Dziwny problem z odpaleniem zimnego silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » czw sty 07, 2010 15:23

gracek1906 pisze:A jak włączasz zapłon to słyszysz że pompka chodzi tak luźno czy pod oporem(pompuje paliwo)? Próbowałeś dodać gazu przy rozruchu? Może to być jeszcze wina nastawnika lub czujnika przepustnicy.
Pompa pracuje tak jak wcześniej za dobrych czasów, żadnej różnicy w tym zakresie. Przy kręceniu jak dodaję gazu zero reakcji, auto pomęczy się na rozruszniku kilkanaście sek. i odpala, nie telepie, pali dobrze, mogę przegazować nic podejrzanego poza odpaleniem.



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: gracek1906 » czw sty 07, 2010 15:30

Kiedyś dawno temu jak jeszcze miałem 126p :grin: to miałem podobny problem, winą był kondensator przy cewce.



Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: macbu » czw sty 07, 2010 15:34

NIc sie nie stanie poprostu silnik bedzie chodził na standardowych ustawieniach... komp nie bedzie brał pod uwage opornosci czujnika... smialo odpalaj i daj znac... czy sie cos zmienilo...


Macbu

Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » czw sty 07, 2010 15:40

macbu pisze:NIc sie nie stanie poprostu silnik bedzie chodził na standardowych ustawieniach... komp nie bedzie brał pod uwage opornosci czujnika... smialo odpalaj i daj znac... czy sie cos zmienilo...
ok. po 16.00 odezwę się.

Co do cewki to jestem trochę teraz zbity z tropu bo nie brałem jej do uwagę.

[ Dodano: Czw Sty 07, 2010 14:47 ]
Ach zapomniałem na początku dodać, że z racji tego, że w aucie jest LPG założony mam wyłącznik który resetuje kompa po zgaszeniu silnika, żeby nie łapał błędów od gazu, może to ma jakieś znaczenie.

[ Dodano: Czw Sty 07, 2010 18:05 ]
Niestety postój z podniesionym zadkiem nic nie dał. 30 s. męczenia odpalenie i bezproblemowa podróż do domu z pracy - 25 km. Jutro pokombinuje z czujnikiem tem i trzeba auto dopiąć pod kom, choć pewnie usterka ze strony pompy na vagu nie wyskoczy.



Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: macbu » pt sty 08, 2010 09:34

Ach zapomniałem na początku dodać, że z racji tego, że w aucie jest LPG założony mam wyłącznik który resetuje kompa po zgaszeniu silnika, żeby nie łapał błędów od gazu, może to ma jakieś znaczenie.

tez moze to byc przyczyna... sprobuj bez wylanczania... a w przyszlosci mozesz sobei zamontowac wylacznik pompy paliwa...

myslalem jeszcze o tym... i pamietam ze jeszcze kolega mial podobny problem... si eokazalo ze popsula mu sie pompka paliwa wymienil na nowa ale podrubke i nie miala takiego cisnienia 3 tygodnie z tym walczyl po czym kupił oryginal troche kosztował ale problemy sie skonczyly... dodam jeszcze ze jak jzu odpalil to paliwo ciaglo ale jak chcial mocno przyspieszyc to go dławilo... ale to tylko tak na marginesie... a i to dzialo sie w oplu... a jak jezdzisz na gazie to jaki stan paliwa w baku masz? i czy pompka pracuej bo moze jkaiegos syfu zalapała i chyba cos ja ogranicza...

ale tak główkuje i chyba pompa do wymiany... jak juz jedziesz to w ukladzie masz troche wieksze cisneinie wiec mzesz roznicy nie odczuć...

najpier lepiej zaczac od rzeczy dorbniejszych
Ostatnio zmieniony pt sty 08, 2010 09:42 przez macbu, łącznie zmieniany 1 raz.


Macbu

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pt sty 08, 2010 10:59

mam identyczny problem jakkristo, tylko że ja nie mam gazu i kręcenie u mnie trwa jakieś 5-6 s a wcześniej palił normalnie bez żadnych problemów, podczas jazdy nie ma również żadnych problemów, podobnie jak kolega wymieniłem eksploatacyjne części, nie ruszany był wtryskiwacz, cewka (zamiennik), pompa paliwa i komputer


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pt sty 08, 2010 12:08

T.O.B.I. pisze:mam identyczny problem jakkristo
Kochane ABU

[ Dodano: Pią Sty 08, 2010 11:12 ]
Nawiązując do pompy paliwa to jest ona naprawialna?, a jeżeli nie to może ktoś wie jaki ma symbol bo w sklepach mają różne dane z katalogów a to ciśnienie 1 bara, lub 1,2 bara, 3 bara.

[ Dodano: Pią Sty 08, 2010 12:40 ]
Zrobiłem teraz taki oto eksperyment: auto było zagrzane zgasiłem je i odłączyłem całkowicie czujnik tem. i auto odpaliło bez problemu i dobrze pracowało, wprawdzie na desce nie miałem wskazania tem. Co o tym sadzicie ? Auto ciepłe powinno odpalić bez problemu bez czujnika ?
Ostatnio zmieniony pt sty 08, 2010 12:13 przez kristo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pt sty 08, 2010 14:02

a jakie były obroty przy odłączonym czujniku? z tego co pamiętam to powinny się lekko zwiększyć, silnik powinien dostawać więcej paliwa, sprawdź na zimnym odpalanie bez czujnika, w twoim przypadku przy gazie spróbuj przed zgaszeniem przełączyć na benzynę i po całkowitym ostygnięciu spróbować odpalić


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pt sty 08, 2010 14:23

Nie było żadnej różnicy przy odłączonym czujniku.
Jak będzie zimny i odłączę czujnik to jakie powinno być prawidłowe zachowanie auta a jakie nieprawidłowe? Powinienem do odpalić, czy w ogóle nie odpali?



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pt sty 08, 2010 14:29

najlepiej jest odłączyć czujnik na pracującym zimnym silniku wtedy powinny zmienić się obroty, ale nie pamiętam w którą stronę, u mnie się chyba obniżyły lekko

[ Dodano: 08 Sty 2010 13:31 ]
aha jeśli przy odłączeniu czujnika nie zmieniają się obroty to znaczy że czujnik uszkodzony albo do komputera nie dociera sygnał z niego


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pt sty 08, 2010 19:26

A więc odpaliłem zimne auto ok. 10 t obrotów, zdjąłem szybko wtyczkę z czujnika i zero reakcji, obroty na tym samym poziomie. Czyżby to czujnik?



Awatar użytkownika
Cypis876
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
Lokalizacja: Częstochowa (SC)
Kontakt:

Post autor: Cypis876 » pt sty 08, 2010 20:00

kristo pisze:Czyżby to czujnik?
na to by wychodziło



Gumba

Post autor: Gumba » pt sty 08, 2010 20:16

macbu pisze:" a jak jezdzisz na gazie to jaki stan paliwa w baku masz? i czy pompka pracuej bo moze jkaiegos syfu zalapała i chyba cos ja ogranicza..."
u mnie pokazuje ze niby bak jest pusty to dobrze czy zle ?? czy powinno pokazywac ilosc paliwa w zbiorniku ??
Ostatnio zmieniony pt sty 08, 2010 20:18 przez Gumba, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pt sty 08, 2010 21:27

Gumba pisze:u mnie pokazuje ze niby bak jest pusty to dobrze czy zle ?? czy powinno pokazywac ilosc paliwa w zbiorniku ??
Witam nowego kolegę na forum.
Chodzi o to, żeby w baku było zawsze ok. 1/2 stanu aby pompa była zanurzona w benzynie. Jeżeli masz auto z LPG to przeważnie jeździ na gazie a pompa paliwa i tak pracuje więc żeby nie chodziła na sucho należy utrzymywać ten stan.

Co do czujnika to w poniedziałek na kompa i dodatkowo trzeba zrobić pomiary czujnika na różnych tem. Ale jakoś nie mam przekonania do tego, że padł czujnik tem te objawy trochę nie pasują.
Ostatnio zmieniony pt sty 08, 2010 21:28 przez kristo, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości