Hałasujący silnik-zawory Golf III.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tomiii197
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob mar 08, 2008 20:21
Lokalizacja: Górka

Post autor: tomiii197 » ndz sty 03, 2010 14:42

do damian81Z : Ok sprubuje, a nic nie rozwali- nie porozpinają się zawory? bo to strasznie halasuje.

[ Dodano: 03 Sty 2010 13:43 ]
edzio pisze:Zapytam jescze jaki był powód wymiany uszczelki,może to coś pomoże?
Lało się z obu stron z pod głowicy.


Tomek

Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » ndz sty 03, 2010 14:45

tomiii197,przed odpaleniem kreciles wałem ?
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 14:47 przez damian81Z, łącznie zmieniany 2 razy.


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

Awatar użytkownika
Alex_220
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 14:12
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Alex_220 » ndz sty 03, 2010 14:48

A może to dźwięk spalania stukowego. Charakterystyczne dzwonienie. Potwierdzałoby to teorię o za dużym stoczeniu materiału. Za duże sprężanie. Jeśli tak to tylko opóźnienie zapłonu. Pozdrawiam.


Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz sty 03, 2010 15:18

Alex_220 pisze:A może to dźwięk spalania stukowego. Charakterystyczne dzwonienie. Potwierdzałoby to teorię o za dużym stoczeniu materiału. Za duże sprężanie. Jeśli tak to tylko opóźnienie zapłonu. Pozdrawiam.
tak może tak byc,tylko jak to się ma do tego ,że nie napełnia popychaczy?,a w tym problem,przynajmniej na początek.



Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Post autor: ŁukaszMan » ndz sty 03, 2010 15:25

Jaki to silnik kolego 1.6 75KM czy 101KM na pełnym wtrysku?
A czy przed planowaniem było słychac takie stuki chociaż troche?
Według mnie to albo za mocno stoczona powierzchnia głowicy, albo olej nie dochodzi kanałami do szklanek popychaczy. Na czujniku ciśnienie możesz mieć ok ale jak po planowaniu nie wyczysciłeś dokładnie głowicy to kanał doprowadzajacy olej może byc zabrudzony i olej nie dochodzi na szklanki. U mnie tak było. No chyba że przyczyna jest w głowicy tak jak pisałem, a dokładniej w jej grubości to już poważniejsza sprawa. Bo jeśli przed planowaniem nie klekotało to bedzie głowica.
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 15:27 przez ŁukaszMan, łącznie zmieniany 1 raz.



tomiii197
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob mar 08, 2008 20:21
Lokalizacja: Górka

Post autor: tomiii197 » ndz sty 03, 2010 17:59

ŁukaszMan pisze:aki to silnik kolego 1.6 75KM czy 101KM na pełnym wtrysku?
1.6 -8v jednopunktowy wtrysk.
Po złożeniu kręcąc wałem było wszystko ok. Nie wiem jak bylo wcześniej, bo przyjechało to auto na lawecie. Zawsze gdy przywioze glowicę ze szlifierni dokladnie ją myje i *#cenzura#*, więc nie mogło być przyczyną tego zatkanie któregoś kanału smarującego. Głowice robie już od kilku lat w różnych autach i nigdy tak mnie nie zaskoczyło żadne auto. Robiłem kiedyś Vectre B 2.0 16v i też po złożeniu było podobnie ale po rozgrzaniu oleju jest ok. Tylko teraz to auto daje mi popalić i pogrąża moje umiejętności, dlatego szukam pomocy.


Tomek

Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » ndz sty 03, 2010 20:26

widziałem podobny przypadek w ABF-ie przy zle złożonym rozrządzie hałasowało bo zawory waliły o tłoki i popychacze tez niekture były puste także wydaje mi sie ze głowica juz jest za niska i następuje koliza w motorze


Obrazek

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz sty 03, 2010 20:28

jeson pisze:głowica juz jest za niska i następuje koliza w motorze
no co ty :bajer:



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » ndz sty 03, 2010 20:57

jeson, nie przesadzaj,

zatkales kanal olejowy, :bajer:



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: gracek1906 » ndz sty 03, 2010 21:07

Skoro nie wiesz jak chodził wcześniej to może po prostu jak na 1.6 w mk3 przystało hałasuje z natury. Te silniki na ogół chodzą jak w polonezie 1500 a nawet głośniej, przekonałem sie na własnej skórze i też znajomego równie kołacze jak chodzi. Szkoda że nie wiesz jak było przed remontem.



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » ndz sty 03, 2010 21:08

Mieniu_69 pisze:jeson, nie przesadzaj,

zatkales kanal olejowy, :bajer:

ja tego nie robiłem i kanał nie był zapchany a przy dużej ilości uderzeń w zawór olej wyleci z popychacza i dlatego może być pusty


Obrazek

tomiii197
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob mar 08, 2008 20:21
Lokalizacja: Górka

Post autor: tomiii197 » ndz sty 03, 2010 21:15

Jutro rozbiore jeszcze raz i zobaczymy-pomierze wszystko łącznie z wałkiem, może któraś krzywka jest zdarta jak czegos się dowiem to podziele się z wami. Wielkie dzięki za pomoc, pozdrawiam wszystkich.
:grin:


Tomek

Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

Post autor: Marcin997 » ndz sty 03, 2010 22:50

gracek1906, Popieram. Mialem mk3 1.6 ABU. Chodził jak diesel. poruszałem to na forum ale niestety. Robiłem z tym silnikiem wszystko i mimo tego nie udało się wyciszyć silnika. Planowanie głowicy, czyszczenie, szklanki, rozrząd, olej, pompa oleju, zmieniłem nawet tłoki i pierścienie, panewki itd itp i dalej było to samo. Jak powiedział mi jeden kolega z forum, "tak ma być i nic nie zrobisz". Może u Ciebie jest to samo. Ja jeździłem i nic mu nie bylo. Ale dla pewności sprawdź wszystko żeby nie było. Pozdro i powodzenia~!



tomiii197
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob mar 08, 2008 20:21
Lokalizacja: Górka

Post autor: tomiii197 » czw sty 07, 2010 20:28

Witam was, już wiem co było przyczyną tego okropnego hałasu. Rozebrałem to od nowa i okazało się że wszystko było winą tego że były lekko skrzywione zawory. Więc wymieniłem zawory na nowe i wypastowałem gniazda, wymieniłem też hydro popychacze, założyłem nową uszczelkę i poskładałem. Właściciel auta przywiózł mi samochód do roboty na lawecie, jednak nie powiedział całej prawdy dlaczego chce zmienić uszczelkę żekomo z powodu wycieku a tak naprawdę sami rozbierali rozrząd zupełnie się na tym nie znając. Więc jak to w tym motorze nastapiła kolizja. I stąd to hałasowanie, jak właścicielowi powiedziałem jaka była przyczyna to strzelił buraka. Więc drodzy koledzy, zgubiła mnie rutyna ale też nauczyła żeby sprawdzać wszystko po kolei. Dziękuje za wszystkie podpowiedzi i pozdrawiam. :grin: :grin: :grin:


Tomek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 476 gości