wymiana popychaczy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marek245
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pt maja 01, 2009 20:38
Lokalizacja: ZSW
Kontakt:

wymiana popychaczy

Post autor: marek245 » czw sty 14, 2010 22:28

Witam mam maly problem ostatniego czasu slyszalem u siebie stuki zaworów dzisiaj chcialem pomierzyc luz zaworowy po sciagnieciu pokrywy klawiatury bylo pelno nagaru czy to moze byc wina uszczelniaczy a druga sprawa jak dlugo powinno zostac cisnienie oleju po zgaszeniu silnika ja u siebie sprawdzajac luz po chwili cisnienie spadlo i nie pozwolilo mi sprawdzic luzu



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 14, 2010 22:30

marek245 pisze:nie pozwolilo mi sprawdzic luzu
wyjaśnij co masz na myśli, przeciez luzu ma nie być jak się pospieszysz ze zdejmowaniem pokrywy po zgaszeniu silnika


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
marek245
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pt maja 01, 2009 20:38
Lokalizacja: ZSW
Kontakt:

Post autor: marek245 » czw sty 14, 2010 22:37

prawidlowo powinno sie to sprawdzac tak nagrzac silnik do wlaczenia sie wentylatora puzniej przez okolo dwie minuty utrzymywac silnik na 2500 obr zgasic silnik zdjac pokrywe i wcisnoc popychacz az do poczucia oporu luz jaki powinien byc to 0,1 ale chodzi mi o to ze nie trzyma mi cisnienia bo cwili jak zaczelem sprawdzac luz wkladalem blaszke 0,15 wydaje mi sie ze cos jest nie tak



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 14, 2010 22:50

Prawidłowo to zdejmujesz pokrywę i naciskasz mocno w dół kawałkiem twardego drewna na każdą szklankę, po ustawieniu wałka tak żeby nad badaną szklanką krzywka była w górę. Masz nie wyczuć luzu, jeśli na ktorymś wyczujesz taki luz jakby "skok" to ten regulator jest padniety. Ale to nie jest pewna metoda, z reguły wymienia sie wszystkie jesli zaczyunają charakterystycznie stukać po odpaleniu i potem nie cichną, póki cichną można jeździć


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
marek245
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pt maja 01, 2009 20:38
Lokalizacja: ZSW
Kontakt:

Post autor: marek245 » czw sty 14, 2010 23:06

no dobra a co z tym nalotem w srodku glowicy czy to wina uszczelniaczy bo to nie jest stary olej



Awatar użytkownika
roger18sx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 00:00
Lokalizacja: sanok
Kontakt:

Post autor: roger18sx » czw sty 14, 2010 23:14

jak wymieniac popychacze to i uszczelniacze zaworów by tez pasowało


VW NA ZAWSZE

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 14, 2010 23:16

marek245, uszczelniacze stare powodują duże zużycie oleju. Jeśli silnik go spala to wymieniaj bez zastanowienia, nawet jeśliby miało nie pomóc i winne byłyby pierścienie to warto to zrobić bo niewleka strata finansowa w razie czego.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Tomekg1313
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr sty 13, 2010 12:08
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Tomekg1313 » pn sty 18, 2010 10:58

Witam. Przyłącze się do tematu. Posiadam mkIII 1.8 AAM. Mam na bank szklanki do wymiany. Mam pytanie czy po wymianie popychaczy trzeba jakieś dodatkowe czynności wykonywać jak np. odczekanie pół godz do odpalenia itp.??? Czy można zmienić uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy???



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sty 18, 2010 15:02

Tomekg1313, warto zmienić gumki, można bez zdejmowania głowicy, opisy są na forum, ale mechanicy nie lubia niektórzy tego robić bo niewygodnie. Jeśli popychacze przed założeniem trzymałeś w oleju prawidłowo czyli do góry nogami to po założeniu wystarczy czas na montaż wałka i pokrywy i można w zasadzie odpalać, ale ja dla pewności zawsze parę razy pokręcę wałem kluczem żeby wiedzieć że zawory nie spotkają się z tłokami


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Tomekg1313
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr sty 13, 2010 12:08
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Tomekg1313 » pn sty 18, 2010 19:31

Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedz. Mam jeszcze pytanko jakie powinno być ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku na biegu jałowym?

Od początku gdy mam swojego AAM gdy przekręcam kluczyk zawory przez chwilę głośno klepią i kontrolka od ciśnienia oleju mryga to trwa kilka sekund aż do momentu takiego dziwnego zgrzytnięcia po czym robi się cicho i się zastanawiam co to może w silniku tak zgrzytnąć (dodam że zawsze rano)?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 380 gości