Fox 1.4 TDi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Leni121
Misia:*
Misia:*
Posty: 276
Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:20
Lokalizacja: Gdynia

Fox 1.4 TDi

Post autor: Leni121 » wt sty 05, 2010 19:41

Witam
:bigok:
strasznie grzeje mi się silnik :(niestety nie mam w jaki sposób sprawdzić jaka jest temperatura bo fox nie został wyposażony w wskaźnik temperatury:( jedno co zauważyłem nie włącza się chłodnica jest zawsze zimna a wiec zacząłem poszukiwania termostatu i niestety za cholerę nie mogę go znaleźć :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: w etce tez go nie widzę na schematach czy to możliwe ze w tych nowych dieslach chłodnica załącza się inaczej niż przez termostat



Awatar użytkownika
Alex_220
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 14:12
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Alex_220 » wt sty 05, 2010 23:26

Niemożliwe.Idź od dolnego węża chłodnicy, który wchodzi do bloku silnika, a pewnie znajdziesz. Pozdrawiam


Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!

Awatar użytkownika
Leni121
Misia:*
Misia:*
Posty: 276
Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:20
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Leni121 » czw sty 07, 2010 11:24

Przeszukane wszystko ale strasznie dziwi mnie to ze potrafię dużo KM przejechać i jeszcze ani razu nie widziałem aby włączyła się chłodnica i to mnie strasznie martwi..



Awatar użytkownika
Alex_220
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 14:12
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Alex_220 » czw sty 07, 2010 14:19

Po primo. Przy tych warunkach pogodowych niewłączanie wentylatora chłodnicy w dieslu to naprawdę nic dziwnego. Silnik wysokoprężne nie nagrzewają się jak benzle i możesz być spokojny bo to żaden nadzwyczajny objaw.


Po drugo. Jeśli chcesz sprawdzić czy chłodnica się załączy to po porostu podczas postoju pogazuj i czekaj. Jeśli się nie włączy to albo termowąłcznik siadł (czujnik przy wlocie do chłodnicy, u góry). Albo, co bardziej prawdopodobne termostat się zaciął (woda krąży przy silniku, a w chłodnicy cały czas jest zimna i termowłącznik nie odpali wentylatora, bo ciecz w chłodnicy jest zimna)

Ultimo. Żeby sprawdzić czy termostat padnięty sprawdź, po rozgrzaniu silnika, czy rura idąca od chłodnicy (koło termostatu) jest zimna. Jeśli jest zimna to znaczy że termostat uszkodzony. Jeśli ciepła to termostat sprawny i przyczyna leży gdzie indziej. Swoją drogą temat wałkowany setki razy. Pozdrawiam :bigok:


Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!

Awatar użytkownika
Leni121
Misia:*
Misia:*
Posty: 276
Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:20
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Leni121 » sob sty 09, 2010 00:17

Alex_220 pisze:Niemożliwe.Idź od dolnego węża chłodnicy, który wchodzi do bloku silnika, a pewnie znajdziesz. Pozdrawiam
i termostat odnaleziony w głupiej plastikowo gumowej rurze .
po wymianie na nowy dam znać czy pomogło ale już z góry dzięki za pomoc

[ Dodano: 11 Sty 2010 16:19 ]
to wiec tak termostat wymieniony płyn zmieniony układ odpowietrzony i problem nadal ten sam :grrr: :grrr: można przejechać nawet 20km a chłodnica cały czas zimna i wąż od chłodnicy do bloku silnika tak samo
Ostatnio zmieniony pn sty 11, 2010 17:19 przez Leni121, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Allwall
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: wt gru 30, 2008 20:22
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: Allwall » wt sty 12, 2010 14:42

jeździsz i chłodnica ciagle jest zimna tak? a wskaźnik pokazuje wysoką temp silnika? wg mnie nie ma cyrkulacji wody, albo masz zator lodowy gdzies (ja tak miałem) albo niesprawną pompę wody. nie ma innej opcji, woda nie krąży. i pewnie mało weszło nowego ci płynu jak zlałeś stary co? jak mało to zator, jak nie to pompa


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3315776&highlight=#3315776

Awatar użytkownika
Leni121
Misia:*
Misia:*
Posty: 276
Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:20
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Leni121 » wt sty 12, 2010 15:17

Allwall pisze:a wskaźnik pokazuje wysoką temp silnika?
problem jest właśnie taki ze fox nie jest wyposażony w wskaźnik temperatury :)
Allwall pisze:jeździsz i chłodnica ciagle jest zimna tak
caly czas zimna i wąż od chlodnicy do bloku silnika tez
Allwall pisze:, albo masz zator lodowy gdzies (
samochód garażowany wiec chyba nie możliwe :)
Allwall pisze: i pewnie mało weszło nowego ci płynu jak zlałeś stary co
płynu weszło coś kolo 5 litrów wiec układ cały napełniony i odpowietrzony
jak wlałem płyn to sprawdzałem ze wszędzie był i w bloku i w chłodnicy

caly czas nie mam pojęcia czemu w ogóle nie grzeje się chłodnica tak jak by ten płyn w ogóle nie krążył w obiegu

[ Dodano: 12 Sty 2010 14:18 ]
aa i jeszcze jedno gdy samochodem po dłuższej trasie przyjadę to z pod maski strasznie paruje !!!!



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » wt sty 12, 2010 17:08

Pragnę zauważyć, że wąż dolny od chłodnicy będzie zimny, u góry będzie ciepły. Normalna sprawa. Przy otwarciu dużego obiegu chłodniejszy czynnik idzie do bloku. Jeżeli wąż górny jest ciepły to jest OK. U mnie np w obecnej temperaturze na zewnątrz, chłodnica jest ciepła właśnie w okolicy węża , którym wpływa chłodziwo. Czujnik temperatury cieczy jest na wyjściu chłodziwa z silnika nie na wejściu. Leni121, zerknij na google na schemat obiegu wody w układzie i sie dowiesz co i jak. Chłodnica cieplejsza może być wg mnie gdy temperatury są wyższe, bo w zimie szybciej sie chłodzi płyn. Zatoru raczej nie powinieneś mieć, bo byś nie odpowietrzył układu.



Awatar użytkownika
Alex_220
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 14:12
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Alex_220 » wt sty 12, 2010 19:07

Toledziak pisze:Pragnę zauważyć, że wąż dolny od chłodnicy będzie zimny, u góry będzie ciepły. Normalna sprawa.
Błąd. To nie jest normalna sprawa!! Jeżeli wąż dolny jest zimny to wskazuje to na uszkodzenie termostatu. W momencie kiedy termostat się otwiera to nie tylko wpuszcza zimną wodę do bloku, ale także powoduje że gorąca ciecz ma kontakt z tym wężem i powinien być on gorący.


Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » wt sty 12, 2010 19:22

Sugerujesz,że poniekąd miesza się woda gorąca z zimną, mimo że tuż obok jest pompa wody? Z ciekawości sprawdze też w innym PD, ale wg mnie dolny wąż musi być chłodny, by móc odebrać ciepło z silnika. Po to jest przecież chłodnica, by obniżać temperaturę cieczy z tych 90 stopni. Wtedy odbiór ciepła z silnika jest efektywny. Poza tym w lecie moze być faktycznie cieplejszy wąż, ale w zimie ciepło jest szybciej oddawane.
Ostatnio zmieniony wt sty 12, 2010 19:27 przez Toledziak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Alex_220
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 14:12
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Alex_220 » wt sty 12, 2010 19:36

Sprawdzone naukowo uwierz :bigok: Miałem problem z przegrzewaniem silnika. Mechanik dotknął dolny wąż powiedział, że zimny i na 99,9% termostat zacięty. Po wymianie na nowy wszystko okej. Po rozgrzaniu silnika oba węże mam gorące.

Zauważ też, że termostat nie wpuszcza zimnej wody na blok gwałtownie( gdyby ta woda wpływała strumieniem to blok silnika pękł by na pół) :chytry:

Po otwarciu termostatu ciecze powoli się mieszają i dlatego dolny wąż powinien być ciepły. Pozdrawiam :helm:


Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » wt sty 12, 2010 19:41

A ja po zmianie termostatu dolny wąż mam chłodny. A termostat chodzi jak najbardziej OK. Miałem niedogrzane auto wcześniej i teraz jest OK. Zgadza się,że termostat nie wpuszcza gwałtownie wody w blok. Mogę się mylić, bo wszystkiego nie wiem :) ale z obserwacji własnych wytoczyłem takie sformułowania jak wyżej :)
Ostatnio zmieniony wt sty 12, 2010 19:41 przez Toledziak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » wt sty 12, 2010 19:44

Leni121 pisze:caly czas nie mam pojęcia czemu w ogóle nie grzeje się chłodnica tak jak by ten płyn w ogóle nie krążył w obiegu
, a jak wygląda sprawa ogrzewania kabiny działa?
Leni121 pisze:[ Dodano: 12 Sty 2010 14:18 ]
aa i jeszcze jedno gdy samochodem po dłuższej trasie przyjadę to z pod maski strasznie paruje !!!!
skąd ta para leci? może masz uszkodzony korek w zbiorniczku wyrównawczym i nie trzyma ciśnienia?
Ostatnio zmieniony wt sty 12, 2010 19:45 przez Przemo440, łącznie zmieniany 2 razy.



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Toledziak » czw sty 14, 2010 23:07

Alex_220, posłuchaj tego ... re=related gość wyraźnie mówi, jeśli termostat byłby zamknięty górny wąż byłby zimny! Wg mnie z dolnym wężem jest wszystko OK. Taka jest kolej rzeczy. Chłodnica działa jak kaloryfer (tyle że jest jeszcze chłodzona pędem powietrza). Góra to zasilanie, dół to powrót o temperaturze pomniejszonej o wynik oddawania ciepła. Po inżyniersku o pewną wartość delta T. Tylko nie pomyślcie,że sie kłócę.
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 00:33 przez Toledziak, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 435 gości