Korektor położenia świateł

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

arus666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr lis 15, 2006 14:04
Lokalizacja: Łódź

Korektor położenia świateł

Post autor: arus666 » wt sty 12, 2010 11:18

Witam

Od jesieni mam problem z jednym reflektorem, a mianowicie prawa lampa "zjechała" na dół i nie reaguje na ustawienia korektora położenia świateł. Od czasu do czasu lampa potrafi podjechać do góry, następnie zjechać do dolnego położenia i tak pozostać.

Jeszcze jesienią podjąłem próbę rozwiązania usterki, wymontowałem silniczek z reflektora rozebrałem, oczyściłem osuszyłem (było trochę wilgoci pomimo uszczelki). Niestety po zmontowaniu wszystkiego, ustawieniu świateł i przekręceniu zapłonu lampa zjechała na dół jak wcześniej.

Czy ma ktoś schemat tego układu, może wie jakie sygnały dochodzą na kostkę i skąd?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt sty 12, 2010 11:48

a dobrze osadziłes trzpien korektora w gniazdo lustra??????



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt sty 12, 2010 12:00

arus666, plus i minus w bocznych stykach, w środkowym napięcie zmienne od ok. 7-12V . Przełóż silnik na lewą stronę i sprawdź czy działa, jeśli nie to jest zepsuty. Rozbierz jeszcze raz, zwróć uwagę na właściwe oczyszczenie i ustawienie w takich "gniazdkach" potencjometru suwakowego który tam jest. A nie to 4 dychy na szrocie za silnik dobry.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt sty 12, 2010 12:12

Obrazek


sterowanie to jest tylko zwykły potencjometr , elektronika silniczka działa na zasadzie porównania stanów napięć , i ustawia silniczek w danym położeniu , jeśli miałeś zalane , to najprawdopodobniej masz uszkodzony , jeśli masz jakiegoś elektronika pod ręką to zrobi to bez problemu



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 366 gości