Montaż wspomaganie kierownicy w mk2 1.8 benzyna.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Caybel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 18:59
Lokalizacja: Chełm woj. Lubelskie
Kontakt:

Montaż wspomaganie kierownicy w mk2 1.8 benzyna.

Post autor: Caybel » wt sty 12, 2010 16:29

Witam:) To moj pierwszy post więc prosze o wyrozumiałośc!

Chciałbym na wiosne zamontowac w moim golfiku mk2 wspomaganie kierownicy lecz nigdy nie robiłem czegoś takiego... Nie wiem nawet co dokładnie jest mi potrzebne tzn. jakie elementy są konieczne do porawnego działania całego układu wspomagania. Do osób ktore robily już coś takiego:
1. Dokładnie jakie elementy są potrzebne (najprawdopodobniej będę kupował wszystko przez internet) chciałbym ominąc wszelkie pomyłki, żeby sie nie okazało w trakcie montażu, że brakuje jakiejś tulejki, srubki czy czegokolwiek innego!
2. Jak bardzo sam montaż jest trudny i pracochłonny?
3. Jakie elementy lepiej kupic nowe a jakie wydłubac z innego gofra? (np przewody nowe a maglownica stara oryginalna itp)
4. Czy odczuwalne są jakies wady montażu wspomagania? (np spadek mocy czy coś w tym stylu?)
5. Ile maksymalnie moze mnie to wszystko kosztowac?

Dziękuje za podpowiedzi:) Pozdro :D


;)

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » wt sty 12, 2010 16:41

potrzebujesz:

pompę wspomagania z łapami (górna, dolna i mocowanie z blachy), maglownice, węże (3 szt), zbiorniczek z mocowaniem, podwójne koło pasowe na wał i odpowiedniej długości pasek. jeśli chcesz mieć dokładnie full oryginał o jeszcze zapinki/mocowania przewodów, śruby do łap, sworzeń (śruba) pompy, podkładki nakrętki. To tak z głowy pisze.

Przy okazji wymień sobie manszety maglownicy i ewentualnie końcówki. Oprócz tego warto by obejrzeć czy magiel nie ma luzów czy pompa nie hałasuje itd. Kupując używki przez net możesz się naciąć na złom. Poszukaj na szrocie.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt sty 12, 2010 19:16

mate64, zapomniałeś jeszcze o wałku przegubowym między kolumną kierownicy a maglownica - jest inny dla wersji ze wspomą. I nie jestem pewien, jak jest z kołem pasowym pompy wody - czy przypadkiem nie jest inne.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » wt sty 12, 2010 20:14

Lipek81, tak masz racje wałek pośredni i osłona tegoż. Co do koła pompy wody zależy jakie napęd sie wybiera. Można tak: wał- pompa wody- pompa wspomy lub krócej wał pompa wspomy, imo rozwiązanie lepsze.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt sty 12, 2010 21:23

Oryginalnie są dwa paski - jeden od wału napędza altka, drugi od wału napędza pompę wody i pompę wspomagania. Stad potrzebne podwójne koło pasowe na wał. I teraz właśnie nie jestem pewien, bo altek napędzany jest z tego koła bliżej rozrządu, a reszta z tego koła dalej. Wynika zatem, że koło pasowe pompy wody powinno mieć większe odsadzenie, żeby było w tej samej płaszczyźnie co koło wału bardziej oddalone od rozrządu - ale nie jestem pewien na 100%

[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 20:25 ]
A chyba, że da radę zrobić tak, że pompa wody będzie napędzana tym samym paskiem co altek, wtedy rzeczywiście, drugi pasek napędzałby tylko pompę wspomy.....


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » wt sty 12, 2010 21:29

Lipek81, było kilka rozwiązań układu pasków.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2357
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Post autor: Przemek » śr sty 13, 2010 00:31

Caybel, poraz kolejny nie chce się szukać na forum milnin tematów nawet faq jest napisane :panna: :panna: :panna: :panna: tu masz opisane ci jest potrzebne http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 45b894b5cb a tu masz linka gościu chce sprzedać kompletne wspomaganie za 300zł http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#3398838


LEŚNY PRZYTULAS

Awatar użytkownika
Caybel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 18:59
Lokalizacja: Chełm woj. Lubelskie
Kontakt:

Post autor: Caybel » śr sty 13, 2010 13:52

Dobra chłopaki już mi rozjaśniliście:D Dzięki za podpowiedzi;) Ciekawe tylko czy doczeka dla mnie ten zestawik za 300zł do wiosny:P Pozdro


;)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 294 gości