Przegub wewnętrzny

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

boryssc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 12:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Przegub wewnętrzny

Post autor: boryssc » czw sty 14, 2010 23:47

Odświeżam temat i bardzo proszę o pomoc. Rozpadł się 3 raz pod rząd przegub wewnętrzny podczas jazdy (bez żadnych oznak stuków drgań, zupełna cisza) chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną pękania koszyka w środku (bo tylko on ulega uszkodzeniu bieżnie nie są ruszone), muszą tam występować jakieś dodatkowe naprężenia tylko nie wiem jak to sprawdzić i skąd mogą pochodzić i co najważniejsze jak wyeliminować. W ciągu ostatnich 2-3 miesięcy wszystko ma miejsce. Proszę o jakieś sugestie autko 1,6 SR z 1999 roku.



greg

Post autor: greg » pt sty 15, 2010 00:04

sprawdź półoś czy nie jest krzywa



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt sty 15, 2010 00:08

CYT...

Sprawdź też luz jest po jednej stronie tam gdzie wielowypust po to że jak pracuje zawieszenie to półoś ma się gdzie ruszać. Natomiast ruszając ją ręką w lewo i prawo nie powinno być luzu lub minimalny inaczej może stukać.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Piotrek Kostek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt sty 15, 2010 00:27
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Piotrek Kostek » pt sty 15, 2010 00:39

Sprawdź piaste skrzyni biegów, czy nie ma bicia, zmierz długość półosi i przegubu :)


...

boryssc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 12:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: boryssc » pt sty 15, 2010 00:40

Dzięki za odpowiedź ale czy taki luz byłby wyczuwalny podczas jazdy, wydaje mi się że jeśli byłaby krzywa półoś dawało by to jakoś znać drganiami a tu całkowita cisza, sprawdzę jeszcze te luzy lewo-prawo zaraz po wymianie na nowy, a czy problem może leżeć gdzieś w skrzyni biegów lub jeszcze gdzieś gdzie można to jakoś sprawdzić? Koszt przegubu nie jest zbyt mały zwłaszcza jak się wymienia 3 w dwa miesiące, także proszę o jakieś dodatkowe wskazówki. Z góry dzięki



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt sty 15, 2010 10:18

Podjedź do kogoś kto to robił w tym aucie wiele razy i zna się na rzeczy. Luz tak jak pisałem musi być - minimalny ,ale musi. Może poprzedni mechanik o tym zapomniał - i skręcał tak by luzu nie było , albo zostawiał za duży i wszystko się po czasie wysypywało.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

boryssc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 12:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: boryssc » sob sty 16, 2010 00:13

Witam!!!
Przegub wymieniony to już 4, bo głębszych oględzinach okazało się że samochód najprawdopodobniej był bity i niestety półoś wbija się w przegub wewnętrzny około 1 cm za daleko no i zamiast pracować na środku pracuje przy krawędzi od strony skrzyni biegów co powoduje tak szybkie zużycie. Chciałbym się dowiedzieć czy tylko prostowanie na płycie modułowo naciągowej u blacharza jest w stanie to przesunąć czy jest jakiś mniej kosztowny sposób żeby przesunąć to wszystko bądź samą półoś. Sam pomiar na tej płycie to 500 zł + koszty naprawy przynajmniej w Sosnowcu.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » sob sty 16, 2010 00:23

Płyta byłaby najlepszym rozwiązaniem... poszukaj wśród chłopaków z regionalnego i popytaj - może ktoś ma dostęp do płyty i naciągnie taniej...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

boryssc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz lis 22, 2009 12:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: boryssc » czw sty 21, 2010 10:06

Witam!!
Odnośnie tego tematu poszukuję płyty taniej niż mi powiedziano niestety póki co nie mam jeszcze żadnych namiarów. Ale mam pytanie czy istnieje możliwość przesunięcia silnika na samych poduszkach chociaż o jakieś 5 mm podejrzewam że to już by dużo dało no i mogłoby się obyć bez naciągania.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 96 gości