silnik na Pierburg'u 2EE
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
silnik na Pierburg'u 2EE
Witam. Mam problem ze swoim golfem. jest to model z 88r. w wersji CL z silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 70KM (teoretycznie). No i jest on na gaźniki 2EE który owiany jest niezbyt dobrą opinią gdyż poziom zaawansowania jest okrótnie kosmiczny. Dobra troche suchych faktów : silnik odpala na ciepło i zimno (pare razy trzeba zakrecic) i przytrzymać na gazie (nie chodzi mi tu o LPG) podczas jazdy potrafi tak jakby odcinać paliwo co skutkuje takim szarpaniem... a gdy chce go przycisnąć przy wyprzedzaniu to wiadomo redukcja i gaz w podloge.. i tu sie zaczynają niezłe jaja xD jeżeli gazu dodaje powoli to silnik jakos sie tam buja ale jak od razu depne w podłoge to jest tak że przez 2-3 sekundy poprostu wgniata w fotel i nastepnie nastaje taka dziura w mocy i poprostu jakbym jechał bez gazu... tak jakby sie gaźnik przelewał. Byłem z tym u mechanika. Zostawilem auto u niego i na drugi dzien poszedlem po odbiór po otworzeniu maski zauważylem nowe przewody od ciśnienia do gaźnika. Mechanik powiedzial ze naprawianie jest bez sensu bo silnik "umiera" nie wiem co mial na myśli ale Ja slysząc to prawie sie popłakałem... i mowie "jak to?!?!" przecieżsilnik nie bierze oleju ani grama nic nie cieknie tylko te obroty silnika spowodowane pewnie jakas awarią gaźnika. teraz myśle o wstawieniu gaźnika od fiata 125p ale nie moge nigdzie go znaleźć i nie wiem jak sie za to zabrać... na forum znalazlem temat o SWAP'ie gaźnika ale to jakos dla mnie za bardzo skomplikowane... Jeżeli macie jakies pomysły rady to prosze o pomoc !!
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Z tego co opisales to wyglada to jak by brakowalo paliwa w gazniku.Z tego co pamietam to byl tam przy siniku filtr paliwa taki metalowy jest pytanie czy go kiedys wymieniales a moze tez byc przyczyna w pompie paliwa moze wymien na nowa.
A panu mechanikowi podziekuj za dobra diagnoze facet jest DE BEST !!!! Chyba trzeba go unikac.
A panu mechanikowi podziekuj za dobra diagnoze facet jest DE BEST !!!! Chyba trzeba go unikac.
-
- Użytkownik
- Posty: 454
- Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
- Lokalizacja: Sanok
- Auto: mk2
- Silnik: vr6
- Kontakt:
Re: silnik na Pierburg'u 2EE
Kolego powiem Ci jak wyglądała regeneracja gaźnika od fiata 126p kupionego w sklepie
Wykręcano wszystko co się dało wykręcić i wyjąć z niego
Zanurzało się go później na kilkanaście sekund(około 20 )w słabszym roztworze kwasu z akumulatora ,po wyjęciu od razu w wodę by go wypłukać
Z wody pod sprężarkę wydmuchać wszystkie kanałki
Po tym wszystkim składano go do kupy jak trzeba to wymiana przepustnicy
Regulacja na oko i do klienta
Spróbuj może pomoże przy fiatach i polonezach pomagało tylko z kwasem ostrożnie bo może pryskać !! (jeżeli to gaźnik)
Wykręcano wszystko co się dało wykręcić i wyjąć z niego
Zanurzało się go później na kilkanaście sekund(około 20 )w słabszym roztworze kwasu z akumulatora ,po wyjęciu od razu w wodę by go wypłukać
Z wody pod sprężarkę wydmuchać wszystkie kanałki
Po tym wszystkim składano go do kupy jak trzeba to wymiana przepustnicy
Regulacja na oko i do klienta
Spróbuj może pomoże przy fiatach i polonezach pomagało tylko z kwasem ostrożnie bo może pryskać !! (jeżeli to gaźnik)
-
- Użytkownik
- Posty: 454
- Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
- Lokalizacja: Sanok
- Auto: mk2
- Silnik: vr6
- Kontakt:
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
A jest tam przy aparacie zaplonowym gruszka z podcisnieniem?Jesli jest to dobrze by bylo ja sprawdzic tam lubi strzelic membrana.Swap gaznika poloneza widzialem no golfy chodza na tym tylko trzeba przerobic kolektor ssacy.U nas w grupie ma taki kolega taki wlasnie gaznik.Podejrzewam ze na forum jest opis tylko trzeba poszukac.
u mnie była podobna sytuacja... silniczek na wysokich obrotach przerywał tak jakby nie dostawał wystarczającej ilości paliwa... (1,6D) wymiana filtra paliwa pomogła.. pewnie cały był zawalony i nie wymieniany od bardzo dużo czasu . a ten filterek to metalowa puszka. U mnie znajduje się z lewej strony mniej więcej na wysokości pokrywy zaworów. Tak jak kolego pisał wymień na nowy może pomoże... U mnie leży w obejmie która jest skręcana na śrubę (krzyżak). Luzujesz ją, luzujesz opaski od przewodów paliwowych i filterek do kosza
no pain, no gain
chodzi o takie cudko?? -> http://allegro.pl/item860952365_filtr_p ... 80_90.html
bo u mnie to raczej wygląda o tak -> http://allegro.pl/item876192181_clean_f ... troen.html jakaś tandeta xD
bo u mnie to raczej wygląda o tak -> http://allegro.pl/item876192181_clean_f ... troen.html jakaś tandeta xD
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
pytlex, masz uszkodzony potencjometr przepustnicy, albo połączenie do niego. Poszukaj na forum, bo już kilka razy pisałem na ten temat. Odłącz wtyczkę od potencjometru i się przejedź, zobacz, czy coś się zmieniło, jak nie, albo objawy są takie same, tylko bardziej nasilone, to jest właśnie ten potencjometr. Ale na samym początku podłącz wszystko tak, jak było oryginalnie.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=900 - dokładnie na tej stronie jest zdjęcie tego potencjometru. W ogóle warto przeczytać ten wątek - dużo, ale można się wiele dowiedzieć.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 225 gości