silnik
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
silnik
Na początek powiem szczerze że nie szukałem bo zależy mi na szybkiej poradzie a teraz jestem w pracy i nie mogę ślęczeć przy kompie.
Ale do sedna sprawy.Mam golfa mk 1 cabrio z silnikiem 1,1 a mam okazję kupić całego golfa mk 2 1.8 gti kompletny tylko rozbity.Pytanie brzmi czy będzie pasował przełożony z całym osprzętem (pompka , instalacja,komputer-moduł,skrzynia biegów itp.)Jest w nim wszystko co potrzeba przód zawieszenie też jest całe gdyby było potrzebne do przełożenia bo nie wiem czy w 1,8 silnik czasem nie wisi na tej ławie.Proszę o rady,może ktoś robił taki myk.
P.S.Proszę moderatora o nie wyrzucanie tematu nawet jeśli dubluję temat ponieważ okazja mi ucieknie a właściwie do jutra muszę się zdecydować a powaga nie mogę zbyt długo siedzieć przy kompie.
Ale do sedna sprawy.Mam golfa mk 1 cabrio z silnikiem 1,1 a mam okazję kupić całego golfa mk 2 1.8 gti kompletny tylko rozbity.Pytanie brzmi czy będzie pasował przełożony z całym osprzętem (pompka , instalacja,komputer-moduł,skrzynia biegów itp.)Jest w nim wszystko co potrzeba przód zawieszenie też jest całe gdyby było potrzebne do przełożenia bo nie wiem czy w 1,8 silnik czasem nie wisi na tej ławie.Proszę o rady,może ktoś robił taki myk.
P.S.Proszę moderatora o nie wyrzucanie tematu nawet jeśli dubluję temat ponieważ okazja mi ucieknie a właściwie do jutra muszę się zdecydować a powaga nie mogę zbyt długo siedzieć przy kompie.
Jest jeszcze passacik 3BG 131KM 2003rok.
Też VW.
Też VW.
wszystkie mocowania silnika i skrzyni biegów musisz przerobic.Instalacje elektryczna lepiej wrzucic cała mniej problemu z kleceniem tego do kupy
Ostatnio zmieniony wt gru 15, 2009 22:45 przez sukman, łącznie zmieniany 1 raz.
sukman
Ale przekłada się silnik z całą ławką amorami itd.Właściwie ile tych łap trzeba przespawać?
Dawcę mam już rozebranego i zerknąłem jak tam wyglądają mocowania i nie wiem czy dobrze pamiętam ale jak by podeszło wszystko z ławką włącznie to trzeba było by przespawać tylko przednią łapę.A jak wygląda sprawa z długością półosiek i z amorami?Są takie same jak w 1.1? Ciekawość nie daje mi spokoju ale w sumie jak rozbiorę biorcę to sam sobie porównam.W każdym razie dzięki za podpowiedzi.
Dawcę mam już rozebranego i zerknąłem jak tam wyglądają mocowania i nie wiem czy dobrze pamiętam ale jak by podeszło wszystko z ławką włącznie to trzeba było by przespawać tylko przednią łapę.A jak wygląda sprawa z długością półosiek i z amorami?Są takie same jak w 1.1? Ciekawość nie daje mi spokoju ale w sumie jak rozbiorę biorcę to sam sobie porównam.W każdym razie dzięki za podpowiedzi.
Jest jeszcze passacik 3BG 131KM 2003rok.
Też VW.
Też VW.
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
W mk1 nie masz "ławki". Tu silnik zawieszony jest na uchwytach w komorze silnikowej, tylnej łapie przykręconej do podłogi i dodatkowo jest wsparcie w wzmocnieniu czołowym. Do takiego swapa z 1.1 na 1.8 należy przespawać uchwyt silnika w komorze silnikowej, jak możesz to wrzuć fotkę tego 1,1 bo jak kupowałem mk1 też brałem 1,1, a jak zacząłem z pomocą forum uczyć się o golfie, okazało się że silnik ma oznaczenie od 1,3 a faktycznie to było 1,5 JB- a tu już nie trzeba przerabiać zawieszenia silnika- 1.5, 1.6, 1.8, 2.0 w benzynie zarówno 8v i 16v oraz diesle wiesza się tak samo. Ważne jaka jest skrzynia od 1.8, zapewne 5 i taką łapę trzeba kupić od mk1, tylne mocowanie- cóż, niektórzy głosili, że skrzyń od mk2 i mk3 nie montuje się do mk1 bo tam jakieś różnice są w mocowaniu tylnej łapy, ale mi się udało, łapa przednia i łapa silnika też musi być od mk1 z przedziału 1.5-1.8. dochodzi jeszcze sprawa półosi a przynajmniej przegubów wewnętrznych( różne średnice między 1.1 a 1., elektryka nie jet aż tak trudna, da się to ogarnąć. Jak dasz fotkę z pod maski cabrio, podasz rok cabrio, rok tego dawcy mk2 to się coś więcej może powie.
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
Dobra dzięki.Wrzucę fotki MK1 i resztę danych.Tylko cabrio mam jeszcze nie rozebrane to będzie fotka komory silnika więc mam nadzieję że po tym da się coś powiedzieć.
[ Dodano: 05 Sty 2010 21:09 ]
Oznaczenie silnika na tabliczce to AG.Teraz to już nic nie kapuje.Jaki mam silnik? Z tego co znalazłem na forum to silnik 1,6. Ale to muł jak 1,1 i tak mam w dowodzie. Fotek nie zdążyłem zrobić ale może ktoś potrafi to wyjaśnić.Dawca to GX 1,8.Aha, silnik o oznaczeniu AG był produkowany od 70 do 76 i montowany był w 181 takie coś dziwnego(dane z forum) a mój jest właściwie 82r.Silnik AG miał 37Kw więc muł i tu by się zgadzało.
Więc muszę przespawywać łapy czy jest to zbyteczne?
[ Dodano: 05 Sty 2010 21:57 ]
Sorki,mój jest jednak 81r.
[ Dodano: 05 Sty 2010 23:55 ]
Jeżeli miałby być 1.1 to oznaczenie było by FG albo GG o ile pamiętam(też info z forum dane tech)
[ Dodano: 06 Sty 2010 21:00 ]
nic nie kapuję.
[ Dodano: 05 Sty 2010 21:09 ]
Oznaczenie silnika na tabliczce to AG.Teraz to już nic nie kapuje.Jaki mam silnik? Z tego co znalazłem na forum to silnik 1,6. Ale to muł jak 1,1 i tak mam w dowodzie. Fotek nie zdążyłem zrobić ale może ktoś potrafi to wyjaśnić.Dawca to GX 1,8.Aha, silnik o oznaczeniu AG był produkowany od 70 do 76 i montowany był w 181 takie coś dziwnego(dane z forum) a mój jest właściwie 82r.Silnik AG miał 37Kw więc muł i tu by się zgadzało.
Więc muszę przespawywać łapy czy jest to zbyteczne?
[ Dodano: 05 Sty 2010 21:57 ]
Sorki,mój jest jednak 81r.
[ Dodano: 05 Sty 2010 23:55 ]
Jeżeli miałby być 1.1 to oznaczenie było by FG albo GG o ile pamiętam(też info z forum dane tech)
[ Dodano: 06 Sty 2010 21:00 ]
nic nie kapuję.
Ostatnio zmieniony wt sty 05, 2010 23:06 przez waza1978, łącznie zmieniany 2 razy.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Ogólnie temat jest do ogarnięcia. Łapę trzeba przespawać o ile wiem tylko jedną, na prawej podłużnicy. Nie wiem, jak jest ze skrzynią biegów dokładnie - w tym projekcie, przy którym teraz pracuję skrzynia została z mk1.
Co do elektryki to nie ma potrzeby przekładania całej elektryki - wystarczy wiązka silnika. Ja to zrobiłem tak, że od wiązki dawcy odciąłem wtyczki idące do panelu, a w mk1 przeciąłem wiązkę silnika tuż pod serwem hamulca. Łączysz jedno z drugim i prawie gotowe. Jedyne co to trzeba to na panelu bezpieczników dostawić przekaźnik pompy paliwa, z wiązki nowego silnika pociągnąć sterowanie do tego przekaźnika, a z przekaźnika, ze styku roboczego, zasilić podgrzewanie sondy lambda i pompę paliwa w baku.
Trzeba uważać na przewody do silniczka wycieraczek - ich nie przecinam, a w wiązce od nowego silnika po prostu je wywalamy.
Na tył trzeba dociągnąć zasilanie pompy paliwa i to tyle.
Problemem może być pompa paliwa - w mkII są dwie pompy, jedna w baku, druga pod podwoziem. Ta pompa z baku mkII nie wejdzie do baku mk1. I tutaj na razie nie przeskoczyliśmy problemu. O ile pamiętam bak od mk1 z diesla chyba ma wyjście na paliwo dołem i być może ta pompa nie będzie potrzebna, bo paliwo będzie leciało grawitacyjnie, do tej pompy pod podwoziem, ale tego nie zdążyliśmy jeszcze sprawdzić.
Odezwij się do kolegi daro81 - on jest w trakcie przekładki właśnie i to z jego golfem walczymy.
Tutaj masz link do historii tej przekładki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=208126
Co do elektryki to nie ma potrzeby przekładania całej elektryki - wystarczy wiązka silnika. Ja to zrobiłem tak, że od wiązki dawcy odciąłem wtyczki idące do panelu, a w mk1 przeciąłem wiązkę silnika tuż pod serwem hamulca. Łączysz jedno z drugim i prawie gotowe. Jedyne co to trzeba to na panelu bezpieczników dostawić przekaźnik pompy paliwa, z wiązki nowego silnika pociągnąć sterowanie do tego przekaźnika, a z przekaźnika, ze styku roboczego, zasilić podgrzewanie sondy lambda i pompę paliwa w baku.
Trzeba uważać na przewody do silniczka wycieraczek - ich nie przecinam, a w wiązce od nowego silnika po prostu je wywalamy.
Na tył trzeba dociągnąć zasilanie pompy paliwa i to tyle.
Problemem może być pompa paliwa - w mkII są dwie pompy, jedna w baku, druga pod podwoziem. Ta pompa z baku mkII nie wejdzie do baku mk1. I tutaj na razie nie przeskoczyliśmy problemu. O ile pamiętam bak od mk1 z diesla chyba ma wyjście na paliwo dołem i być może ta pompa nie będzie potrzebna, bo paliwo będzie leciało grawitacyjnie, do tej pompy pod podwoziem, ale tego nie zdążyliśmy jeszcze sprawdzić.
Odezwij się do kolegi daro81 - on jest w trakcie przekładki właśnie i to z jego golfem walczymy.
Tutaj masz link do historii tej przekładki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=208126
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 188 gości