Problem z wysokimi obrotami

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stopczyk26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
Lokalizacja: dolnośląskie DSR
Kontakt:

Problem z wysokimi obrotami

Post autor: stopczyk26 » śr sty 13, 2010 08:27

Witam. Moj golfik to 1,6 RF pb + lpg. Wczoraj odpalilem auto i zostawilem je na chodzie a w miedzyczasie odsniezalem je. Po chwili obroty zaczely wchodzic coraz wyzej i zatrzymaly sie na 2 tys i utrzymuja sie tak caly czas. Spadaja dopiero wtedy gdy zgasze silnik i odpale go po kilku minutach, wtedy jest spokoj ale niezbyt dlugo bo po przejechaniu doslownie 2-3 km znow wskakuja na 2 tys. Jezdzilem tez na benzynie ale nie ma zadnej roznicy - obroty tez sa tak wysokie. Sprawdzalem podstawe gaznika wszystkie przewody od podcisnienia i wydaje sie wszystko byc dobrze. Jaka moze byc przyczyna tego?
Ostatnio zmieniony śr sty 13, 2010 08:28 przez stopczyk26, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]

[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
stopczyk26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
Lokalizacja: dolnośląskie DSR
Kontakt:

Post autor: stopczyk26 » czw sty 14, 2010 20:44

Dzisiaj zauwazylem ze jak wzrosly obroty i stojac przodem do auta z lewej strony gaznika wcisne taki silownik (czy jak to sie tam nazywa) na takiej jakby gruszce to obroty spadaja. Co moze byc przyczyna ze on sie nie cofa? Prosze o pomoc


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]

[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]

VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » czw sty 14, 2010 21:09

stopczyk26 pisze:Dzisiaj zauwazylem ze jak wzrosly obroty i stojac przodem do auta z lewej strony gaznika wcisne taki silownik (czy jak to sie tam nazywa) na takiej jakby gruszce to obroty spadaja. Co moze byc przyczyna ze on sie nie cofa? Prosze o pomoc
nastawnik przepustnicy a moze byc peknieta membrana w niej i bedzie tak sie dzialo. Bo nie bedzie odpowiedzniego cisnienia.



Awatar użytkownika
stopczyk26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
Lokalizacja: dolnośląskie DSR
Kontakt:

Post autor: stopczyk26 » czw sty 14, 2010 21:22

Ale gdyby byla peknieta membrana to chyba obroty caly czas bylyby wysokie a po odpaleniu auta sa normalne dopiero po chwili zaczynaja rosnac. Jak mozna sprawdzic ta membrane?


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]

[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]

VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » czw sty 14, 2010 21:27

stopczyk26 pisze:Ale gdyby byla peknieta membrana to chyba obroty caly czas bylyby wysokie a po odpaleniu auta sa normalne dopiero po chwili zaczynaja rosnac. Jak mozna sprawdzic ta membrane?
moze nie tyle co peknieta co uszkodzona. zeby zobaczyc trzeba rozebrac ten nastawnik co nie jest takie latwe. mozesz sprawdzic tez czy styki nie sa zasniedziale przy potencjometrze przepustnicy.



Awatar użytkownika
stopczyk26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
Lokalizacja: dolnośląskie DSR
Kontakt:

Post autor: stopczyk26 » czw sty 14, 2010 21:40

VW Golf II pisze:mozesz sprawdzic tez czy styki nie sa zasniedziale przy potencjometrze przepustnicy.
Masz moze jakies zdjecie albo cos innego zebym mogl zobaczyc ktore to styki bo nie bardzo wiem gdzie ich szukac


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]

[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]

VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » czw sty 14, 2010 22:59

stopczyk26 pisze:
VW Golf II pisze:mozesz sprawdzic tez czy styki nie sa zasniedziale przy potencjometrze przepustnicy.
Masz moze jakies zdjecie albo cos innego zebym mogl zobaczyc ktore to styki bo nie bardzo wiem gdzie ich szukac
jaki masz gaznik?? 2E2 czy 2E3??

chyba to bedzie 2E2. http://www.gaznik.pl/opis_pierburg_28-30_2e2.html tutaj cos masz.

w twoim chyba nie ma potencjometru choc moge sie mylic.
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 23:01 przez VW Golf II, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
stopczyk26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
Lokalizacja: dolnośląskie DSR
Kontakt:

Post autor: stopczyk26 » czw sty 14, 2010 23:57

Moj gaznik to 2e2


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]

[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]

Piotrek Kostek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt sty 15, 2010 00:27
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Piotrek Kostek » pt sty 15, 2010 00:36

Miałem taki sam przypadek w pierwszym moim autku. Wymień sobie zawór woskowy zamontowany na korpusie przez który przepływa woda. On reguluje zakres wolnych obrotów :) Sprawdź też czy się nie zapowietrzył i czy ma dobry przepływ wody.
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 00:37 przez Piotrek Kostek, łącznie zmieniany 1 raz.


...

Awatar użytkownika
stopczyk26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
Lokalizacja: dolnośląskie DSR
Kontakt:

Post autor: stopczyk26 » pt sty 15, 2010 01:17

Szczerze to nie bardzo znam budowe tego gaznika nazwe czesci jak wygladaja i gdzie sie znajduja wiec prosilbym o troszke dokladniejsze opisy. Poki co dzieki za wszystkie porady, jak posprawdzam wszystko to bede pisal o efektach


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]

[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]

VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » pt sty 15, 2010 12:18

http://www.gaznik.pl/schemat_ideowy_pierburg_2e2.html tutaj masz schemat ideowy twojego gaźnika.

Gdyby to był 2EE to bym ci powiedział gdzie co jest ale na twoim to za bardzo się nie znam.



Awatar użytkownika
stopczyk26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
Lokalizacja: dolnośląskie DSR
Kontakt:

Post autor: stopczyk26 » pt sty 15, 2010 23:06

VW Golf II pisze:http://www.gaznik.pl/sche...erburg_2e2.html tutaj masz schemat ideowy twojego gaźnika.
I na tym rysunku czesc nr6 - silownik podwyzszonych obrotow, jak wcisne ten silownik to obroty spadaja ale po przygazowaniu znow utrzymuja sie na wyzszym poziomie


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]

[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]

VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » pt sty 15, 2010 23:34

stopczyk26 pisze:
VW Golf II pisze:http://www.gaznik.pl/sche...erburg_2e2.html tutaj masz schemat ideowy twojego gaźnika.
I na tym rysunku czesc nr6 - silownik podwyzszonych obrotow, jak wcisne ten silownik to obroty spadaja ale po przygazowaniu znow utrzymuja sie na wyzszym poziomie
Jak masz mozliwosc to zobacz na innym gaźniku czy bedzie tak samo.

czyli mowa o tym http://www.gaznik.pl/gazniki_zdjecia/pi ... w.obr..jpg
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 23:38 przez VW Golf II, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sty 15, 2010 23:44

stopczyk26, sprawdzaj po kolei
1. zawór elektroczasowy: odłącz oba wezyki i zaślep,
2. podstawkę gaźnika: jeśli pryśnięcie po niej dezodorantem podnosi obroty jest do wymiany
3. wszystkie węzyki podciśnieniowe muszą być szczelnie założone i nie popękane
4. próbuj regulować wolne obroty śróbą z tyłu tego siłwonika o którym piszesz
5. ustaw podwyśzone obroty biegu jałowego na 3000 - szczegóły znajkdziesz na forum
6. jeśli to wszystko nie pomoże to jest jeszcze sporo rzeczy - element woskowy - idzie to wyregulować są śróbki do tego, pęknięta mambrana w zaorze wzbogacania mieszanki
Nie podaję szczegółów wszystko łatwo znajdziesz na forum.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 430 gości