźniku czy bedzie tak samo.stopczyk26 pisze:I na tym rysunku czesc nr6 - silownik podwyzszonych obrotow, jak wcisne ten silownik to obroty spadaja ale po przygazowaniu znow utrzymuja sie na wyzszym poziomieVW Golf II pisze:http://www.gaznik.pl/sche...erburg_2e2.html tutaj masz schemat ideowy twojego gaźnika.
czyli mowa o tym http://www.gaznik.pl/gazniki_zdjecia/pi ... w.obr..jpg
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 23:38 przez VW Golf II, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
stopczyk26, sprawdzaj po kolei
1. zawór elektroczasowy: odłącz oba wezyki i zaślep,
2. podstawkę gaźnika: jeśli pryśnięcie po niej dezodorantem podnosi obroty jest do wymiany
3. wszystkie węzyki podciśnieniowe muszą być szczelnie założone i nie popękane
4. próbuj regulować wolne obroty śróbą z tyłu tego siłwonika o którym piszesz
5. ustaw podwyśzone obroty biegu jałowego na 3000 - szczegóły znajkdziesz na forum
6. jeśli to wszystko nie pomoże to jest jeszcze sporo rzeczy - element woskowy - idzie to wyregulować są śróbki do tego, pęknięta mambrana w zaorze wzbogacania mieszanki
Nie podaję szczegółów wszystko łatwo znajdziesz na forum.
1. zawór elektroczasowy: odłącz oba wezyki i zaślep,
2. podstawkę gaźnika: jeśli pryśnięcie po niej dezodorantem podnosi obroty jest do wymiany
3. wszystkie węzyki podciśnieniowe muszą być szczelnie założone i nie popękane
4. próbuj regulować wolne obroty śróbą z tyłu tego siłwonika o którym piszesz
5. ustaw podwyśzone obroty biegu jałowego na 3000 - szczegóły znajkdziesz na forum
6. jeśli to wszystko nie pomoże to jest jeszcze sporo rzeczy - element woskowy - idzie to wyregulować są śróbki do tego, pęknięta mambrana w zaorze wzbogacania mieszanki
Nie podaję szczegółów wszystko łatwo znajdziesz na forum.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości