Spalanie w MK2 1.8 GTi PB
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
Spalanie w MK2 1.8 GTi PB
Witam chciałem zapytać jaką ilośc paliwka powinien wypić Golfik 2 GTi 8V PB w trasie oraz w mieście, mi się wydaje że mam za duże spalanie w trasie ok 9l/100km i przy spokojnej jeździe ok 90km/h, a w mieście do 15l/100km. Oraz co można zrobić aby zmniejeszyć spalanie??
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
w trasie nawet 8L powinien spalić ale 9l to też OK natomiast w mieście powinien zejsć do około 11, Jeżeli najmniej ile spala to 15 to coś jest nie tak. Najprostsze wytłumaczenie to niedogrzany silnik...
Ja mam PF czyli bliźniaczy motor , minimalnie bardziej oszczędny od Twojego PB ale w zasadzie to jest to samo, spalanie bardzo podobne. Wiekszej roznicy jak 0,5 litra miedzy PF a PB byc nie powinno..
Ja mam PF czyli bliźniaczy motor , minimalnie bardziej oszczędny od Twojego PB ale w zasadzie to jest to samo, spalanie bardzo podobne. Wiekszej roznicy jak 0,5 litra miedzy PF a PB byc nie powinno..
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
kolego ale PB ma elektroniczny wtrysk. Nie podalega on regulacji. Dawką paliwa zawiaduje ECU. Widocznie ECU dostaje z czujnika temp wody złe wartości i do nich źle dobiera dawkę paliwa (czyli awaria czujnika temp wody niebieskiego) albo termostat masz zawieszony w pozycji otwartej i silnik jeździ niedogrzany, co skutkuje zwiększeniem dawki paliwa i zwiękoszym spalaniem.
Musisz usunąć usterkę a nie starać się ją zamaskować..
[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 17:41 ]
pytanie pomocnicze.
Ile pokazuje wskazówka od temp wody na deskce podczas tej jazdy w trasie ??
Musisz usunąć usterkę a nie starać się ją zamaskować..
[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 17:41 ]
pytanie pomocnicze.
Ile pokazuje wskazówka od temp wody na deskce podczas tej jazdy w trasie ??
Ostatnio zmieniony śr sty 13, 2010 18:41 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
Aha dzieki wielki
[ Dodano: 13 Sty 2010 17:45 ]
Wogóle nie pokazuje temp wody;/ nie wiem czemu sprawdzałem już czujniki ale one są ok a teraz nic nie robię bo za zimno jak na grzebanie musze czekać aż się trochę ociepli ale informacje się moga przydac dlaczego nie pokazuje
[ Dodano: 13 Sty 2010 17:50 ]
Teraz się zastanawiam (bo jestem nowy i jeszcze się dobrze nie znam) ale czy ten mój silnik ma napewno oznaczenie PB niby tak mi mówił i brat który już trochę jest i na forum i zna się
ale ja mam mechaniczny wtrysk 1.8 GTi 8V 112KM ale z mechanicznym wtryskiem... (tego jestem pewnien)

[ Dodano: 13 Sty 2010 17:45 ]
Wogóle nie pokazuje temp wody;/ nie wiem czemu sprawdzałem już czujniki ale one są ok a teraz nic nie robię bo za zimno jak na grzebanie musze czekać aż się trochę ociepli ale informacje się moga przydac dlaczego nie pokazuje
[ Dodano: 13 Sty 2010 17:50 ]
Teraz się zastanawiam (bo jestem nowy i jeszcze się dobrze nie znam) ale czy ten mój silnik ma napewno oznaczenie PB niby tak mi mówił i brat który już trochę jest i na forum i zna się

- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
to na pewno nie masz PB tylko prawdopodobnie wariację silnika 1.8 8v z usa na mechanicznym wtrysku czyli RV (rv z tego co wiem występowały z wtryskiem el i mech co jest swoistym ewenementem bo symbol silnika jest ten sam aczkolwiek nie mam co do tego pewności, po prostu na własne oczy widziałem RV na K-jetcie a na forum przeważnie ludzie mają RV na digi.)
pokaż zdjęcie silnika!
Albo wejdz na doppel-wobber.de w mk2 i tam sprawdz.
Zczytać też możesz kod silnika z bloku spod 4tej świecy.
[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 17:54 ]
pokaż zdjęcie silnika!
Albo wejdz na doppel-wobber.de w mk2 i tam sprawdz.
Zczytać też możesz kod silnika z bloku spod 4tej świecy.
[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 17:54 ]
pamiętaj że inny czujnik daje sygnał do wskaźnika a inny do ECU. Jesteś pewny że sygnał z niecieskiego czujnika dociera do odpowiedniego PINa ECU i ma on prawidłową wartość?MichalloGTi pisze:nie wiem czemu sprawdzałem już czujniki ale one są ok a teraz nic nie robię bo za zimno jak na grzebanie musze czekać aż się trochę ociepli ale informacje się moga przydac dlaczego nie pokazuje
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
to nie jest PB.
Po foto widać ze to 8v na mech wtrysku więc pewnie jest to RV (jeśli w ogole RV występowały z mechanicznym wtryskiem) albo co jest bardziej prawdopodobne ze jest to GX o mocy 90KM.
112 KM to on nie ma na pewno.

Po foto widać ze to 8v na mech wtrysku więc pewnie jest to RV (jeśli w ogole RV występowały z mechanicznym wtryskiem) albo co jest bardziej prawdopodobne ze jest to GX o mocy 90KM.
112 KM to on nie ma na pewno.

Ostatnio zmieniony śr sty 13, 2010 19:10 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
co do RV to ja mówię, że widziałem tylko jednego RV na mechanicznym wtrysku a było to auto z USA. Widziałem je na własne oczy, sam też zczytywałem symbol z bloku ale wiesz, nie można wykluczyć że ktoś miał rzeźbiony silnik i np blok był zmieniany. Wtedy myslelismy że to RV ale jak kolege przewiozłem PFem to mówi że różnica w osiągach kolosalna, wiec to kolejny argument za tym że to RV nie był.
Tak jak mówię: wszystkie źródła podają że RV to jednak wtrysk elektroniczny i wszyscy na forum ktorzy mają RV mają wlasnie wtrysk el. czyli digifanta.
Nie sugeruj się raczej tym że ja widziałem kiedyś jednego RV na Kjecie.
Skłaniałbym się ku wersji że posiadasz silnik GX. Musisz zczytać z bloku lub z nalepki w bagażniku. (tamten kolega też pewnie miał GX po przejsiach, z wyienonym blokiem)
Co z tym spalaniem? - hmm ja w mechaniczne wtryski się nie bawię ale to co powiedziałęm na temat czujników jest nadal aktualne. Komp w K i KE jetcie też się posiłkuje sygnałem z czujnika wody. Również awaria termostatu jest prawdopodobna.
Nie można wykluczyć że to jednak wtrysk ale z tym to ja Ci nie pomogę. pzdr
Tak jak mówię: wszystkie źródła podają że RV to jednak wtrysk elektroniczny i wszyscy na forum ktorzy mają RV mają wlasnie wtrysk el. czyli digifanta.
Nie sugeruj się raczej tym że ja widziałem kiedyś jednego RV na Kjecie.
Skłaniałbym się ku wersji że posiadasz silnik GX. Musisz zczytać z bloku lub z nalepki w bagażniku. (tamten kolega też pewnie miał GX po przejsiach, z wyienonym blokiem)
Co z tym spalaniem? - hmm ja w mechaniczne wtryski się nie bawię ale to co powiedziałęm na temat czujników jest nadal aktualne. Komp w K i KE jetcie też się posiłkuje sygnałem z czujnika wody. Również awaria termostatu jest prawdopodobna.
Nie można wykluczyć że to jednak wtrysk ale z tym to ja Ci nie pomogę. pzdr
Ostatnio zmieniony śr sty 13, 2010 19:20 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 113 gości