Gdzie wtyczka czujnika temperatury cieczy w ALH?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Woski
Forum Master
Forum Master
Posty: 1482
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 12:13
Lokalizacja: bad homburg

Gdzie wtyczka czujnika temperatury cieczy w ALH?

Post autor: Woski » pt mar 20, 2009 19:39

Jak w temacie

Gdzie w mk4 alh znajduje sie wtyczka czujnika temperatury cieczy.
Mile widziane zaznaczenie na jakims zdjeciu ;)

z gory dzieki za pomoc
pozdro
Ostatnio zmieniony pn mar 23, 2009 22:31 przez Woski, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
synec
Forum Master
Forum Master
Posty: 1777
Rejestracja: pn mar 10, 2008 10:39
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: synec » pt mar 20, 2009 19:44

też się przyłączam do pytania.... :grin:



Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » pt mar 20, 2009 21:14

czujnik cieczy to 9
Obrazek
mam nadzieję, że pomogło :okej:


[b]148KM/326Nm[/b]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob mar 21, 2009 09:26

proszę bardzo :

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
synec
Forum Master
Forum Master
Posty: 1777
Rejestracja: pn mar 10, 2008 10:39
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: synec » sob mar 21, 2009 22:28

wow podziękował :grin: :helm: :grin: :helm:



Awatar użytkownika
insected
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob wrz 27, 2008 17:09
Lokalizacja: Kraków

Post autor: insected » pt sty 08, 2010 15:35

Witam

Mam jeszcze jedno pytanie do tego tematu. Po wnikiliwym przestudiowaniu wpisów na forum zorientowałem się iż objawy w moim golfiku wydają się być typowe:

1. Wskazówka temperatury rośnie do 90 stopni potem nagle szybko spada potem znowu się wznosi
2. Zdarza się że wolne obroty nagle podskakują na 1100
3. Przy zapalaniu na ciepłym silniku występuje czasami efekt że autko samo dodaje gazu, od razu po odpaleniu robi sobie szybką przegazówkę na wysokich obrotach.

Z komputera wyszła awaria czujnika G62. I tu moje pytania:

1. Dostałem się do czujnika, ściągnełem z nigo wtyczkę i zawleczkę (która przy okazji się rozpadła) i nie mogę wyciągnąć czujnika z silnika. Jak na razie próbowałem tylko ręcznie bo nie wiem czy można go atakować kombinerkami...

Czy jest jakiś dobry sposób na wytarganie go z silnika przy tak małej ilości miejsca, może ktoś kto robił wcześniej ma jakąś poradę ?

2. Jaki czujnik powinienem zakupić ? z oględzin wtyczki wynika że ma 4 piny i jest w kształcie kwadrata z jednym bokiem w łuku. W sklepie dowiedziałem się że dla mojego modelu są dwa rodzaje: zielony i niebieski.... a z tego co widzę zamontowany jest czarny.

Proszę o podanie symbolu który rozwieje wątpliwość w sklepie motoryzacyjnym

Moje autko to Golf 1.9TDI 115KM Rok 2000 Silnik AJM

Proszę o poradę



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » pt sty 08, 2010 16:27

insected pisze:Czy jest jakiś dobry sposób na wytarganie go z silnika przy tak małej ilości miejsca, może ktoś kto robił wcześniej ma jakąś poradę ?
Nie wiem ile tam masz miejsca ale spróbuj go rozruszać na boki, uszczelka go pewnie trzyma.
insected pisze:Proszę o podanie symbolu który rozwieje wątpliwość w sklepie motoryzacyjnym.
Moje autko to Golf 1.9TDI 115KM Rok 2000 Silnik AJM
Skoro kwadratowa wtyczka to będzie czujnik o numerze: 059 919 501



Awatar użytkownika
insected
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob wrz 27, 2008 17:09
Lokalizacja: Kraków

Post autor: insected » pt sty 08, 2010 17:55

Odszukałem na forum post w którym podane są typy czujników do silnika AHL i z tego co widzę to moja wtyczka wyglądała dokładnie tak:

Obrazek

Czy taki właśnie czujnik a więc o symbolu 059 919 501A będzie odpowiedni (przypominam że mój silnik to AJM) ?

Co do sposobu demontażu to rozumiem że czujnik trzeba wyrwać na siłę. Wchodzą w grę szczypce i kombinerki czy raczej go połamię na kawałki ?

Teraz pytanie w kwesti płynu chłodzącego, który ma uciekać przez ten otwór:

Czy nie ma sposobu aby uniknąć kąpieli w płynie ? Nie można np spuścić 1L z układu jakimś zaworkiem na dole chłodnicy albo czymś podobnym, a po "suchej" wymianie czujnika zalać ten 1L z powrotem do zbiornika wyrównawczego ?


Dziękuję za każdą pomoc (jestem początkującym forumowiczem) :kwiatek:



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » pt sty 08, 2010 18:22

insected pisze:czujnik trzeba wyrwać na siłę
nie koniecznie, jak wyżej Koledzy napisali, wyciągasz wtyczkę, póżniej zawleczkę i czujnik, najlepiej poruszać nim na boki by uszczelka puściła przy tym należy zwrócić uwagę by nie wleciała do środka(w przypadku silników z czujnikiem zamontowanym wtykiem pionowo)
insected pisze:na dole chłodnicy
tak jest zawór, bądź wężem dolnym :bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
Tekiera
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: wt sty 06, 2009 18:54
Lokalizacja: Rzeszow
Kontakt:

Post autor: Tekiera » pt sty 08, 2010 22:00

koledzy zastanawia mnie co to jest na pierwszym zdjęciu zamieszczonym przez kolegę Sztomel te trzy kabelki wchodzące tak do tego króćcu co jest zamontowany czujnik temp dodam ze mam bore z silnikiem AHF a kolega ma golfa z tym samym silnikiem i tego nie ma co to jest??


Moja Bora!!
___________
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=265229

Ryszardo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Ryszardo » pt sty 08, 2010 22:11

Są to przewody do 3 świec żarowych, które podgrzewają płyn chłodzący. Nie wszystkie silniki to mają. Auto szybciej się nagrzewa wewnątrz. Pozdrawiam.



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf MK7.5 Variant
Silnik: DGTE

Post autor: Toledziak » pt sty 08, 2010 22:28

insected, 3 razy wyjmowałem u siebie czujnik temperatury wody, bo mi nie trzymał i wróciłem do ori - tzn tego czarnego bo i tak był dobry. Powodem powrotu do czarnego (fabrycznego)było to że ostatnia część miedziana czujnika (tam gdzie są wytłoczone oznaczenia) nie wchodziła do końca, była większa o 0,5 mm. Nota bene kupiłem ori czujnik. Wymieniałem przy okazji wymiany termostatu. Czujnik zwróciłem na reklamacji i mi ją uznali. Oczywiście opisałem co i jak, że za duża średnica itd. W ASO się dowiedziałem,że lubią króćce pękać. No i możliwe, bo jak za duża średnica + na siłe wpakowany czujnik+nagrzewani i chłodzenie króćca = pęknięcie po jakimś czasie. Niewiele wody Ci zejdzie spuszczając z chłodnicy. Najlepiej jest wsadzić butelkę po mineralce w okolice turba, pod króciec z czujnikiem podstawić lejek z wężykiem i spuścić płyn do butelki. Wyleci około 2 - 3 litrów. Wiadomo,że troche się uroni przy tym. Czujnik jest zassany przez uszczelkę (taki oring). Wyjąć go można delikatnie ruszając nim. A powiedz przy okazji czy spuściłeś ciśnienie z układu przed wszystkim? Jak nie to odkręć zakrętkę zbiorniczka na płyn i zobacz czy możesz wyjąć czujnik. Co do koloru to wchodzi do Ciebie zielony z wtyczką na 4 piny+ nowa uszczelka - ori 3 zł ASO zamiennik 2 zł (ona pęcznieje wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego i uszczelnia wszystko)+ zawleczka plastikowa za 2 zł lub w ASO za 3 zł.
Ostatnio zmieniony pt sty 08, 2010 22:33 przez Toledziak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
insected
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob wrz 27, 2008 17:09
Lokalizacja: Kraków

Post autor: insected » sob sty 09, 2010 12:23

Dzięki za podpowiedzi. Kupiłem zielony czujnik, oring oraz nową zawleczkę i zaraz zabieram się do wymiany :food: . Zobaczę jak ten dowy czujnik da sobie radę z temperaturą i utrzymaniem ciśnienia.



Awatar użytkownika
Tekiera
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: wt sty 06, 2009 18:54
Lokalizacja: Rzeszow
Kontakt:

Post autor: Tekiera » sob sty 09, 2010 17:02

Ryszardo pisze:Są to przewody do 3 świec żarowych, które podgrzewają płyn chłodzący. Nie wszystkie silniki to mają. Auto szybciej się nagrzewa wewnątrz. Pozdrawiam.

a jak można sprawdzić czy to działa??


Moja Bora!!
___________
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=265229

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 125 gości