Alternator

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ha3n
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 06:26
Lokalizacja: Cz-wa

Alternator

Post autor: ha3n » wt sty 12, 2010 13:13

Witam.

Od pewnego czasu, zaczeła mi migac lampka od łądowania.
Początkowo myslalem ze to szczotki , czyli wymieniłem regulator napiecia na nowy i dalej to samo.

Przymierzam sie do wymiany diod w alternatorze lecz niewiem jakie tam sa, wiec moze wiecie jakie sa tam diody , albo posiadacie jakis schemat, alternatora, czy cos w tym stylu co pomoglo by mi w tym problemie ?.
Autko: MK3 GT TDI 1Z 94



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt sty 12, 2010 13:23

nie wiem czy w ogole dostaniesz takie diody
sa to diody o innej budowie niz inne
w alternatorze masz diody plusowe i minusowe, nazwa zalezy od budowy diody
lepiej bedzie chyba kupic uzywany alternator
moze byc tez uszkodzone uzwojenie stojana i lampka tez sie bedzie palila
Ostatnio zmieniony wt sty 12, 2010 13:23 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » wt sty 12, 2010 17:06

Wymiana diod, szczególnie tych prądowych, jest właściwie w domowych warunkach bardzo trudna. Albo kup cały układ prostowniczy i go wlutuj w alternator, albo jak Kolega wyżej radzi - cały używany.
Nawet nie wiem czy takie diody dostanie luzem kupić



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt sty 12, 2010 17:29

na sam początek to sprawdź diody wzbudzenia , są trzy , odpowiednik to 1N4007 , koszt to 2 zł , wymiana możliwa , diod prostowniczych nie dasz rady wprasować do radiatora , wtedy wymiana całego mostka



Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » wt sty 12, 2010 17:39

wieksza robota, generalnie jak się weźmiesz za wymianę diod to może cały mostek by można było zmienić, wiem że w łodzi jest to możliwe, jak byś tak robił to masz możliwość od razu zmierzenia uzwojeń czy wszystko z nimi ok.

tak jak kolega wyzej pisze możliwe że generator się nie chce się wzbudzać, lub spalona jakaś dioda i nie prostuje nam prądu


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » ndz sty 31, 2010 23:48

Podepne sie pod temat
ha3n, jakiej mocy masz alternator?

U mnie spada napięcie jak włacze swiatła o 0,3V. Wsadziłem sobie podgrzewacz wody z trzema swiecami każda po 300W czyli po 25A razem dają 75A i na trzech napiecia spada do 12V bardzo mocno obciąża alternator.
Mi sie wydaje ze jak mam 90A to powinien spokojnie wytrzymać światła i podgrzewacz. Zastanawiam sie czy nie dac go do regeneracji wymiana łoźysk, szczotek tylko czy to coś da.
następna sprawa po odpaleniu auta musze chwile poczekać aby załączyć podgrzewacz bo napiecie leci z 14 do 12V. Teraz grzeje dwiema świecami 600W 50A i moc spada do 13,5V na swiatłach. To oznaka że się kończy alternator czy za bardzo daję mu popalić?
Ostatnio zmieniony pn lut 01, 2010 00:08 przez Komas, łącznie zmieniany 2 razy.


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn lut 01, 2010 00:39

Ta "chwila" to zapewne czas gdy grzeją świece fabryczne (już 32A) a jeśli jeszcze są świece do podgrzewania płynu (czy ma takie Kolega?) to kolejne 40A. Po ich wyłączeniu, w instalacji jest już mniejsze obciążenie - i to jedna strona zjawiska.
Inna to taka, że mimo tego wszystkiego, nie powinno napięcie być tak cięte. Można sprawdzić zwykłe sprawy: klemy, masy itp. ale czy aby nie jest uszkodzona jedna z faz w alternatorze, możliwe jest to do pewnego sprawdzenia dopiero po rozbiórce altka. Znane w takich wypadkach objawy jak ładowanie dopiero od wyższych obrotów - w przypadku mocnych alternatorów może ujść uwadze. Mają po prostu duży nadmiar mocy i brak fazy może się ujawnić dopiero w ekstremalnych sytuacjach.
Regulator będzie dobry, bo w warunkach w jakich potrafi - napięcie utrzymuje.



Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » pn lut 01, 2010 00:57

Mi sie wydaje ze mam po prostu za słaby alternator. Podgrzewacz płynu jaki mam zainstalowany posiada 3 swiece zarowe każa pobiera 25A. Podłączyłem 2 czyli 50A pozostałem 20A pozostaje mi na światła przednie 110W około 9A światła tylne, stopy, nadmuch, radio i oswiatlenie deski na to pozostaje mi 10A wytedy alternator jest obciazony na maxa. Wiec nie ma co sie dziwic jak włącze 3 świece w podgrzewaczu razem 75A że alternator zdycha i moc spada do 12,5V. Wydaje mi sie ze moj alternator ma 70A.

Mam pytanie jak sprawdzić moc mojego alternatora? Napisy na nim sa zatarte i ich ne odczytam
Ostatnio zmieniony pn lut 01, 2010 01:04 przez Komas, łącznie zmieniany 2 razy.


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

ZS12

Post autor: ZS12 » pn lut 01, 2010 01:07

Komas pisze:Mi sie wydaje ze mam po prostu za słaby alternator. Podgrzewacz płynu jaki mam zainstalowany posiada 3 swiece zarowe każa pobiera 25A. Podłączyłem 2 czyli 50A pozostałem 20A pozostaje mi na światła przednie 110W około 9A światła tylne, stopy, nadmuch, radio i oswiatlenie deski na to pozostaje mi 10A wytedy alternator jest obciazony na maxa. Wiec nie ma co sie dziwic jak włącze 3 świece w podgrzewaczu razem 75A że alternator zdycha i moc spada do 12,5V. Wydaje mi sie ze moj alternator ma 70A.

Mam pytanie jak sprawdzić moc mojego alternatora? Napisy na nim sa zatarte i ich ne odczytam
w vr6 przy klimie miałem 120a a jeśli chodzi o migającą kontrolkę to u mnie okazało się że była to przetarta wiązka instalacji



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn lut 01, 2010 07:17

Komas pisze:Mi sie wydaje ze mam po prostu za słaby alternator. Podgrzewacz płynu jaki mam zainstalowany posiada 3 swiece zarowe każa pobiera 25A. Podłączyłem 2 czyli 50A pozostałem 20A pozostaje mi na światła przednie 110W około 9A światła tylne, stopy, nadmuch, radio i oswiatlenie deski na to pozostaje mi 10A wytedy alternator jest obciazony na maxa. Wiec nie ma co sie dziwic jak włącze 3 świece w podgrzewaczu razem 75A że alternator zdycha i moc spada do 12,5V. Wydaje mi sie ze moj alternator ma 70A.

Mam pytanie jak sprawdzić moc mojego alternatora? Napisy na nim sa zatarte i ich ne odczytam
nie wiem jaki masz silnik ale 1Z maialy 70 lub 90A
przrydaloby sie troche zwiekszy ten alternator
jezeli znajdziesz na nim nr to z teo nr mozna spradzic co to za altek
w ktorym miejscu mierzysz napiecie?
sprawdz napiecie na alternatorze (masa z alteranatora, plus - zacisk srubowy) i napiecie na akumulatorze - jezeli bedzie znaczna roznica to spawdz mase alternatora, zwieksz przekroj przewodu od alternatora



Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » pn lut 01, 2010 10:39

Silnik mam AHU a napiecie mierze na aku

P.S.
Napiecie na aku i na zaciskach alternatora jest takie same
Ostatnio zmieniony pn lut 01, 2010 13:57 przez Komas, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 224 gości